Forfatter Emne: Skift af tandrem på vag AMF motor  (Læst 1521 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Skift af tandrem på vag AMF motor
« Dato: 25. November 2010 kl: 19:45:15 »
Jeg er rendt ind i en skoda 2004 AMF motor (1,4 TDI 3 bener 75 hk) i den udvidede familie. Sådan en pumpedüse, er den taknemmelig at skifte tandrem på ? eller er det noget "¤"#%¤#?

Jeg mener der er jo ingen pumpe at time, det styres jo over knasten, så "måske" det blot er at ligne alle hjulene op og så skifte remmen?

Og hvad skiftes:
Jeg antager tandrem, automatisk strammerhjul, medløber hjul, og vandpumpe noget andet nu man er derinde?
Mvh. Casper

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Skift af tandrem på vag AMF motor
« Svar #1 Dato: 25. November 2010 kl: 20:46:00 »
Var det ikke "snedigere" at pille den ud og gemme den til en T3   :D , så kan du jo stikke den en jx'er; de mærker vel "ingen" forskel

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Skift af tandrem på vag AMF motor
« Svar #2 Dato: 25. November 2010 kl: 21:16:43 »
hej,
det er sku let, der er masser af plads. Den mangler jo ein cyl!
men man skulle gerne have det passende låseværktøj til knast og krumtap
tandremskit og evtl. vandpumpe samt 2-3timer tålmodighed..
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Skift af tandrem på vag AMF motor
« Svar #3 Dato: 25. November 2010 kl: 22:28:55 »
mener os jeg haft en sådan igennem fingrene, der er som sagt masser af plads i fht. 1,9 pd!
og det rigtige låse værktøj er alfa og omega :) mener at man låsner knasthjul(3bolte), når krumtap og knast er låst.
hvis de ikke er låst er der chance for at den står en halv tand forkert!
remstrammer er dynamisk så det er bare at fælge vejledningen :)

t-rems værktøj fåes på ebay til små penge :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D