Forfatter Emne: Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?  (Læst 12998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #15 Dato: 08. September 2010 kl: 15:23:57 »
Har også skrevet til Syncronauts  Lowlands (Belgien/Holland):
----------
Hello,

Friend of ours, Jes, is stranded near Orleans, France in a camper with a dead JX engine.

We need links, contacts etc to help him get in touch with people near Orleans, that knows the JX engine and the T3 quirks.

Symptoms sounds like a gone enginehead (or head gasket).

ANY suggestion is appreciated, so we can get Jes back on the road (or even just transported home...)

Happy driving

Jens Jakob, http://www.t3nettet.dk
----------
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #16 Dato: 08. September 2010 kl: 15:32:05 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #17 Dato: 08. September 2010 kl: 15:37:17 »
Første svar fra Syncronaut Lowlands er inde:
Hi,

I've sent your email to the syncro 16" forum. (Syncro16@yahoogroups.com)

There are many american members.

Hope they can help!

Bye, Jurgen (almost going on the boat to england, for the vanfest meeting)

_____

Van: syncro4wd@yahoogroups.com [mailto:syncro4wd@yahoogroups.com] Namens
Jens Jakob
Verzonden: woensdag 8 september 2010 15:23
Aan: syncro4wd@yahoogroups.com
Onderwerp: [syncro4wd] Contacts needed near Orleans, France for Stranded
Dane with JX
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #18 Dato: 08. September 2010 kl: 15:45:09 »
Har også skrevet indlæg i IG16.
http://www.ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&p=113135#113135

Jes, du er ikke alene :-) - og du får lov til at give øl på næste træf når vi har fået dig godt hjem
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #19 Dato: 08. September 2010 kl: 16:10:14 »
Det kan godt være det er lidt langt ude, men jeg kører til Fr. (300 km syd for Paris) en gang i mellem. Jeg kunne evt, ta´autotraileren med næste gang. Dog ved jeg ikke hvornår det bliver næste gang, måske først om en måned.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #20 Dato: 08. September 2010 kl: 20:04:56 »
Talt m Jes ligefør jeg boardede i BXL. Han er i kontakt m lokale T3 entusiaster, der hjælper ham.

Spørgsmål til dieselfolket: Hvilke VW personbiler kan man tage en diesel fra, og kun med jx-dele bygge den nemt om t at passe i en t3?

Bonusspørgsmål: Hvilke biler kører m aaz og 1y, og hvad skal Jes bruge udover jx-dele?

Forbereder at han kan om nødvendigt lave motorskift i Frankrig til en diesel fra Golf e.l. - hvis der ikke er jx på lager dernede.

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #21 Dato: 08. September 2010 kl: 20:09:10 »
Jeg er sikker på at de har en MØLLE dernede osse, han snakker bare mærkeligt og fægter nok med arme og ben
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Solow

  • Gæst
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #22 Dato: 08. September 2010 kl: 20:10:15 »
Ha ha ha... det gør vores Mølle da også !!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #23 Dato: 08. September 2010 kl: 20:12:47 »
da jeg snakkede med ham i telefonen snakkede han som en fra ålborg hvilket jo må siges at være helt ok. Har aldrig oplevet ham live da han sku jobbe da jeg var derovre :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #24 Dato: 08. September 2010 kl: 22:07:04 »
Mølle eller Jes? Nå tilbage til opgaven: Hvis Jes skal bruge en anden motor, hvilke biler egner sig så som donorer og hvilke ombygningsdele skal til?? Her tænker jeg diesel til diesel.

Vi kan ligeså godt forberede listen nu, så den er klar hvis Jes skal bruge den :-)

Og jeg har ilkke selv den nødvendige dieselviden - så jeg beder om hjælp fra dem som ved :-)

Gode hilsner
Jens Jakob, nu i Kastrup
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #25 Dato: 08. September 2010 kl: 22:54:22 »
Her er en Fransk klub mere:
http://syncro.club.free.fr/
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #26 Dato: 08. September 2010 kl: 23:14:26 »
Mon ikke dem der fægter med armene og lyder sjovt har styr på den ombygning.?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #27 Dato: 08. September 2010 kl: 23:19:06 »
TJoh. Det var nu mere noget med at være backup og ankerbase og skaffe baggrund :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #28 Dato: 08. September 2010 kl: 23:32:57 »
Er lige hjemvendt fra 2 dage i Blokhus uden net.

Nå til sagen:

Symptomer lyder som kvæstet plejlstang/stempel eller anden uhelbredelig mekanisk defekt.

Donormotorer findes i Golf2, Jetta og Passat -> årg. 90/91

1Y og AAZ er alt for besværlige i det store udland

Skriv endelig med spg., hvis der opstår nogle konkret forhold, der kan hjælpes med.

@Jes: Jeg har pm'et dig mit mobilnr.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #29 Dato: 09. September 2010 kl: 12:11:24 »
hej Igen Venner

jarl, tak for nummer, og igen stor tak til JJ for en fantastisk indsats.
Sagen har nu udviklet sig som følgende:

Charlie, en lokal franskmand, som reagerede på mit indlæg i t3zone, kom sammen med kæresten sophie, og vi kiggede på motor, lyttede på den skamskudte fiskerkutter og prøvede at finde ud af røgen igen, og vi blev enige om at trække den om til et værksted han kendte for så at få en proffesionel diagnose i morgen (idag, nu) når værkstedet åbner.

Charlie er ivrig T3-nyder og entusiast (mere end end en gør-det-selv-mekaniker), og på hans 4. transporter nu, og mekanikeren er ham han selv bruger. Så blev Signe og jeg invitere hjem til charlie og kæreste, og en anden kammerat dukkede op, som viste sig at være en kammerat han havde fået gennem t3zone. En super hyggelig aften havde vi med vin og portvin vi havde med fra Portugal, og Charlie bød på hjemmelavet øl (a la guinness) Super!!

Nå, så kom morgenen, og vi spurgte mekanikeren, og dommen var som de fleste nok havde forventet: ødelagt topstykke, som nok kan fixes. Han ville også sende den til slibning/planing for at være sikker på at den kunne samles perfekt igen. Dertil kommer det han kalder en obligatorisk skiftning af tandrem.

Han kan starte på lørdag, og vil være færdig med det hele torsdag. Prisen havner mellem 800 og 1000 €

Og jeg har sagt ok for jeg ved ikke lige hvor dan næste løsning er.
nu skal mine venner her bruge internettet, så jeg sender dette og vender snarligst tilbage.
Tilbuddet er da ikke helt skævt vel?
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!