Forfatter Emne: Den mest økonomiske bil??  (Læst 9888 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #45 Dato: 31. Oktober 2010 kl: 22:18:51 »
@kkrogsgaard - hvad er det for en model du nævner der ?? synes ikke lige det ringer nogen klokker

Kkrogsgaard

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #46 Dato: 31. Oktober 2010 kl: 22:24:52 »
Denne...:

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #47 Dato: 31. Oktober 2010 kl: 22:45:19 »
@Kkrogsgaard - nåe. hedder den det ? jae joe mjnaaa, ved sku ikke lige om jeg regner dem, sådan rent mekanisk/undervogn. Synes jeg har haft stor bøvl med at finde de rigtige brugte stumper da jeg var på hugget. pissater og audier + alle de nye vw'er er lidt af en jungle.
Men der er jo en udmærket gensalgsværdi.
Tror måske man selv skulle hive en hjem i så fald.
Eller være heldig at finde en der ikke er total gennem k.......
Tror lige jeg føjer den til listen.

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #48 Dato: 31. Oktober 2010 kl: 23:35:20 »
Hmmm 10-11 på literen - hvad synes i om sådan en her. Der er da lidt udstyr. Vægtafgift 3760

http://www.dba.dk/audi-100-23-e-136-aut/id-68963756/



Hvis der overhovedet ikke var fornuft skabt i hovedet af mig ( og det er der nok ikke - hvorfor købte jeg ellers en V12 sidste år)
så stod der sådan en i indkørslen
http://www.dba.dk/lexus-ls400-40-v8-aut-aut/id-69554619/

Kkrogsgaard

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #49 Dato: 31. Oktober 2010 kl: 23:48:27 »
Audien er en rigtig lækker bil, men absolut smukkere i Avant udgaven, endnu bedre ville være en 2000/5000

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #50 Dato: 31. Oktober 2010 kl: 23:49:52 »
Her er et par bud - og hvorfor de ikke er det alligevel

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/VW-Passat-1,8-GL_ID659269.htm -
Det er simpelthen slut med at køre land og rige rundt efter gamle biler. Og især ved københavn! Og ingen jydekrog

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-306-2,0-XSi_ID674352.htm
Den her er bare rigtig rigtig fed - importeret schweizer med klima 4xskiver und alles - desværre vil han ikke ned i den pris jeg vil og den må heller ikke slæbe min CV - men bemærk km-tallet!

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-406-2,0-ST_ID675063.htm
Lidt for tung, lidt for fransk og ingen jydekrog - men tjek lige stand og km!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Den mest økonomiske bil??
« Svar #51 Dato: 01. November 2010 kl: 00:01:09 »
Passaten kan jeg forstå, men de 2 andre....... ved godt at det er sent på aftenen, men nu må du sgu vågne op...... DE ER FRANSKE
Det eneste nogenlunde brugbare franskmændene nogensinde har bidraget med er deres vin.... :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #52 Dato: 01. November 2010 kl: 00:05:51 »
@Tony - det var vist også det jeg noterede ved 405'eren - ;-) ;-)
Jo jeg ved det - fransk det ... nej nej nej ( shakes head)
Og jeg har endda selv siddet og pushet stumper til dem...

Men jeg forstår bare ikke de skide Carina skal være så DYRE - når de fleste er halvrådne af det her klima
og totalt blottet for udstyr fordi fam danmark kun har haft råd til skrabe udgaven i midt 90'erne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Den mest økonomiske bil??
« Svar #53 Dato: 01. November 2010 kl: 00:44:00 »
Citat fra: "PARKHAVE"

Men jeg forstår bare ikke de skide Carina skal være så DYRE - når de fleste er halvrådne af det her klima
og totalt blottet for udstyr fordi fam danmark kun har haft råd til skrabe udgaven i midt 90'erne.


