Forfatter Emne: Den mest økonomiske bil??  (Læst 9847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Dato: 29. Oktober 2010 kl: 07:16:27 »
Nå! Kloge åger.
Når nu tumpen her har valgt at skippe sin flyder, skal fruen ( og familien) jo finde et nyt køretøj.
Efter 32 timer på dba og bilbasen er jeg kun blevet lidt klogere :lol:  ( men det var vel hvad man kunne forvente med det udgangspunkt)

Jeg har jo sikret mig transport qua den boble jeg forhåbentlig når helt hjem i idag.

I har helt sikkert også været disse overvejelser igennem, så erfaringsgrundlag udi bilmærker ønskes !

Krav til bil.
Den absolut mest økonomiske ved. 30.000 km årligt ( brændstof/vægtafgift/forsikring) - kun ansvar
4 døre
anh. træk
max. 25.000 incl alt ( omreg/vinterdæk/div)

Ønskeligt:
Automatgear, abs, airbag
træk til 1200 kg.

Nogen gode forslag ??

Solow

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #1 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 07:25:03 »
Køb en lille Suzuki wagon r+

Hold nu kæft hvor er den billig i drift, og min kone elsker sin lille prut som kan parkere selv de mest åndsvage steder..

Det er en lille bil, men med masser af plads inden i, har 4 døre, ABS, Airbags hængertræk.. vi gav 12.000 kr for vores og den kører bare hver dag.

Man skal dog selv røre rundt i gryden, men til gengæld er der 5 gear at gøre godt med.

Anhængertrækket kan jeg ikke huske hvor meget kan klare.. men det var jo også kun et ønske :-)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #2 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 10:34:50 »
Der er vist ikke rigtigt noget alternativ til disse, holder du dig under 2,0 er de 10-12km/l indenfor rækkevidde:

http://www.dba.dk/mercedes-190-e-20--1992-km/id-68317552/

http://www.dba.dk/velholdt-mercedes/id-69369655/
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Bo

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #4 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 10:58:23 »
Mercerne er fede, men p.ssedyre i vægtafgift :(

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #5 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 12:16:14 »
Vores Datter og hendes mand har haft en sådan som Solow beskriver, Den hed Opel, Agila 1,2, vi kaldte den "Baby-Opel"
Alletiders bil i den bilstørrelse, og økonomisk.
De måtte skille sig af med den, da den tredje dreng kom til verden.


Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #6 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 13:50:29 »
@Solow - jeg fandt en wagon R til mine forældre med aut.gear - der findes flere af dem , men går max. 11 km/l med aut., fruen synes den er direkte grim og den må kun trække 500. - Men bestemt en lille fix bybil

@Dokajønne - Ingen mercere tak. alt alt for dyre i vægtafgift  og brændstof
Derimod var den blå skoda faktisk fin - den skal jeg lige have lidt ned i pris :lol:  Den røde tør jeg ikke røre med en ildtang - har hørt alt for mange fantastiske historier om A1 biler.

@Strada - duer ikke, vi skal have børn med et par år endnu.

Men fedt nok i gider lege med, nogen gange får man sig stirret blind på nogle fejl eller mærker, så er det godt med input udefra.

Jeg bruger 4 sider når jeg krydstjekker biler.

Først på wikipedia.org og læse om modellen har udbredte skavanker.
Dernæst tjekkes på bilmodel.dk mht. vægt - km/l - anh.vægt osv.
Alt efter årgang (1997) tjekkes på fdm for hhv. vægtafgift eller ejerafgift

http://www.fdm.dk/biloekonomi/vaegtafgift

http://www.fdm.dk/biloekonomi/ejerafgift

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Den mest økonomiske bil??
« Svar #7 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 14:16:46 »
Når du skal have familie i vognen, skal der vel være lidt albuerum og plads til bagagen...
Bilen som der kører 2 af i vores familie, snart 3 da min ældste datter er med rogn.. :?  
Jeg har selv været tæt på at købe en, den er stabil og kører pissegodt og hedder Toyota Carina E st.car.
For under 25k får man en rustfri ´95 og fremefter, 1,6l er den bedste og runder let 400.000km,
gå efter en som har fået skiftet forskærme og fordøre, og udstødning eller som overhovedet ikke trænger til det, men det ved du jo selv.. :wink:
Den er billig at ansvarsforsikre, det er sikkert ikke den mest økonomiske i sin klasse,
men der er jo også noget som hedder køreglæde og det kan den faktisk give selv om der ikke står VW på den.
Eneste alternativ hedder T3.  8)

