Forfatter Emne: Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?  (Læst 13000 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #30 Dato: 09. September 2010 kl: 13:10:32 »
hej jesman. er tand remmen hoppet en tand eller to , eller er det top pakningen der er gået så den skal brænde en masse vand af og derfor ryger og banker. fortæl. mvh a.jespersen

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #31 Dato: 09. September 2010 kl: 17:19:23 »
ja, så fik mekanikeren dykket lidt længere ned i motorrummet, og fandt desværre at motoren ikke stod til at redde. pejlstang.. udeblivende olie (trods olieskift for 1000km siden) ...

øv øv øv

så nu leder jeg faktisk efter en anden motor. Jarl har ladet mig forstå at de findes i golf2 og jetta og Passat fra 90-91.

Så lige nu står myren hos mine nye venner i Orléans, og der kan den stå noget tid. Indtil der er en løsning.
Så signe og jeg hopper nok på flyveren (hvis de lader hende ombord i højgravid tilstand?) om et par dage, og må lige tage hånd om en menneskefødsel, inden myren kan genfødes.

Charlie, der allerede har været en uvurderlig hjælp kan måske få fingrene i en Golf3 1,9 TD  -Er der nogen der ved om man kan smække sådan en i transporteren, og så lade som ingen ting ved syn, (han siger at set ude fra ligner den en 1,6 TD)  eller skal man igennem en masse papirsnadder og omregistrering osv?

masser ar hilsner i det franske
Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #32 Dato: 09. September 2010 kl: 17:44:04 »
Næppe udeblivende olie - snarere dryppende/ukorrekt justeret  dyse. De dyser må - hvis det stod til mig - under INGEN omstændigheder monteres i en erstatningsmotor, før de er blevet testet.

Ja - det er ikke noget problem rent papirmæssigt/synsmæssigt at have en AAZ i, men det er ikke en ombygning, man bare lige gør. Det er 1,6'erne fra G2, Jetta og Passat derimod.

Hvis du vil orientere dig lidt i omfanget i AAZ-ombygning, så kig her:

http://www.motorensuche1.com/downloads/AAZ.doc

Held og lykke!

PS: Motorer fra Golf og co. kan bruges fra 84 til 90/91 - det var sådan jeg mente det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #33 Dato: 09. September 2010 kl: 19:15:25 »
tak for link og kommentarer Jarl.
Denne test af dyser, er det noget en alm mekaniker kan gøre, eller hvordan foregår det?

mine nye venner i baguette-land synes det er en fantastisk ide at få fat på en golf 1,9 og selv pille 1,6'eren ud og gøre alt det arbejde vi glade amatører kan, inden vi overlader isætningen til den rigtige mekaniker. de har også en fransk version af det tyske dokument du linkede til. - hvis altså mekanikeren synes det er en ok arbejdsfordeling. Det ser vi i morgen.

Hvad synes du om sådan en ide? - jeg er lidt nået dertil hvor jeg overgiver mig til omgivelsernes kræfter, så hvis du ikke synes det lyder langt ude, er jeg tilbøjelig til at lege med på 1,6 til 1,9 ideen.

-og, hvad gør jeg registreringsmæssigt når jeg kommer hjem med en anden motor i rumpen? - bliver den mon ikke dyrer i vægtafgift, diesel-straf ect. og koster om-registreringen ikke penge?

De bedste hilsner
Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #34 Dato: 09. September 2010 kl: 19:32:17 »
Bagfra:

Hvis du er ekstraordinær artig, så fortæller du synsmanden, at du har lagt en anden motor i - så noterer han det på reg.att. med en bemærkning om "konstruktiv ændring". det påvirker overhovedet ikke vægtafgift, reg.afgift eller andet, for du holder dig under 20%-grænsen og bilen bliver ikke tungere (- jo måske 2,5 kg...)
Hvis du er ligesom 99% af os andre, så lægger du motoren i og kører glad afsted. Synsmanden brugte sut, dengang din bil blev bygget, så han aner ikke, hvilke motorer, den er bygget med.

Hvis frøæderne og du er med på at arbejdet med at lægge en 1,9 i er betydeligt større (og derfor mere tidskrævende) end 1,6, så er det da fint. Men når jeg lige løfter pegefingeren, så er det fordi, at når folk her på dette forum fortæller "at de lige smed en 1,9'er i" så betyder det i realiteten, at de arbejdede fra morgen til aften i en lille uge, for at få det hele til at passe sammen - og selvf. særligt, hvis det er første gang man gør det.

