Forfatter Emne: Effekt tab  (Læst 759 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T3Sync

  • Gæst
Effekt tab
« Dato: 20. Januar 2007 kl: 18:07:05 »
Hej vidensbank :D

Når nu ens bil prutter som en gammel bobbel , må der jo fise en masse tryk uden om turboen .
1 Jeg tænker om det giver et mærkbart effekt tab ?
2 Vil utætheden på sigt give andre problemer ?

Morten

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Effekt tab
« Svar #1 Dato: 20. Januar 2007 kl: 18:16:46 »
Ja, effekttab i mellemområdet - men ikke voldsomt. Ved max-belastning er der alligevel så rigeligt udstødningsgas tilstede, at wastegaten alligevel sender meget udenom møllen.

Risici? Tja - måske pakninger i nærområdet der bliver "kogt" - ellers ikke det vilde.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

PARKHAVE

  • Gæst
Effekt tab
« Svar #2 Dato: 20. Januar 2007 kl: 19:07:30 »
Som Jarl siger, pakninger brænder - det bliver værre fordi udstødningen der bliverpresset ud på et lille område er extremt varm.
 Kort tid: Det hele bag i bliver sodet fuldstændig til og bliver noget lort at arbejde på.
Evt. indtrængning af udstødningsgas når du kører fordi det bliver "suget " op der hvor udluftning i bagstolper sidder.

På længere sigt ødelægger du selve manifold - bolte - top, fordi der går en korrosion igang på et tidspunkt ved den høje varme.

Det var mit bud, er der nogen der vil kommentere??


UUPS, selvfølgelig kun hvis det er ved manifolden den Prutter

T3Sync

  • Gæst
Effekt tab
« Svar #3 Dato: 20. Januar 2007 kl: 19:19:02 »
Mange tak

Jeg tror det er manifolden . Jeg har desvære ikke haft mod på at tage hul på projektet da (som jeg har læst mig til) det første skridt er boltene på turboen og så boltene på manifolden , som begge kræver varme og sikkert knækker aligevel øhhh altså en større operation .
Hmm har jeg forstået dette rigtigt ?

PARKHAVE

  • Gæst
Effekt tab
« Svar #4 Dato: 20. Januar 2007 kl: 20:16:38 »
Jeps :lol:

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Effekt tab
« Svar #5 Dato: 20. Januar 2007 kl: 20:27:32 »
jeg har jo hørt den "live", og det er manifoldpakningerne den er gal med. Og det kan være et jævnt stort projekt hvis man bliver stresset af brækkede bolte, udboring og drejning af nyt gevind......
Mvh. Casper