Forfatter Emne: Olie underkompression på flyttet motor???  (Læst 5354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #15 Dato: 22. