Forfatter Emne: Hvordan er det nu lige med den lampe der blinker..  (Læst 1105 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Hvordan er det nu lige med den lampe der blinker..
« Dato: 15. Oktober 2014 kl: 20:22:09 »
Nu blinker den her lampe der viser vandtemperaturen. Og hvorfor går den nu det?

Jeg har har simpelt hen taget min egen bil på job i dag. Turen består af 40 min kørsel på landeveje og 1 time på motorvej og derefter 40 igen på landeveje.
Efter den første landevejs tur og motorvej og 30 min inde i den anden landevejstrækning begynder lampen at blinke. Jeg holder ind til siden og ser om der er vand på.
Den beholder bag ved lemmen er HELT fyldt, og den inde i motorrummet kan jeg linde trykket på og så er den også fyldt og lampen blinker ikke længere og jeg kan køre de sidste 10 min uden problemer. Det samme sker præcis igen på hjemturen..

Men hvilke fejl indikere lampen ud over manglende vand eller for høj temperatur?
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Hvordan er det nu lige med den lampe der blinker..
« Svar #1 Dato: 15. Oktober 2014 kl: 21:17:59 »
"vand" indikatoren kan blinke, når vand-temperaturen bliver for høj... der ud over blinker den, når der ikke er vand nok i den runde beholder.... sensoren i den runde beholder består af to elektroder, som er stukket ned i beholderen, og når der er vand imellem ledes strøm igennem vandet... forsvinder "forbindelsen" grundet manglende vand, tænder lampen... dvs.. er stikket på toppen af beholderen kors sluttet, så blinker lampen ikke... en fejl kan være, at der er kommet ir på elektroderne, eller ir på stikkene, så der ikke er forbindelse....
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Hvordan er det nu lige med den lampe der blinker..
« Svar #2 Dato: 15. Oktober 2014 kl: 21:46:47 »
Hvad med luft i systemet..? Måske en udluftning ville være et forsøg værd.
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Hvordan er det nu lige med den lampe der blinker..
« Svar #3 Dato: 16. Oktober 2014 kl: 09:11:31 »
Det lyder lidt som mit pitstop for et par måneder siden i Amsterdam. Som kjeld beskriver så blinker lampen når der er luft i systemet. Det luft der sneg sig ind i min dg 1.9 var fra kompressionen. Aluminiums pakningerne i topstykket var blevet utætte. Jeg strammede topstykkerne op, og bilen kører endnu uden blinkeri eller tab af vand.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.