Rent kørselsmæssigt giver 1,9 mere bundtræk, mere støj, mere brændstofforbrug og samme topfart. Hvis den monteres med turbo er ekstern oliekøler (+200 €) et must.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #35 Dato: 10. September 2010 kl: 00:08:04 »
Hej Jes

Hvor er det godt at høre at det hele går godt - respekt herfra :-)

Glæder mig til at se billeder når du engang når dertil.

Bon voyage

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #36 Dato: 10. September 2010 kl: 00:47:47 »
Tillægsspørgsmål: Har i taget topstykket af og set direkte på skaden?

TS2: Sidst der var flækket topstykke, hvad  endte du med at have som kur? Jeg tænker på om den nuværende skade er overført skade fra dengang?

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #37 Dato: 10. September 2010 kl: 12:47:42 »
JJ, nej jeg har ikke set direkte ned i topstykket, men vi startede bilen, og der blev peget i røg og damp på hvor det efter sigende skulle være galt. Der blev tegnet motorrum og opdelinger og peget hvor stemplet skulle bevæge sig, men sad fast. Jeg er slet ikke motor kyndig til at kunne tage stilling i denne sag, og må sætte min lid til at de folk der er på sagen ved hvad de laver. Og trods sund jysk skepsis, er jeg ikke i tvivl om at det jeg får at vide er sandt, og de gør det bedste de kan.

Sidst dan var gal, skiftede vi topstykket, som jeg købte af Mølle. Det var hos en fyr der hedder Peter på vej 10 i sydhavn. Mit gæt er at der ved udskiftningen ikke er blevet forbundet de rigtig ledninger til sensorer, da jeg ikke havde nogen som helst advarsler på instrumentbrættet om at olien eller kølervæske var lav eller varm. Nålen for motorvarmen stod kun en anelse over normal temp.

Bedste hilsner
Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #38 Dato: 10. September 2010 kl: 16:59:58 »
det har jeg også  prøvet engang
ingen advarsler den kørte fint men da jeg koblede ud satte motoren sig og gav aldrig lyd fra sig igen
det viste sig at være den lille slange bag på topstykket der var utæt
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #39 Dato: 15. Oktober 2010 kl: 05:56:08 »
Hvad endte historien med?
Kom der ny maskine i bussen eller er Jes og fam stadig i Frankrig?
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #40 Dato: 01. November 2010 kl: 20:28:12 »
Kære alle gode kumpaner, indlægsskrivere og medlæsere.
Vi er kommet hjem i god behold. Vi er blevet 3 i familien siden sidste indlæg (eller 4, hvis myren tæller med, og det er jo lige før..) Derfor har vores gøren og laden stået på hovedet, og den fantastiske oplevelse i Frankrig er ikke fortalt her på nettet endnu, men historien er skrevet, billederne er sat i følge, og nu mangler jeg bare at vide hvordan jeg uploader et slideshow, før i alle kan få, ikke bare slutningen, men også et kig med under bagsmækken i procesen.

Jeg håber det er muligt at uploade slideshowet til t3nettets server? - er der nogen der ved hvordan? Den fylder ca. 20 Mb

Det er et slideshow lavet i et program der hedder "Soundslides" - og man kan se et eksempel her på hvordan man kan indsætte det i en almindelig side:
http://www.samvirke.dk/samvirke/arkiv/Sider/Mandømennesker.aspx
 - det er i øvrigt min fødeø i en smuk behandling af fotografen Hans Christian Jacobsen.

De bedste hilsner
Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #41 Dato: 04. November 2010 kl: 20:01:04 »
kære venner
ja, så tror jeg sgu endelig vi har fået os nosset sammen til at prøve at dele denne meget fine oplevelse med alle jer som har været med til at gøre det muligt overhovedet.
Min kæreste Signe startede på beskrivelsen og så gjorde vi den færdig sammen, og lavede en samling billeder til at gå med. Billederne er i et slideshow, som man kan se via linket under alle ordene.

