Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aran

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 167
61
Dine Projekter... / Slumstormeren
« Dato: 26. Oktober 2015 kl: 21:09:52 »
Det ser sgu godt ud, Mads. Du ka' bare det gylle!

62
WBX/LBX Fora / koblingspedal/ cylinder
« Dato: 22. Oktober 2015 kl: 13:22:19 »
Hvis du frakobler slavecylinderen nede på gearkassen burde pedalen og hovedcylinderen kunne arbejde frit?
Hvis pedalen går uhindret tilbage er der sandsynligvis noget i eller omkring slavecylinderen der holder igen.
Evt. prøv at åbne udluftningsskruen og se om det ændrer ved noget i pedalvandringen.

63
Generelt / For højt CO på en Toyota
« Dato: 21. Oktober 2015 kl: 19:21:09 »
Super. Hvis den har fået monteret uoriginal katalysator kan det godt medvirke til ændringer i udstødningen.
Men super, at den har fået godkendelsen.

64
Alt andet / Bagrude
« Dato: 17. Oktober 2015 kl: 16:19:40 »
Jeg har en bagrude med liste på lager, men om alle varmetråde fungerer tør jeg ikke sige.
Til gengæld kan du få den hvis du vil have den?

65
WBX/LBX Fora / Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Dato: 10. Oktober 2015 kl: 14:14:24 »
Okay, nu er du nået så langt at næste trin må være at dreje nøglen til start   :cheer:  :silly:  :woohoo:

Spøg til side. En wbx der pludrer er et godt tegn. Hydroløftere bliver slidt som alt andet over tid, men mange gange kan olieskift og lidt snoninger gøre underværker. Nogle sværger til additiver i olien, men det er nok et religiøst spørgsmål. Om de vitterligt hjælper eller gør ondt værre skal jeg lade være usagt.

66
WBX/LBX Fora / Jeg har jo fået WBX motor og nu tikker den
« Dato: 09. Oktober 2015 kl: 09:53:16 »
Ja, hvis du skal erstatte det: Ud med stødstangen og så lemper du det bare ud med moderat vold. Det kan ikke genbruges efter den omgang. Husk at få endestykkerne med ud (gummiagtige - vistnok gule tætninger)

Skal røret genbruges skal toppen lettes. Pas på at cylindrene ikke hænger ved.

67
Diesel Fora / JX død - hjælp til diagnose søges
« Dato: 06. Oktober 2015 kl: 17:23:27 »
Jeg er enig med Erik, men inden du river motoren helt ud kan du lette toppen som det første.
Er knasten knækket har den sandsynligvis skudt ventiler og andet godt igennem stempler, og så er der kun en vej: UD!
Men ligger fejlen alene i toppen og en bøjet ventil måske hindrer motoren i at rotere, kan et andet topstykke måske klare ærterne?
Noget tyder på, at toppakningen har kapituleret og sendt vand i olien - muligvis fordi den har været uhyggeligt varm visse steder. Den hvide røg kunne indikere da det indtraf.

Lykkeligvis er en JX nok ikke den sværeste motor at opdrive, men der ligger noget arbejde i udskiftning m.v.

68
Diverse / Maling af arbejds hesten.
« Dato: 06. Oktober 2015 kl: 17:15:19 »
At male en bil med pensel uden at efterlade spor er vist en umulighed. Jeg har set en Lada malet med rulle (den lignede en forvokset appelsin) men det er måske nok muligt?
Jeg ville nu vælge sprøjten, men det er nok en smagssag.
Hvis det er en arbejdsbil betyder et penselstrøg vel heller ikke alverden?
Det væsentlige er vel, at der ikke er rust i kareten.En frisk gang lak pynter under alle omstændigheder.

