Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - T3country

Sider: [1]
1
DU  har to termoswitche ved den store køleslange der går i i siden på topstykket. Lokaliser den føler, der har en brun/rød ledning. Det er den du skal skifte til termoswitch PN2519193669F.

2
Jeg havde samme problem. Det viste sig det var termoswitch  (F95) brun/rød ledning der var i udu. Skift den med en ny PN251919369F. (F95) styrer den lille cirkulationspumpe over det grå relæ (53)

3
Diesel Fora / Sv: problemer med forvarmningen
« Dato: 01. Juli 2019 kl: 17:37:51 »
Problemet løst. Temperaturføler F95 skiftet til ny 251 919 396F. Den styrer pumpen, som styres af den lille relæ ved siden af gløderelæet. Nu virker temperaturmåleren og går nu ikke mere i nul når lyset tændes. Undrer mig stadig over at stel til nummerpladelys går igennem et af mutistikkene i den sorte kasse i motorrum. Fandt en tråd fra 2012 hvor TomTom også undrede sig over stelledningen i multistikkene.
Når motoren standses kører ekstra pumpen ikke mere og ingen relæer klikker, når jeg afbryder strømmen på batteriet.
Tak for alle svarene vh prebenbusk

4
Diesel Fora / Sv: problemer med forvarmningen
« Dato: 30. Juni 2019 kl: 14:45:40 »
Stelforbindelse ved gearkasse renset og kontrolleret. Blå/hvid ledning fra G27 føler på vandstuds til T på gløderelæ havde ikke forbindelse. Ny ledning trukket og nu lyser gul lampe ikke ved start når motoren er varm. Når lyset ikke er tændt virker temperaturmåleren. Når jeg tænder lyset falder temperaturmåleren til nul.  Så et eller andet hugger en stelforbindelse. Stadig ingen stel til nummerpladelys. Giver jeg direkte stel til nummerpladelys lyser de gladeligt.         
  Meeeeeeeeen så går det hele i udu. den lille ekstra pumpe kører stadig når motoren slukkes og når jeg afbryder stel fra batteriet klikker det lille relæ(53) ved siden af gløderelæet.
Men bortset fra det kører bil og motor ganske fint, man skal bare løfte låget og afbryde alt strøm, når man forlader bilen. Har oplevet to gange at et helt nyt batteri (optima) er tømt, når vi skal starte igen. Har derfor ekstra batteri med til nødstart. Det er bare lidt bøvlet når bagenden er fyldt op med madrasser, dyner og tasker. Men sådan er det pt

5
Diesel Fora / Sv: problemer med forvarmningen
« Dato: 29. Juni 2019 kl: 17:18:58 »
Fandt en nyt bundstykke hos Niels Erik Thing. Det er nu skiftet og har muligvis hjulpet en anelse, men elnettet opfører sig stadig uterlerligt. Står stadig med strøm på på gløderør trods gul lampe slukker efter 12 sek ved start. Og mangler stel på nummerplade lys

6
Diesel Fora / Sv: problemer med forvarmningen
« Dato: 29. Juni 2019 kl: 10:15:08 »
Ligger desværre ikke inde med et nyt bundstykke her på en lørdag. Så må vente til mandag når reservedelspusherne igen har åbent.
Så håber vi at det retter forvirringen i ledningsnettet.

7
Diesel Fora / problemer med forvarmningen
« Dato: 29. Juni 2019 kl: 08:27:08 »
Syncro 14" 1,6TD jx 1989  Når tænding sættes til lyser gul lampe i ca 12 sekunder og bilen starter prompte....men der er stadig strøm på gløderørene...tænder jeg lyset slukkes strømmen til forvarmningen...slukker jeg lyset begynder forvarmningen igen???. Slukker jeg motoren kører den ekstra lille kølepumpe stadig..afbryder jeg strømmen til den starter blæseren til turboen. Først når jeg afbryder strømmen fra batteriet bliver der stille.
Jeg har skilt og renset massemidtpunktet bag luftfilterkassen. Kontroleret og checket de to syvpolsstik i den sorte fordelerkasse. checket med et andet forvarmerrelæ i.  Undret mig over at stel til de nummerpladelygterne er tilsluttet gennem de to syvpolsstik. Der er strøm til dem gennem den grågrønne ledning men ingen stel.
Checket   stik til de tre vandstudsfølere og kløet mig grundigt i nakken.
Savner een der kan forklare mig logikken i disse fejl.
venligst Preben Busk