Vi håber i vil nyde fortællingen
Kærligst Silas, Signe, Myren og Jes


---


Dette er en beretning om et uheld der endte med at blive en fed oplevelse som jeg ikke ville have været foruden, en oplevelse af at være så fantastisk, forbandet heldig at møde helt overvældende venlighed og hjælpsomhed,  blot fordi en gruppe passionerede mennesker deler den samme interesse og kærlighed for en helt særlig type gamle biler...

Min kæreste Jes og jeg har netop kørt rundt i Portugal i halvanden måneds tid i hans gamle T3-camper fra 1990 ved navn Myren. Det er min første ferie i autocamper og jeg er solgt, - hvor er det fantastisk at have sit hus på ryggen, at kunne køre hvorhen man vil, bare derudaf, total frihed. Vi er på vej hjemad på de franske motorveje. Jeg ligger på bagsædet og sover da jeg bliver vækket af en høj bankelyd som desværre viser sig at stamme fra motoren hvorfra der også oser tyk sort røg. Jes får hurtigt manøvreret os over i nødsporet og nu vælter det ud med damp fra kølervæsken der er kogt over og nærmest eksploderet.

Vi besigtiger skaden  med tilbageholdt åndedrag og prøver at starte motoren igen efter at den er kølet lidt ned, men opgiver hurtigt da det blot resulterer i mere sort røg og denne helt forkerte bankelyd. PIS !  
Jes ringer og snakker med Dansk Vejhjælp, men får at vide at de ikke kan gøre noget da de franske motorveje er private. I stedet  får vi besked på at ringe på nødtelefonen men det er næsten umuligt at høre noget over larmen fra de forbipasserende lastbiler og vedkommende som endelig besvarer vores opkald taler kun fransk - hvilket ingen af os desværre gør..  Til vores held er der nogle vejarbejdere der netop er ude for at sætte nogle skilte op, dem får vi  på spansk, gjort forståeligt at vi behøver hjælp og de tilkalder et fejeblad som tager sig godt betalt for at hejse Myren op bagpå og dumpe os ved det nærmeste VW værksted som åbner kl 8 næste morgen. På dette tidspunkt er vi stadig rimelig optimistiske og håber på at det måske ikke er helt så galt som først antaget... Men efter at have taget et hurtigt blik på Myren ryster den venlige mand på værkstedet opgivende på hoved,  der er intet de kan gøre når det er sådan en gammel dame der er tale om - motoren er kaput, finish, over.
 
Jes får alligevel startet kutteren og får hende kørt bankende og osende ud af værkstedet og parkeret udenfor, men det er tydeligt at den er helt, helt galt og hvad gør vi nu?

Vi er strandet i nærheden af Orleans lidt syd for Paris, mindre end to dages kørsel fra København. Desuden er jeg gravid i niende måned med vores første barn og der er kun to uger til min termin, så vi har ikke alverdens tid da jeg helst ikke vil føde hverken i Frankrig eller på en belgisk rasteplads...  
Vi får lov til at låne Internettet på et trucker motel i nærheden. Jes sender et nødråb ud på T3 nettet hvor han før har hentet hjælp når Myren har haft problemer og der går ikke længe før hans indlæg bliver besvaret.  I løbet af meget kort tid er hele netværket mobiliseret og der bliver ivrigt udvekslet forskellige løsninger og gode råd. Jeg følger forbløffet med fra sidelinien og kan næsten ikke fatte al den entusiasme og hjælpsomhed som brugerne af dette forum udviser for at komme os til undsætning. Vi skal nok få jer hjem. Jes får bl.a. et link til T3- Zone, som er den franske pendant til T3 nettet og får via Google oversætning postet et indlæg om at vi behøver hjælp. Et par timer senere modtager vi en sms fra Charlie, en ung lokal T3 entusiast som bor i Orleans og som tilbyder sin hjælp.
Vi får fat i ham og tyve minutter senere dukker han op i sin bil sammen med sin kæreste Sophie.  På trods af vores begrænsede sprogfærdigheder får vi nogenlunde forklaret hvad der er sket og Charlie siger at han har en ven som er lidt af en T3- ekspert og ellers kender han en mekaniker der måske kan fixe det. De kører igen og kommer tilbage sammen med vennen Paul, og en bugseringsstang og tager os med på slæb. Myren bliver slæbt hen og parkeret foran Pauls lille hus i udkanten af Orleans da han bor i nærheden af mekanikeren. Det er blevet sent og vi bliver inviteret med hjem til middag og Charlies hjemmebryggede øl og får også et tiltrængt brusebad.