69
Transport / Hjælp til transport af bil Hillerød - Bjæverskov
« Dato: 05. Oktober 2015 kl: 11:15:24 »
Hvis du finder noget der kan trække en trailer har jeg også kort til at køre, men vores kan max. tage 900 kg med bremser, så den er nok ikke gangbar.
Du siger bare til, hvis det bliver aktuelt.  :)

70
Generelt / For højt CO på en Toyota
« Dato: 05. Oktober 2015 kl: 11:10:13 »
Prøv i stedet at fyre op for sweep. Den er meget langsom og ja, man kan godt se udsvinget, men med en høj timing vil kurven blive tydeligere.
Det giver en ide om, at lambdaen fungerer og registrerer målinger. Noget så simpelt som en temperatursensor kan få motoren til at køre med en unødvendig fed blanding hvis den "tror" den er kold f.eks. så en obd-måling vil måske kunne fortælle hvad der er galt med den.

71
Mekanisk / Generatorfejl
« Dato: 05. Oktober 2015 kl: 11:01:43 »
Hvis generatoren aflader batteriet er der fejl i diodebroen. Det er relativt nemt at konstatere: Den tykke plusledning D+ tages af og hvis batteriet holder strøm er det oplagt. Er det skrueterminal kan man med forsigtig hånd prøve at berøre terminalen med kabelskoen. Hvis det gnistrer er der en afladning. (Man kan også indskyde en lille prøvelampe. Det er mere sikkert)
Hvis spændingsregulatoren er 13,8 volt og du måler 13,7 ved batteriet er det et yderst acceptabelt spændingstab fra generator til batteri. Nogle gange kan det være en god fidus, hvis man monterer et ordentligt fødekabel fra generator til starter. Bevares, det er ikke det originale set-up, men det kan give højere spænding ved batteriet, bedre lys og sætte liv i viskerne.

72
Mekanisk / JXeren spiste starter ... fikse en starter
« Dato: 04. Oktober 2015 kl: 13:53:16 »
Først kigger du på lejerne: Snurrer de rundt uden for meget støj - evt. efter en dråbe olie? Sådan noget tørrer ud over tid, og så slides det hele uhensigtsmæssigt hurtigt.
Kul: Er de pæne og i nogenlunde længde, eller er de slidt ned til små stumper?
De skal kunne glide i deres holdere, så de bevarer kontakten med ankeret. Det kan være nødvendigt at file eller slibe lidt på fladerne, så ikke kullene "hænger". Det er lig med en temmelig død starter.

Da du har flere på lager kan du - forudsat de er ens - flytte stumper fra de bedste.
Solenoiden eller startrelæet må ikke have for brændte kontaktflader. Men da de næppe er til at adskille, er det enten at stole på sin intuition, eller have noget nyt indenfor rækkevidde.

Man kan sagtens afprøve en starter ubelastet og den farer afsted som den skal, men den virkelige og eneste rigtige test er, om den kan slæbe motoren i gang.
Held og lykke til.

73
Diverse / Eberspacher X2 doseringspumpe
« Dato: 01. Oktober 2015 kl: 10:31:15 »
Nej, jeg brugte den adresse du har anført højere oppe, men sender dig en pm i stedet.  :)

74
Din bil... / (-: Olivia :-)
« Dato: 30. September 2015 kl: 17:31:01 »
Fin bil, Frank.
Kender jeg dig ret fra trådene om dine biler, er den i topform i løbet af nul komma nul   :)

Held og lykke med den.

75
Generelt / For højt CO på en Toyota
« Dato: 30. September 2015 kl: 17:24:11 »
Ja, lambdaen er ikke en konstant spænding. Den kan bedst tjekkes med et oscilloskop eller Biltema er vist begyndt at sælge et eller andet instrument - har jeg hørt.
Det skulle være noget 52 eller 80 mm analogt viserinstrument, men hvordan den virker har jeg ingen ide om.

En Toyota burde lagre informationer om motorens gang, også selvom der ikke er nogen lamper der indikerer fejl.
Jeg tror ikke den har en lampe for lambdamåling alene, nok nærmere den forkætrede motorlampe eller sådan en "Check engine" funktion. Den skal nok sladre hvis den fejltænder eller andre sjove påhit.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 167