8
Syncro Fora / Sv: AVU AND gearkasse efterlyses akut
« Dato: 17. August 2017 kl: 18:45:02 »
Hej MORTEN
Hvid røg kan skyldes at en dysse er tilstoppet. Prøv at give den en god portion diesel/dysserens. Det kan måske afhjælpe. Kender problemet fra Land Rover. der hjalp det. Ellers løsn et dysserør ad gangen og bemærk om der er ændring.
mvh Preben Busk

9
Motordele / Sv: K:: motor til min buss 1982 cv/cu
« Dato: 05. Februar 2016 kl: 19:41:02 »
HAR EN 1,6 CU MOTOR stand ukendt til 1000 kr

10
Diverse / bærearmsbøsning
« Dato: 30. Juli 2009 kl: 22:07:52 »
Bemærk at bolten er "flad" og de flade sider skal være lodrette og den største side af de eksentriske skiver skal vende ned af  ved samlingen. Spænd godt efter
hej fra Preben

11
Diverse / bærearmsbøsning
« Dato: 30. Juli 2009 kl: 21:48:18 »
Jeg vil lige fortælle en historie fra det virkelige liv. I forsommeren købte jeg en T3 Syncro af en mand, der ikke have været lige heldig med valg af mekanikere.
En af de værste var, at han havde fået skiftet øverste bærearmsbøsning på et autorisere folkevognsværksted. Da han hentede bilen gjorde han opmærksom på at højre forhjul ikke havde samme hældning som det venstre. Tre gange var han nede og klage over hjulskævhederne og vognes manglende evne til selvopretning. På den færdige regning inclusiv udskiftning af bøsene, stod der yderligere "sporing ifølge kunde" og han fik en bon på ca 7K.
Nå jeg købte bilen og kørte hen for at checke sporingen. Caster vinklen var ca 4 grader "skæv". Vi skruede og skruede men lige meget hjalp det. Hjem og læse i de tykke bøger, snakke med nogle kloge, indtil jeg   kunne konstatere at Bæreåget var vendt 180 grader forkert.
Det tog mig ca. en halv  time at vende åget rigtigt. Tilbage og få bilen sporet.  Caster, Camber og toe-in i det rigtige rækkefølge. Nu kan bilen styres med en "lillefinger" selv ved de høje hastigheder (ned af bakke og med vinden i ryggen).

Billede 0105 sidder Åget rigtigt
Bilede 0101 er det vendt forkert. Bemærk at den store bue skal vende bagud på begge sider.

Selve adskillelsen er nem. Aftag hjulet, fjern de to bolte  der holder øverste bærekugle  med en 6 mm umbraco og sving forgaflen tilside. Fjern skruen  på bærebolten 19 mm. Med en 14 mm umbraco på en ½ tomme  top vrikkes forsigtigt indtil at bolten har løsnet sig fra de to koniske skiver (bestemmer camber). Kan være vredet sammen på grund af forkert indstilling eller rust. Bolten kan nu nemt trækkes bagud. Bøsene skal presses ud og gives en lille svejseklat for at sikre dem..
Smør det hele godt og vend Åget rigtigt og få den sporet.
så kører det bare derudaf.

Preben Busk

12
Syncro Fora / Hvid VW T3 syncro stjålet
« Dato: 16. Februar 2009 kl: 21:14:25 »
Hej Jeg fandt et bedre billede af bilen

Hej fra T3country

13
Syncro Fora / Hvid VW T3 syncro stjålet
« Dato: 16. Februar 2009 kl: 21:08:25 »
Hej Alle
Min nevø har fået stjålet sin VW T3 syncro

Her hans tekst på DBA

VW Transporter 1, 6 B kassevogn 4x4, momsfri Diesel, dette er ikke en salgsannonce, men en efterlysning af min vw syncro som er blevet stjålet ude fra køge sygehus af d.16/2 2009 imellem 07.30 og 15.30 er der nogle der ser den vil jeg være meget taknemlig hvis i vil kontakte mig på telefon 22184765. på forhånd tak! der gives en god flaske vin som findeløn!

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58830454

Hej og goddag til jer alle i dette hyggelige forum
Jeg kigger efter den på Fyn

T3country

Sider: [1]