Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aran

Sider: 1 [2] 3 4 ... 167
16
Diverse / Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Dato: 25. Marts 2016 kl: 12:01:02 »
Det forekommer desværre til stadighed, at synsvirksomheder opfører sig som små diktatorer. En af mine bekendte var til periodisk syn med en nyere personbil. Der var fejl på bremsevirkning og den kunne ikke godkendes. Da hun startede for at køre derfra sprang pæren i højre forlygte. Fyren gik totalt fra koncepterne. Han overfusede hende med alverdens groveste gloser.
Jeg lovede så at kigge på den og fik adskilt og smurt bremser på alle fire hjul. Skiftede et par pærer og kørte så omkring Applus. På vejen fik den et par kraftige opbremsninger. Jesper hos Applus kiggede på lyset og tjekkede bremser. Spot on! Godkendt. Han kiggede så på skærmen og rystede på hovedet. "Det var sgu da en åndssvag formulering" mumlede han.
Jeg hentede en træt ejer på hendes arbejde og viste hende godkendelsen. Hun lyste helt op og jublede. Hendes mand/kæreste var lige forbi det første synssted, hvor fyren erkendte at have haft en dårlig dag. Muligt, men det giver ham fandme ikke ret til at overfuse en stakkels kvinde, der bare vil opfylde kravet om rettidig fremstilling til syn.
De burde lære et og andet om kundeservice.

17
Diesel Fora / Sv: En ulykke kommer sjældent alene.
« Dato: 25. Marts 2016 kl: 11:45:00 »
Jeg ville opgive den. Slet og ret. Sælge den som reservedelsbil og grine ad den uheldige, der nu skal døje med fejlbehæftede stumper, der vil drive ham til søvnløse nætter, dagslange spekulationer, et ødelagt budget, et haltende ægteskab og sultne børn.
Altsammen fordi han kastede sig ud i et køb han ikke kunne overskue.
Så ville jeg købe mig en Kia eller Hyundai plastikbil og køre rundt og nyde knirkende plast, manglende varme og alverdens mærkelige lamper der blinker eller lyser for dit og dat. Det lokale værksted kan få oliefedtede fingre og ærgrelserne.   8)

18
Din bil... / Sv: Gogge stjålet
« Dato: 25. Marts 2016 kl: 11:37:33 »
ØV! Det er sagt og skrevet så mange gange før, men jeg KAN ikke få ind i knolden, at visse personer ikke kan kende forskel på dit og mit.
For mange år siden stod jeg selv med en bilnøgle og kunne ikke fatte, at pladsen hvor den burde holde var tom. Jeg fik den dog tilbage kort efter, men der skulle laves en del. Politiet mente, at den var blevet stjålet for, at tyvene i ro og mag kunne fjerne diverse ekstraudstyr.
Idioterne havde klippet ledningerne til et amperemeter - mit held. Den kunne ikke lade efter deres hærværk.

Jeg håber at både bil og gerningsmænd bliver fundet. Holder selvfølgelig et øje på klem her på østsjælland, men tvivler lidt på, om den skulle køre på disse kanter.

20
Biler.. / Sv: t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 25. Marts 2016 kl: 11:10:57 »
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=218111


Hvis nogen kunne være interesseret?

21
Mekanisk / Sv: Hej med jer! spørgsmål til paneler
« Dato: 18. Februar 2016 kl: 20:45:50 »
Prøv at søge på www.vw_shoppen.dk mon ikke han har dem?

Hvis du selv kan håndtere en vinkelsliber og et svejseværk kan det vel ikke blive det helt store? Men der er som regel mere, når først man kommer i gang.

22
En anden og lige så billig løsning er de plastrør der ligger i gulvtæpper. Samtidig er de så lange, at man sagtens kan øve sig undervejs, men en god nedstryger er et must.
Så skal du kun bruge korte overgangsstykker. Hvis du samtidigt vikler noget rockwool e.l. om røret skal det nok holde på varmen.

Selvfølgelig kan du montere et benzinfyr til opgaven, men hvorfor ikke udnytte den varme motoren producerer?

23
Generelt / Sv: MED nummerplader, men UDEN forsikring.
« Dato: 31. Januar 2016 kl: 13:56:30 »
Der er noget der ikke stemmer. Du kan ikke have et sæt nummerplader hvis der ikke er forsikring på. Så kommer politiet og fjerner "billetterne". Han kan have skrevet under på, at pladerne er stjålet eller lignende, men det er for det første ulovligt og det er dumt og tankeløst. Hvis nogen bliver involveret i en ulykke med den er der NUL forsikringsdækning. Føreren kommer til at betale ud af egen lomme - og det bliver næppe småpenge.

