1
Mekanisk / Det knaser med gearskiftet
« Dato: 29. April 2024 kl: 11:17:32 »
Kender i det at den gamle jx eller dg bare ikke kan levere nok..
Så sætter man en r4 eller r5 motor i.
Og nu kan den gamle t3 endelig gå de 130+ og terrænet kan udforskes uden det mindste vrøvl.
Pludselig kan man så ende op med en gearkasse der ser sådan her ud.
Der er tale om en avs syncro gearkasse som ser ud til at være en der har været renoveret.
Den er hvad jeg vil kalde totalskadet.
Huset kan bruges og måske enkelte tandhjul. Men resten er dødt.. for at få den på vejen igen skal der dele til for en 14-15000 kr.
Skift nu den olie når i laver service på motoren.. det tager faktisk ikke så lang tid, og man kan ved samme lejlighed også kontrollere ens skifte kugle samt smøre den.
Så sætter man en r4 eller r5 motor i.
Og nu kan den gamle t3 endelig gå de 130+ og terrænet kan udforskes uden det mindste vrøvl.
Pludselig kan man så ende op med en gearkasse der ser sådan her ud.
Der er tale om en avs syncro gearkasse som ser ud til at være en der har været renoveret.
Den er hvad jeg vil kalde totalskadet.
Huset kan bruges og måske enkelte tandhjul. Men resten er dødt.. for at få den på vejen igen skal der dele til for en 14-15000 kr.
Skift nu den olie når i laver service på motoren.. det tager faktisk ikke så lang tid, og man kan ved samme lejlighed også kontrollere ens skifte kugle samt smøre den.