Forfatter Emne: Dataerklæring/Typegodkendelse  (Læst 8790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring/Typegodkendelse
« Dato: 14. September 2013 kl: 09:26:48 »
Er der nogen der ved hvordan jeg får en dataerklæring til min T3?
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #1 Dato: 16. September 2013 kl: 21:40:30 »
Lige lidt mere info om hvorfor jeg mangler den..

Jeg har jo købt en Finsk ambulance hos Niels Erik som jeg havde tænkt at lave til camper men indregistreret som personbil. Den er ikke på plader og den er ikke toldsynet endnu.
På pladen i passagersiden står at den kun er godkendt til varevogn. Så jeg skal finde data på at den også er godkendt til persontransport..
og nu er jeg virkelig ved at hive hårne af mig selv for snakker jeg med VW henviser de til sidst til en konsulent der evt kan hjælpe mod en sum penge selvfølgelig..
Min synsmand har hjulpet mig lidt med at sige hvad jeg skal finde.

Mail korrespondance mellem mig og synsmanden...:

Hej Jeppe
Der kræves en dokumentation for selefastgørelsen og selerne på fremad rettede sæder - Vejeseddel fra godkendt vejer (husk angivelse af ca. brændstofbeholdning) - Dokumentation fra SMC vedr. opfyldelse af personbilskrav for årgangen.
Hvis den blot skal være en varebil N1, skal der være en godkendt adskillelse i punkt 9.01.004 - En varebil N1, skal være indrettet jf. punk 1.03 (024). Punkterne henviser til Vejledningen for syn af køretøjer, som findes her: http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Vejledning_om_syn_af_koeretoejer_gældende.ashx
Mvh Jesper Bech - Ebeltoft Bilsyn - Tekn. spørgsmål tlf. 30 13 35 42

Mange tak Jesper.
Forkortelsen SMC er det lig med en dataerklæring og vil en typegodkendelse også hjælpe på det hele?
Hilsen jeppe

Hej Jeppe
SMC= Skandinavian Motor Company, altså f.eks VW i Aarhus. De skal blot lave en erklæring (på stelnummeret) på, at den opfylder M1 kravene. Hvis de ikke kan det, skal du have lavet en dataerklæring, evt efter nogle tekniske ændringer (dyrt).
De må gerne henvise til en standardtypegodkendelse (i så fald medbringes). Normalt har den som personbil, flere end 1 sæde og vi kan derfor ikke regne, med vægten. Så hvis det fremadrettede sædes sikkerhedssele er godkendt og de org. selebefæstigelser er benyttet, kan den del jo godt godkendes. Der er ikke krav om det normale sædeantal, men så skal vi blot have en vejeseddel.
Mvh Jesper.


Og nu søger jeg efter dataerklæringer og typegodkendelser o.lign på tyske engelske og danske hjemmesider men INTET fundet..
Jeg håber meget der er nogen der ved hvor jeg skal søge efter dette, eller hvad jeg skal nu skal gøre??
Jeg er tæt på at opgive mit T3 projekt pga, det bøvl jeg har haft end til videre, så bare en lille opmuntring er også velkommen.

Hilsen Jeppe
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #2 Dato: 16. September 2013 kl: 21:49:02 »
Typegodkendelserne har vi jo i kilovis her, hvis det kan hjælpe dig? http://www.t3nettet.dk/m-library/category/5-cat5

Du er sikkert også helt med på disse regler: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/Koretojer/Udenlandske-koeretoejer/Godkendelse-af-brugt-bil-fra-udlandet.aspx

Håber, du finder ud af noget
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #3 Dato: 16. September 2013 kl: 21:52:48 »
Jeg har været inde at kigge i typegodkendelserne men kan ikke finde den rette... Jeg kan ikke finde det rigtige nr på reg.attesten...
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #4 Dato: 16. September 2013 kl: 21:56:44 »
Hvis du kan sende et foto af papirlappen, der sidder på vangen foran chaufførens knæ, så vil jeg gøre et forsøg på at se, hvad jeg kan finde af opklarende info.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #5 Dato: 16. September 2013 kl: 21:59:45 »
Jeg vil se om jeg kan få en til at tage et billede af den i mogen da jeg er på job og kommer først hjem i weekenden...
Men kan man se noget på reg attesten?
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #6 Dato: 16. September 2013 kl: 22:04:09 »
Nu har jeg jo ikke lige en masse paratviden om finske reg.attester, men i DK forholder det sig sådan, at på nyere biler er typegodkendelsesnummeret opgivet, men ikke på ældre. Men jeg tænker, at man vel kan finde en typegodkendelse, der nøje svarer til bilen (årgang, motor, gearkasse, indretning) og så fortæller man synsmanden, at den omfatter bilen?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #7 Dato: 16. September 2013 kl: 22:12:13 »
Citat fra: "Jarl" post=103307
Men jeg tænker, at man vel kan finde en typegodkendelse, der nøje svarer til bilen (årgang, motor, gearkasse, indretning) og så fortæller man synsmanden, at den omfatter bilen?


Nænæ det regnede jeg heller ikke med  :)
Jeg tænkte også at men kunne finde en passende typegodkendelse, men så begynder det at gå meget stejlt ned af bakke i min søgen..
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #8 Dato: 17. September 2013 kl: 06:03:12 »
Jeg vil lige nævne at bilen er fra den 22-8-1989.
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #9 Dato: 17. September 2013 kl: 17:29:06 »
Er dette noget du kan blive lidt klogere på Jarl?
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring
« Svar #10 Dato: 18. September 2013 kl: 21:09:14 »
Kan det passe at det er denne typeerklæring: S05805 passer til min som personbil/M1? det er den eneste 16" jeg kan finde...

Har en kopi af reg attesten... hvis det kan hjælpe nogle...
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dataerklæring/Typegodkendelse
« Svar #11 Dato: 20. September 2013 kl: 16:51:48 »
Jeg har mine datakilder på værkstedscomputeren - jeg skal nok tjekke, når jeg kommer derud. Har ikek glemt dig.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dataerklæring/Typegodkendelse
« Svar #12 Dato: 20. September 2013 kl: 17:19:19 »
Hmm - jeg er ikke til meget hjælp - jeg kan se, at 251-299 jo er en 16"-kassevogn med højt tag, og så kan jeg se en masse om dit ekstraudstyr, produktionsmåned og -sted, men det er jo ikke relevant.

Du er på rette spor, når du henviser til en typegodkendelse for en 16" M1, for det er jo det, du vil indregistrere den som. Kravet er, at din bil skal være "i nøje overensstemmelse" med bilen beskrevet på typegodkendelsen.

Konkret så ville jeg printe den typegodkendelse og køre i synshallen og fortælle dem, at denne passer til bilen. Jeg tror ikke det er så vanskeligt i den virkelige verden. I øvrigt mener jeg, at din bil klart er med på de forenklede regler, og det gør verden meget nemmere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Dataerklæring/Typegodkendelse
« Svar #13 Dato: 20. September 2013 kl: 18:51:28 »
Skriv lige din mailadr, så skal jeg hjælpe dig... :)
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Dataerklæring/Typegodkendelse
« Svar #14 Dato: 20. September 2013 kl: 21:21:18 »
Quaade(a)helgenaes dot com
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.