Men hvis du har registreringsnummeret kan du kontakte politiet og høre deres udlægning. Sørg ihvertfald for at have lovlige prøveplader med ved et evt. køb, så du er forsikret.

24
Om sitet / Sv: Er det kedeligt
« Dato: 06. Januar 2016 kl: 18:22:08 »
Som en af de "gamle" (og gråhårede) brugere herinde kan jeg da godt afsløre, at jeg jævnligt kigger ind. Det er dog ikke hver gang jeg logger på, men jeg synes da stadig T3 er en skøn og spændende hobby, selvom jeg ikke længere selv har nogen.
Det udmærkede program "Paint" har funktionen, der kan formindske billeder. Mon ikke den ligger på de fleste windowsbaserede computere?

Jeg vil mene, at siden er, hvad brugerne gør den til? Stilles der interessante spørgsmål, søges eller tilbydes hjælp, kørsel m.m. så skal brugerne nok reagere. For min skyld må der gerne være en god portion humor med ind over.
Et godt grin er aldrig at foragte.  :D

25
Elektrisk / Sv: Generator lader ikke
« Dato: 24. December 2015 kl: 09:37:06 »
Hvis ikke dit batteri "koger" er det jo såre godt. Dog er 15 volt måske lidt hårdt ved dine pærer? Hvis de begynder at brænde over i et endeløst skifteri er det måske for meget?!
Der sker ikke noget ved, at ladelampen lyser lidt ved opstart. Den skal nok slukke når du begynder at køre. Det er bedre end at "tæve" en kold motor. Hvis der er monteret skillerelæ eller kørelysrelæ over generatoren kan det godt give en lidt træg ladelampe. Ingen problemer i det, så længe den ellers gør hvad den skal under kørsel: Forbliver slukket.

26
Elektrisk / Sv: Generator lader ikke
« Dato: 22. December 2015 kl: 16:20:04 »
INDEN du gør noget forhastet: Prøv at skifte kulholderen, der samtidigt er spændingsregulator. Det er ofte her fejlen ligger, selvom der ikke er noget synligt.
Der er ingen grund til at forkaste en generator medmindre der er påviselige fejl i diodebroen eller brændte viklinger.

27
Diverse / Sv: VW kalder dieselbiler på værksted fra 25. januar
« Dato: 22. December 2015 kl: 10:43:02 »
Det er nemt klaret: Du køber en spand spegesild.
Der ligger sådan et pænt plastgitter i toppen og holder sildene i lagen, men du skal alligevel IKKE bruge sildene i denne omgang.
Gitteret anbringes foran luftfilterets indsugning, derefter følger du slavisk Eriks procedure og så kører du en tur.
Hvis bilen mod forventning halter lidt stikker du den en rød Aalborg akvavit, men venter med prøveturen til bilen er HELT ædru.

 ;)

28
WBX/LBX Fora / Sv: Tænding LBX 2.0 CU
« Dato: 22. December 2015 kl: 10:33:24 »
Jamen hvis tændingspunktet står perfekt i tomgang uden vakum er den i vinkel.
Avanceringen afhænger af vakum og fjedrene på svingklodserne i fordeleren, men du er ikke i tvivl hvis det er galt. Så hoster og skyder den og har svært ved at tage gassen.

29
Sjov und Spass !!! / Sv: Stram kabel..!
« Dato: 22. December 2015 kl: 10:28:02 »
 :D    Jo, han kan godt styre den kasse.

Nogle polakker bruger at stoppe en firebenet maskine ind i bagdelen. Sikkert noget 850 eller 1000 kubik, så ruller det.
En charmerende lille kasse.

30
Elektrisk / Sv: Generator lader ikke
« Dato: 21. December 2015 kl: 11:47:54 »
Den sorte boks du omtaler har intet med en stator at gøre. Det er en radiostøjdæmpning, men noget siger mig, at du ikke har sat dig ind i hvad generatoren består af?
Det primære er, som Mads påpeger: Er forbindelserne i orden inklusive den ret så vigtige stelforbindelse?
Generatoren skal have direkte og ordentlig forbindelse til batteriet på klemme B+ og det kan gøres ved at koble den på ved starteren, eller med et ordentligt kabel mellem batteri og generator.
Ladekontrollen er den tynde blå ledning som du har shuntet med en "bro" men rettelig burde bruge en prøvelampe, der gerne skulle slukke når generatoren begynder at lade, men ... men ... men: Virker din ladekontrol ikke?  Hvis dioden lyser når du drejer tændingsnøglen burde du også kunne måle spænding på ledningen ved generatoren? Er det i orden er det ikke her fejlen ligger.
Jeg tror ikke dine generatorer fejler noget, men et eller andet sted er der en sløj forbindelse.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 167