Forfatter Emne: Hvor kan jeg træk strøm fra til 12v udtag - kølerskab/lader  (Læst 5137 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline skruffyhound

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 65
    • Vis profil
Jeg har monteret to udtag foran i bilen. Jeg målet mig til to temlig stor ledninger  (som  gav 12.50V) bag radio. Jeg har gjort det samme i en anden T3. Jeg set kontakterne samme til de to udtag men der gå en sikring hvis jeg prøve at brug dem. Bagefter skiftet jeg de sort ledninger til at skrue direct i metal på bilen men resultatet er det samme.
Jeg er ikke så god til el, i må gerne fortælle mig hvor jeg har dummet mig og enlig også hvor meget strøm jeg kan træk (watts) mens vi køre. Tak

Vi skal til Spanien i morgen eftermiddag og vi vil gerne har lidt strøm til køler/ telefon osv.

Mvh. Aston
« Senest Redigeret: 29. Juni 2020 kl: 20:01:43 af skruffyhound »
Håber i kan forstå mit dansk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Hvor kan jeg træk strøm fra til 12v udtag - kølerskab/lader
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2020 kl: 06:24:06 »
Tag en ledning med sikring direkte fra batteri. Helst fra et sekundært batteri. Hvis du tager fra startbatteriet skal du sørge for der er en batterivagt, der afbryder ved 11,5V eller før. Ledningen skal helst være 6 kvadrat eller mere.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Milos camperbus

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
  • T3 model: 1983
  • By: 7100 vejle
Sv: Hvor kan jeg træk strøm fra til 12v udtag - kølerskab/lader
« Svar #2 Dato: 02. Oktober 2020 kl: 09:57:17 »
præsis, men batteri vagten skal slå fra ved 12,3-12,5, hvis bilen skal kunnes starte.
Daglig t3 kører gennem 15 år. Stadig med original motor!