Forfatter Emne: Hvad ville du gøre, hvis...  (Læst 5083 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #30 Dato: 24. September 2010 kl: 21:20:26 »
Nu er det jo en anden mands ejendom, så tænk meget over hvor du flytte den hen....

IGen, send mig en hemmelig PM, så vil jeg gerne forhandle for dig.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #31 Dato: 24. September 2010 kl: 22:39:43 »
Nej, jeg tror ikke, at det principielt er ulovligt, at flytte køretøjet til et andet sted, men det skal nok være muligt for den retmæssige ejer, at kunne komme til hans køretøj på forlangende. Om han så skal betale for, at få den ud fra det pågældende sted er en helt anden sag, men jeg kender godt den ærgrelse den slags medfører, når rette ejer ikke får fjernet sit køretøj. Jeg har meget længe haft en halv Volvo + et svejseværk til at fylde op, fordi ejeren tilsyneladende er ligeglad med det. Det er pi..eirriterende!

Bo

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #32 Dato: 25. September 2010 kl: 07:38:06 »
Kristian: Tag et print af denne tråd, send den til køber og bed ham selv udpege hvilken model han synes er rimelig, han har 2 dage, derefter anser du bilen for værende din, omregistrere den til dig selv og sælger den til én der er til at stole på.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #33 Dato: 25. September 2010 kl: 08:41:17 »
Altså køber har fået reg.att. Sådan fungerer det jo i en bilhandel.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #34 Dato: 25. September 2010 kl: 08:54:46 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Altså køber har fået reg.att. Sådan fungerer det jo i en bilhandel.


mjaaa, men hvis han ikke har papir på købet med din underskrift på, har han jo bare fundet attesten ved et busstopsted; der hvor du tabte den!

Så længe du står på reg attesten, hæfter du får parkeringsbøder mv., så hvem er det mon lige der retmæssig kan råde over bilen.....

Hinze

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #35 Dato: 25. September 2010 kl: 09:28:10 »
hvor er verdenen dog et trist sted hvis man skal til at betale advokater for at få folk til at fjerne de ting de selv har købt suk suk suk
når det så er sagt jeg har selv prøvet et par gange at folk har fået lov til at sætte deres biler hos mig for derefter at glemme de havde dem
i de tilfælde har de flere gange fået af vide at nu skal de fjernes og hvis dette ikke bliver overholdt har jeg enten solgt eller hugget dem op og smidt skroget ud
laver de så ballade over dette siger jeg "nå jeg troede at du havde hentet den" eller "tja du havde jo fået det af vide"
og sådan ved jeg at det foregår mange steder i dk og der findes mange andre ting man kan skændes med IM omkring end gamle biler der tilhører andre
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline vwoderwat

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
Hvad ville du gøre, hvis...
« Svar #36 Dato: 25. September 2010 kl: 09:32:29 »
Jeg tror nu heller ikke at køberen kører de helt stor skyds i stilling for at få punket "sine rettigheder" (som på forhånd er meget tvivlsomme) igennem når han nu en dag opdager, at du ikke længere gad at vente på at fjerner bilen fra din matrikel. Nu ved jeg ikke hvor meget du har fået for den, men det er nok ikke meget mere end skrotpræmie kunne jeg forstille mig, så det er ikke noget stor beløb det drejer sig om.
Han er åbenlyst ikke særlig interesseret i bilen, ikke kun fordi han ikke har hentet den endnu, men også fordi han synes det er helt io at du afmonterer noget dele. Så har man nok ikke de stor planer med den. Jeg tror bare at han er overfordret med at hente og opbevare bilen, og du vil nok gør ham en tjeneste ved at fjerne den for ham. Med sådan nogen gutter plejer det at være det bedste at få skabt nogle realiter.
Hilsen
Maik
tlf 50110667
Hedehusene

Earlybay deluxe ´69 Cal import
Westfalia Helsinki `77
T2b bus screaming orange `79
Type 3 Variant panelvan ´63
T3 1,9B panel ´86 RIP



"work is the curse of the drinking class"