..men de fine er der ude et sted...
For en måned siden blev der her i vores lille by, solgt en nysynet ´96 Carina, een ejers med 240.000km. på uret, aluhjul og nye dæk.
Dørene havde rust i bunden og derudover var der INTET. Der havde været sædeovertræk på fra ny, ikke-ryger bil,
og derfor lignede den absolut en ny bil indeni. Jeg kom for sent...  :cry: .. den røg for 16.000,-
Så bare hold udkig.....de er derude.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Den mest økonomiske bil??
« Svar #54 Dato: 01. November 2010 kl: 10:57:36 »
Altså ok at du af enelleranden grund har bestemt dig for ikke at ville køre Mercedes. Men en MB 190E opfylder alle dine krav om udstyr, økonomi, træk, kørekomfort, 4 døre og alt! Den er lige i skabet til kone og familie. Findes under 1300 kg, kører 14 km/l i 1,8 udgaven, uopslidelig, billige dele.. hmm??!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #55 Dato: 01. November 2010 kl: 13:39:20 »
Så er den ene af bilerne købt.
Jeg rendte på en Mitsubishi Carisma 1.8 fra 97 gået 175.000
lidt over et år til syn. ingen buler, en enkelt lille ridse, 5 drs. med træk til 1200 kg. med 4 airbags, fuldaut. klimaanlæg og alt andet hejs.
eksemplarisk i skærmkanter, intenting at bemærke i motorrum ( tørt og fint og snurrende som kun en japser kan)

Eneste minus er manglende aut.gear.
Men det kan jeg leve med til en pris på 15K.

Nr. plader er hentet og nu vil jeg gå ud og skrue dem på og hente konen senere i hendes nye bil ( som hun intet aner om endnu HA ) :lol:  :lol:  :lol:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #56 Dato: 01. November 2010 kl: 17:42:56 »
Noget er ikke helt rigtigt. Du afviser de franske fordi de er franske, og køber så en MisBishi. Ligger de Franske problemer ikke mest i fortiden, måske før EU?. Mitsubishi er så sjælden og "fransk-agtig" at alle stumper vel koster dobbelt pris.


Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #57 Dato: 01. November 2010 kl: 18:41:06 »
@KHSalvesen - mjaa, min erfaring siger mig at alle franske biler fra de begyndte at producere dem og frem til renaults kvalitetsgennembrud for et par år siden eller fem, er-har været-og altid vil være noget bagvendt ikkefærdiggjort automobil, med ufattelige mængder fejl i elektronikken.

Mitsibushuuuu - er måske ikke det mest kendte herhjemme inden for biler, men det er en japaner, bygget og samlet på fuldstændig samme perfektionistiske måde som de 3 andre store ( toyo, mazda og nissan), efter samme stramme produktionsmetoder som de laver alt andet. Alt er logisk opbygget, masser af plads ved komponenterne - dvs. nemt at skifte.

Og japanere og tyskere kan et eller andet med elektronik, som de andre bare aldrig rigtigt fatter.

Indrømmet, jeg ville helst have haft en toyota, men 3-5000 kr. mere, 100.000 km mere på tælleren og meget mindre udstyr ( læs ingen) og rigtig rigtig mange med dårlige skærmkanter til forskel, var det altså mitsu der vandt ---LIGE PT.----

Det var jo også en bil der i udsalg sikkert ville koste 24.900.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Den mest økonomiske bil??
« Svar #58 Dato: 01. November 2010 kl: 18:44:55 »
reservedels pris indeks på mitsu???? så vidt jeg ved er det ligesom honda, Skyhøjt?? :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

PARKHAVE

  • Gæst
Den mest økonomiske bil??
« Svar #59 Dato: 01. November 2010 kl: 18:51:36 »
@opelhaj - sandsynligvis :lol:

Så er det jo godt at der "normalt" ikke skal bruges ret meget udover sliddele for at holde japsere kørende  :wink:  :wink:

Og det hjælper måske også på regnskabet at have 20års gode bekendtskaber i autobranchen at trække på. Det minimerer i hvert fald de søvnløse nætter.

ps. et fjederben til min bimmer kostede mere end hvad 4 spritnye gasdæmpere af bedste kvalitet koster til en japaner, så jeg er ikke så nem at forskrække på den front.