Forfatter Emne: SS38 - vejerfaring Italien  (Læst 1358 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Dato: 29. April 2012 kl: 23:34:04 »
Sidder lige og leger med ruter til Gravedona. Har nogen kørt strækningen Bolzano-Gravedona ad SS38? Er det fedt eller hæsligt? Er det for meget zig-zag til småbørn i bilen?

På forhånd tak for svar.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #1 Dato: 29. April 2012 kl: 23:53:27 »
SS38 går fra Stelvio til Gravedona.
SS42 går fra Bolzano til Gravedona.

Området er smukt med smuk på.

Alternativet, at ræse ned til syd for Garda og så stik vest på Autostrada - er kedeligere end kedeligt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #2 Dato: 29. April 2012 kl: 23:57:01 »
P.s. Jeg kan varmt anbefale Tyre til at nørkle ruter med, og bagefter eksportere dem i KML/KMZ og vise dem i Google Earth,og finde fotos, streetviews etc der:
http://www.tyretotravel.com/download-tyre/
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #3 Dato: 30. April 2012 kl: 16:07:09 »
Hej Jarl!

Har du planer om at køre til Italien i midten af maj?
Så kunne vi følges ad!

Mvh Peter

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #4 Dato: 30. April 2012 kl: 21:06:43 »
Det bliver desværre ikke i maj, men alligevel glæder jeg mig til at sætte mig tilbage i stolen, give fartpiloten et lille nyk opad, lige fintune a/c'en og så sidde og spise Sneakers og skråtobak hele vejen ned gennem Tyskland indtil alt de sjove starter ved Alperne. Jeg er jo blevet en gammel mand, så i ren og skær magelighed har vi booket to overnatninger på vej til Como. Først i Harzen og så i Brennero. Derfra er der godt 300 km til Gravedona, og alt taler for, at de skal tilbagelægges i ganske kuperet terræn. Man må jo rejse lidt for at finde udfordringer til de 270 nm... ;-)
Tak for linket JJ.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #5 Dato: 01. Maj 2012 kl: 09:01:08 »
Bolzano området er rigtig flot. Så medmindre man holder sig på motorvejen, så ser man kun flotte steder.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #6 Dato: 01. Maj 2012 kl: 09:27:50 »
Og rejsen foregår i Scudo? Det bliver interessant at høre om.

Laver de også en lang Scudo - når jeg kigger på den tænker jeg "Hvor er bagagepladsen"?

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #7 Dato: 01. Maj 2012 kl: 10:21:04 »
Rejsen foregår i Scudo. - Bestemt ikke sædvanelig klasse - i ferietursscenariet er bussen state of the art, men man kan jo ikke købe bil for at tilgodese én uge om året og så ignorere de resterende 51. Ja, der findes en forlænget Scudo/Jumpy/Expert, men den er ekstrem sjælden som personbil - jeg har kun mødt den på mobile.de. Heldigvis er bagageproblemet overskueligt for os - vi er jo kun seks i familien, så det giver mulighed for enten at fjerne en sæderække eller simpelthen at læsse nogle sæder og fodrum til med bagage. Vi rejser jo "let" - uden telt og alt det hejs - sidste år fyldte vores bagage ikke engang op til rudernes underkant i bussen.
Den store achilleshæl ved at køre "moderne" bil er, at man er noget på herrens mark, når man pludseligt står på en øde alpevej med en besynderlig elektrisk fejl eller lignende - det ville være mere overskueligt i bussen. På den anden side, så gør jeg, hvad der står i min magt for at holde bilen i velplejet tilstand, så det forhåbentlig undgås. Uaget, hvad man i øvrigt mener om den, så har Scudoen ry for at være pænt driftsikker. En ting, jeg glæder mig meget til, er at forcere bjerge uden tanke på overophedning. De moderne TDI/HDI/JTD maskiner har simpelthen en fantastisk evne til at holde sig kolde- i øvrigt helt som ABS og dens fætre. Gennem årene har det været min største hæmsko med kammerdieselerne - de kører skønt og performer acceptabelt, men chaufføren sidder med kronisk dårlig samvittighed over, om han presser den for hårdt, og mange steder i Alperne er der ikke et alternativ til at presse den. Det var skønt sidste år at give gas uden dårlig samvittighed - det glæder jeg mig til at prøve igen i år - denne gang blot til den halve pris og med A/C ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #8 Dato: 01. Maj 2012 kl: 12:52:12 »
AC - jeg mindes et rim og noget om klunker der skrunker?

Men tanken om en forlænget Scudo til den pris du gav for din - kan lyde tillokkende.

Men - partikelfilter og de grumme planer om udvidet miljøzone i Kbh?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Crapz

  • Gæst
SS38 - vejerfaring Italien
« Svar #9 Dato: 01. Maj 2012 kl: 15:41:50 »
jeg argbejder stadig på http://turentil.dk/maps/ nu kan den da finde camping pladser som er x km fra den route den finder :D

nu skal der så lige laves noget bedre kode og desing

sener laver jeg så alle kan add POI's rating af dem info fra wiki's og alt muligt ;) f.eks er det nogen fedre ting at se på ruten til Gravedona som ikke ligger for langt fra ruten

så det skal nok bliver godt en gang og gratis :D