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #8 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 15:24:01 »
@tony - jeg var også gået ud af den vej - jeg er jo oprindeligt uddannet toyota mekaniker.
Hvis man skal have sådan en skal man gå efter en med JT i start af stelnummer ( made in japan)
Dem er der bare ikke så mange af. går ca. 11-12,5 på literen - ikke overdrevet meget.
Den gamle carina gik op til 15-16 km/l
De andre er samlet i england - og vi ved jo hvordan deres biler plejer at være - ikk??

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #9 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 17:20:31 »
Bare nogle forslag:

http://www.dba.dk/mazda-626-18-lx-st-car/id-68732620/
eller
http://www.dba.dk/mazda-626-20-special-stcar/id-69512363/

De er ikke med automatgear og ved ikke, om det er særligt udbredt til dem.
Men kan vel findes.
Biltypen er noget af det mest solide, man finder til de penge (efter min mening).
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Den mest økonomiske bil??
« Svar #10 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 17:23:09 »
E28 er da løsningen, eller en E30.

Hinze

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #11 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 17:24:47 »
KE 70 stc med en 1.6 16v og svejst bagtøj og knokklet ned med små fede hjul :0) og ætset frontklap med rust på
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #12 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 17:26:00 »
Vi har til Ida en Passat Stationcar - 95 med 1,8 benzinmotor, kørt 218.000 og vi gav 9.500-.
Måske ikke mest økonomisk, men til 10000 km. årligt kan den holde længe til os, og hvor er der dejlig meget plads, den kører 10,5-11 km/l.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #13 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 21:19:43 »
Vi har to styks Ford Fiesta hhv. 1,25 zetech og 1,3 stødstangs og med kædetrukket knast. Starter og kører ALTID og har bestemt ikke været dyre i drift. De fås også som 4 dørs og med automatgear, men det er vistnok en lidt speciel gearkasse a la DAF`s  remtræk. (Har forresten sådan en gearkasse stående )
Det halter lidt med 1200 kg på trækket. Så skal det deles over to omgange, men 15 km / l er ikke uopnåeligt, selv ved "frisk" kørsel. Og så kan det da også lige nævnes, at sædevarme / el justerbart førersæde, airbags og abs er med i pakken.
Men mon ikke storebror Mondeo kan klare 1200 kg på slæb ? De findes da vistnok som 4 dørs allesammen, og "traditionel" automatgearkasse i nogle af dem. Og de er ofte billige.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #14 Dato: 29. Oktober 2010 kl: 23:24:16 »
Jamen hvorfor skal det være så nyt og plasticagtigt? Jeg vil gerne se den bil, der totaløkonomisk kan banke en Golf 2 TD eller GTD frisk importeret fra das Vaterland. For et års tid siden hentede min bror en 86'er med dokumenterede 53.000 km på klokken (fuld servicebog, én ejer født i 20'erne). Der er hele udstyrspakken - så meget man nu kunne få i 86, bilen er rustmæssigt bogstavelig talt som ny og alt fremstår totalt i orden. Den må have 1200 kg på knoppen og den triller let 18-20 km/l. Pris med dk-plader inkl. afhentning i Berlin, afgift og syn: knap 20k

Du kender dem jo selvf. selv til hudløshed - i min optik er det - når alt kommer til alt ikke produceret mange biler, der driftmæssigt kan banke Golf 2, Audi 80 B4 og Volvo Amazon. - Bare min forstokkede holdning.

Snup den her: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lsegv2abr3ec
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!