Næste dag bliver vi bugseret hen til mekanikeren, der bliver snakket og gestikuleret ivrigt på fransk og Paul, som taler bedst engelsk oversætter så godt han kan.
Oui, han siger at han godt kan fikse den. I første omgang mener han at topstykket skal pilles ud og sendes til et andet sted hvor den skal slibes ned og så sendes retur. Men da han lidt senere har fået kigget rigtigt på motoren lyder beskeden; at motoren er fuldstændig færdig, cest mort, død.
Der skal en ny motor i, han har nogle andre opgaver først, det vil tage i hvert fald halvanden uge - hvis han altså overhoved kan skaffe en motor og det vil koste 600 euro, bare i arbejdstimer..
Den tygger vi så lidt på, problemet er jo bare at vi ikke rigtig har tid til at vente så længe og vi begynder at overveje hvordan vi så skal komme hjem. Jeg kan ikke flyve da jeg som sagt er i niende måned og jeg har heller ikke lyst til at efterlade Jes i Frankrig sammen med bilen.  

Men så tager vores nye franske venner over, de forslår at de da bare selv kan gøre det. Charlie er på sin fjerde T3, Paul solgte sin camper for noget tid siden og savner den tydeligvis. De er begge mekanikere på hobbyplan, og Paul har været med til at skifte et par motorer før, de vil i hvert fald lige se hvad de kan gøre. Myren bliver kørt tilbage på plads foran Pauls lille hus hvor han bor med sin kæreste, der i øvrigt også hedder Sophie. Og så går Paul og Charlie i gang med at finde en motor til os. De skriver indlæg på T3-Zone, ringer rundt til diverse autoophuggere og checker den franske Blå Avis, hvilket resulterer i at de dagen efter har opstøvet en brugt Golf motor der har kørt 250000 km, men som er i fin stand.

Drengene henter motoren i nærheden af Paris, vi får købt olie, kølevæske, tandrem og hvad vi ellers mangler. Til sammen har de det meste af det nødvendige værktøj og så går arbejdet i gang med at afmonterer den gamle ødelagte motor. Kommunikationen består af en god blanding af engelsk, spansk, fransk og dansk, tilsat en masse smil og fagter. Det er til tider temmelig frustrerende, men alle fordomme om arrogante, uforskammede franskmænd bliver gjort til skamme, og vi bliver mødt med en helt fantastisk gæstfrihed. De åbner deres hjem for os, laver mad til os og hjælper os på alle måder og de følgende dage forvandler indkørslen sig til et interimistisk autoværksted.
Jeg ser forhåbningsfuld til mens Charlie, Paul og Jes går i krig med at skifte motoren. Den første milepæl er da den gamle motor endelig er afmonteret og pillet ud, dernæst skal den nye motor skilles ad og gøres klar og de eksterne dele fra den gamle motor bliver flyttet over på den nye. Myren er klodset op og den ser lidt slukøret, men håbefuld ud. Hele scenariet minder lidt om en hjertetransplantation og jeg krydser fingre for at operationen vil lykkes. Det er tydeligt at Paul og Charlie nyder muligheden for at stå og rode med motordele. Det er også tydeligt at de indimellem er temmelig meget i vildrede, det er en kompliceret operation.. Diverse manualer bliver konsulteret og heldigvis får de løbende råd og kyndig vejledning fra vennerne på T3- Zone. Over weekenden dukker et par af disse folk endda op langvejs fra for at hjælpe til et par timer.

