Off topic > Træf

Viscorenovering den 28-30. september

(1/34) > >>

Andreas:
Min syncro har en træt viscokobling..  Hvordan er stemningen for at lave en viscorenoveringsweekend hos mig, jeg har plads til at vi kan renovere en god stak koblinger. Jeg foreslår at vi vælger en weekend i september, hvor vi sparker dæk, griller, renoverer koblinger, skruer lidt på bilerne i den obligatoriske ventetid ;-) der er masser af plads til telte og biler, enkelte pladser indenfor, og et godt hobbyværksted ;-)

Andreas:
Tanken er at lave en fælles bestilling på alt hvad der skal bruges, dvs o-ringe siliconeolie, rensevæske osv..  er der nogen der ved hvor man kan bestille de enkelte dele og olien? Og hvad skal skiverne rengøres i ?

BlackChart:
I din PM boks, Andreas, ligger links til de billigste leverandører af hhv. olie og pakninger som jeg har kunnet finde frem til...
Svjv. skal koblingen renses i noget der kan opløse silikone olie, mon ikke acetone kan klare det...
Derudover skal der bruges bremserens el.lign. til at affedte "indmaden" når du skal have det hele i, igen...

Men jeg er klar, har også en visco der skal renoveres (den skal bare lige ud af fortøjet først) :D

Jens Flensborg:
Den er jeg med på, jeg har en ekstra visco der skal laves, den sidder p.t. endnu i dokaen.

Når man kigger på de der youtubefilm, så skal silikon gerne "synke" et helt døgn inde i viscoen mellem lamellerne?

Og de der 50 skiver skal renses i rensebenzin og ellers skal man skaffe de rigtige X- eller O ringe ...

Og her stopper jeg, jeg er for uerfaren i dette syncrosilikonviscohalløj ...

har nu mailet til en IG16er Thomas (T3Bulli) for at hente detaljerne til X- og O ringe og andet, maaske er det en ekstra god ide. Dirk fra Hamborg nævnte sidste søndag, at der er planer om en weekend i Rendsborg, måske også med viscoer som emne, men her stopper jeg, det kan godt være at de kun kigger på gearkasser.

Har mailet til ham her med denne hjemmeside om viscoen:
http://www.2wd-goes-syncro.de/?p=452

Reservedelspriserne:
to X ringe ca. 10 euro pr. styk
en O ring ca. 5 euro
300 ml silikon (kilopis ca. 70 euro) ...

det koster ca. 55 euro pr. visco i materiale under tyske forhold ...

verner:
lyder som en god ide, kender ikke standen af min visco, men det gør jeg nok i løbet af sommeren...
så det er ikke utænkeligt at jeg vil deltage :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version