T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: birk efter 21. September 2010 kl: 20:35:28
-
Er der nogen der ved om det er den samme blok,fra en Transporter benzin 5 cylinder,og en audi 2,3 benzin?
Har prøvet at søge lidt men kan ikke lige finde noget,leger lidt med iden
om at skifte min DJ ud med en 5 cylinder VW/audi,ved man kan få en koblings klokke til en Audi,men passer den også på en 2,5 VW?
Mvh. Birk
-
det er ein Audi-motor! ->men bundkar osv er anderledes!
2,5eren hat nok fordelen i en digifant-indsprøjtning, hvor 2,3eren kun har KE-Jettronic.
-
Michael ! ke - jettronic er da det mest drifsikre jeg har haft , aldrig en forkert prut i en 5 benet audi motor , og du kan få grøn plakette med den også .
hilsen poul
-
Mange tak for svar,så skal der lige findes en donor bil:-)
-
Husk der er lang leveringstid på koblingsklokke fra Winkler. Sidst jeg spurgte var det 3 mdr. Nu ser det ud til at den ikke findes(forhåbentlig kun midlertidig).
Mvh. Holger.
-
Har sådan en VW 2,5 benzin noget til fælles med en audi 2,5 diesel ( Blok, krumtap osv.)?
Mvh. Holger.
-
hvis klokken ikke kan købes, kan en adapterplade stadig leveres.
-
ja.. 95,5mm slaglængde er fælles, som altid er det meste som "Lego med olie" ;)
alternativt kan man montere motoren med en adapterplade, det er meget billigere.
-
Laver i adapterplade selv?
Mvh. Holger.
-
jeg hat ikke prøvet endu..
teknisk tegning findes her: http://www.bulliforum.com/viewtopic.php?f=58&t=23552
jeg skal måske næste vinter i gang med at bygge en 2,0 5E i ein DoKa eller SiKa
-
2,0 5 E er det fra en Passat?
Mvh. Holger.
-
Motorkode: "PS"
Den ligger i en Audi 90, som jeg købte til opdatere og holde min daglibil kørende: Audi 80 TD med mTDI, TDI-Gearkasse osv. (jeg kører Flensborg-Fredericia hver dag).
-
Hvordan får man den tegning frem?
Mvh. Holger
-
man skal nok tilmelde sig for at se dem, men det er rimelig let at bygge en adapterplade
-
Ja, jeg har lige tilmelt mig men det ta´r lidt tid inden det går igennem.
Kan man købe sådan en adapter færdigudskåret?
Er der nogen her på T3N der kører med sådan én?
Mvh. Holger
-
Fremragende links til billeder mdonau! DET er sku noget der kan bruges.. Tak !
-
Jaaaa.. nu må i undskylde at jeg ikke er så kvik men de to tegninger, er det ikke bare boltmønsteret på henholdsvis en 5 cyl. og en 4 cyl. Den 4 cyl. er da ingen JX, er det? Fremgangsmåden er det så at man ligger de to tegninger ovenpå hinanden og derved får en tegning på en adapter? Hvor tyk skal pladen være?
Mvh. Holger.
-
Tjek lige den her tråd Holger :
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4928&highlight=2+5+tdi
-
Jeg forstå ikke hvad jeg skal se? Han bruger jo Winkler klokke.
Mvh. Holger
-
Jeg forstå ikke hvad jeg skal se? Han bruger jo Winkler klokke.
Mvh. Holger
Jov, det er rigtigt.... billeder af motor ophæng m.m. kunne være interessante for dig.
-
Jo Alp der er selvfølgelig rigtigt. Det der gør det til så stort et projekt for Christian er at det er en 2,5 TDI. Hvis det, som min er en T4 2,4D, eller en Audi 2,0D(evt.TD) er det ikke det store problem. Det har jeg prøvet før. Det der gør mig nysgerrig er at det blev sagt at det er meget billigere med en adapterplade.
Mvh. Holger.
-
Hej Michael. Kom du nogensinde videre med dit projekt?
-
nej... men har lige købt en DoKa syncro her fra t3nettet, som ville være et perfekt match til den motor jeg har liggende ;)
men der er nok andet at lave for tiden, så foreløbig bliver der kun hurtigt monteret en standard 1,6TD i den.
-
nej... men har lige købt en DoKa syncro her fra t3nettet, som ville være et perfekt match til den motor jeg har liggende ;)
men der er nok andet at lave for tiden, så foreløbig bliver der kun hurtigt monteret en standard 1,6TD i den.
Hej har du lidt billeder af din nye Doka Mvh :-)