Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aran

Sider: [1] 2 3 ... 167
2
Din stelforbindelse skulle du meget gerne have i godset på både motor og gearkasse. Der er dog intet forgjort ved at montere et tykt stelkabel direkte til en af boltene på starteren, hvis pladsforholdene tillader det.
Den stump der oprindelig sidder ved gearkasseophænget har nok set mere vand og salt end godt er.
Hvis du har starteren ude, kan du sikkert finde stumper hos din lokale autoelektriker. Han har også det tunge udstyr hvis kullene skal loddes. Det ka' en lille hobbyloddekolbe ikke klare.

3
Biler.. / Sv: t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 15. August 2016 kl: 20:08:51 »
Tilsyneladende fin camper på VeteranPosten:

http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=229612

4
Mekanisk / Sv: hopper ud af 5. gear
« Dato: 14. Juli 2016 kl: 22:03:01 »
Den må formodentlig ramme femte gear, når du skriver den kan køre ca. 30 sekunder før den hopper ud?
Gør den det mens bilen trækker, eller er det når du slipper gassen?
En nærmere inspektion er altid godt: Er der den fornødne mængde olie på gearkassen?
Er det kommet sådan "bare" lige? Eller har den haft tendenser i et stykke tid inden?

5
Elektrisk / Sv: Blink-relæ 21 og 22
« Dato: 14. Juli 2016 kl: 21:56:19 »
Først og fremmest skal du have tjekket op på den store stelroset i venstre dørstolpe. Den kan give anledning til mange elektriske fejl.
Næste trin: Aktiver dit katastrofeblink nogle gange og vær sikker på, at det er slået HELT fra.
Virker dit blinklys stadig ikke, kan det skyldes det nok så berømte / berygtede bundstykke i tændingslåsen. Det er velkendt for sjove oplevelser med lys, blæser etc. etc.

Hvis det heller ikke virker skal du til seriøst at overveje et andet bilmærke, alt mens du betragter de fremherskende grå hår, - altså dem du endnu ikke har hevet ud i fortvivlelse.
Eller du kan overveje at søge en medspiller med erfaring i dette til tider umulige køretøj, som dog kan få smilet frem på en helt speciel facon, når alt bare spiller perfekt.

6
Undervogn / Sv: højre bagsvinger købes
« Dato: 14. Juli 2016 kl: 21:46:06 »
Nej, vi er ikke så slemme. Vi er meget værre!   ;D

9
Motordele / Subarumotor
« Dato: 13. Juni 2016 kl: 11:31:20 »
Her er chancen for en Subaru til dit projekt:

http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=224613

10
Jeg kan bidrage med en voldsom rumlen i et andet mærke. Der var tydeligt slør i forhjulslejet og en grum lyd, når bilen var løftet.
Nyt forhjulsleje og tjek af styregeometri. Alt ok, men rumlede stadig stygt.
Det var et defekt baghjulsleje, men intet mærkbart slør i lejet. Lød ikke alarmerende når bilen var løftet, så nogle gange kan det være svært at lokalisere.

11
WBX/LBX Fora / Sv: Skifte udstødning
« Dato: 05. Juni 2016 kl: 14:58:59 »
Jeg vil nødigt være lyseslukker, men en wbx er bedst, når den er helt ude af bilen i forbindelse med udstødning, når vi snakker boltene på topstykkerne. Dog kan du bruge et lille trick: Hvis du har adgang til en lille lynsliber kan du skære ned i møtrikken og så flække den med en mejsel efterfølgende, men pas på gevindet.
Støtteboltene er skrøbelige og "sprøde" når de har siddet et stykke tid. Det kræver varme og tålmodighed hvis de skal ud. Ofte skal der svejses møtrikker på og lirkes, inden de kommer ud.

Hvis du vælger at flække møtrikkerne skal du lige huske at rengøre og inspicere gevindet. Det er surt at kvadre nye møtrikker, eller knække de famøse bolte under monteringen.

12
Biler.. / Sv: t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 05. Juni 2016 kl: 13:19:42 »

13
Biler.. / Sv: t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 03. Juni 2016 kl: 18:05:55 »
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=224019

Hvis nogen skulle have tid og lyst?

14
Motordele / Sv: SØGER MOTOR
« Dato: 26. Marts 2016 kl: 14:53:36 »
Der er jo også den mulighed, at du renoverer den du har?
Stumperne kan sikkert købes hos vw-shoppen og der er måske en venlig sjæl der vil bistå dig i den opgave?
Haynes manual er glimrende vejledning, dog skal man bestemt ikke følge den med hensyn til montering af strømfordeleren FØR alt andet er monteret. Gør man det, kvaser man messinggearet. Det kan fremskaffes, men det er ØV at skulle skille ad igen og skifte.
Jeg lover dig, at du vil nyde en velspillende motor bagefter. Tanken om, at man selv har haft fat i hver eneste detalje er noget helt specielt.

15
Mekanisk / Sv: 2,1 WBX Ingen trækkraft
« Dato: 26. Marts 2016 kl: 14:43:39 »
Der kan være mange forklaringer på det fænomen. Franks bud lyder ikke usandsynligt. Specielt ikke hvis den har givet et knald der sandsynligvis har skyldtes uforbrændt benzin i katalysator eller udstødning.  Men du må nok belave dig på en kontrol af tænding og sprøjt også. Om ikke andet, så for en sikkerheds skyld.
Hvis den ikke kan komme af med det forbrændte, vil den kvæle sig selv, eller miste effekt, ligesom dengang man kørte på lettere modificerede knallerter. Når bæstet mistede trækkraft var udstødningen tilsodet. Så skulle der bankes og varmes, så skidtet kom ud.
Så kom effekten tilbage.

Sider: [1] 2 3 ... 167