Alt i alt er vi strandet i frankrig i en uge. Udskiftningen af motoren tager tre hele arbejdsdage. Drengene knokler dybt koncentrerede fra tidlig morgen og indtil det bliver for mørkt til at se. Entusiasmen fejler stadig ikke noget, men som dagene går, begynder de efterhånden at se mere og mere trætte og olieindsmurte ud. Jeg håber selvfølgelig på det bedste, men indimellem ser det hele temmelig absurd ud og jeg er bekymret for om vi når det, eller om vores baby ender med at blive fransk statsborger..
Det er vildt at skulle stole på at det virkelig kan lykkes et par glade amatører at samle og skifte motoren korrekt, noget helt andet er, at den nye motor helst også skal få os hele vejen hjem de sidste ca. 1300 km på sin jomfrutur. Og vi har jo kun sælgers ord på at den er ok og faktisk kan køre!
Om aftenen, den tredje dag, er det store øjeblik endelig kommet hvor den sidste slange er monteret, den sidste møtrik er strammet og der er fyldt kølervæske og olie på. Den nye ombyggede Golf motor er på plads i Myren, og det er blevet tid til at dreje nøglen, og se om den vil starte. Vi holder alle sammen vejret, spændingen er næsten uudholdelig og jeg tør dårligt nok tro på at det virkelig kan lykkes. Men motoren starter med en dyb brummen i første forsøg, og aldrig nogensinde har lyden af en tøffende dieselmotor lydt så sødt.
DET VIRKEDE!
I GJORDE DET!
VI KAN KOMME HJEM!

Godt nok oser og ryger det lidt, og det fosser desuden ud med kølervæske fra en utæt pakning. Den får vi hurtigt tætnet med en gummiring fra et patentglas og lidt silikone og vi er klar til den første test tur som heldigvis går fint.
Vi er endelig klar til at begive os ud på sidste etape!!

Bedriften bliver fejret med kage og champagne den efterfølgende dag og om aftenen tager vi afsked med Paul, Charlie, Sophie og Sophie uden hvis hjælp, mørke og dystre billeder tegner sig på nethinden (noget med en myre efterladt i Frankrig og andre grumme scenarier)
Vi bliver sendt af sted med mange formaninger om at køre max 90 kmt og desuden huske at checke olien og kølervæsken løbende.

Hjemturen går over al forventning.
Vi lytter hele tiden opmærksomt efter enhver lille mislyd med største koncentration. Konklusionen er klar: Motoren spinder som en glad 1,6 TD-mis. Faktisk har den aldrig lydt bedre og aldrig gået så langt på literen (og aldrig kørt så langt uden et krydse 100 kmt...) Alligevel ånder vi først helt lettet op da Myren endelig er sikkert parkeret i Griffenfeldts gade.

Det har været en fantastisk tur - ikke mindst afslutningen, takket være vores nye franske venner og T3 entusiaster i Danmark, Frankrig, holland og tyskland.
Vi føler os super heldige og meget berigede af denne oplevelse der i  vores øjne er et pragteksempel på hvormeget vi kan hjælpe hinanden når hjertet sidder det rette sted. Og vores er helt sikkert krøbet længere ind under lakken på T3.

Et kæmpe TAK til Charlie og Poul for at redde os ud af en rigtig ærgelig lorte situation, for  at give Jes T3-mekanik for dummies, som han aldrig vil glemme. For hjemmelavet øl, gæstfrihed så fuglene står i kø for at synge sig hæse, og for hele tiden at tro på at "det gør vi sgu da bare"
Til Sophie og Sophie for at være med og lave dejlig mad og hænge ud til seent om aftenen, og fra start til slut at acceptere at deres mænd lige fik den der hyle-tone for ørene der gør at man ikke rigtig kan høre hvad kvinderne siger..
Til Jo, som lige kom forbi, og var overdoktor på implatationen af det nye hjerte.
Her hjemme til jer alle på T3 som var super vakse på tasterne med råd, erfaringer, ideer, og i helt specielt grad til JensJakob, som var helt fremme på www og sms, og hive i tråde alle steder fra.
Alt i alt en fantastisk dejlig og toptrimmet nødhjælp at modtage,  som gir den der følelse af at alt kan lade sig gøre.

Her er link til slideshow:
http://dl.dropbox.com/u/14423469/publish_to_web/index.html

Kærligst
Signe og Jes


Vores Søn Silas blev født 6 dage efter vi kom hjem.
 ..han elsker at være ude at køre.

..han skal hedde Vanagon til mellemnavn
--aj, ok..
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #42 Dato: 04. November 2010 kl: 20:11:52 »
Tak. Det var smukt. Helt rørt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #43 Dato: 04. November 2010 kl: 20:19:33 »
Hold kæft en fantastisk historie, er dybt imponeret....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Svar #44 Dato: 04. November 2010 kl: 21:17:47 »
ja det er godt nok en lækker beretning,

Hinze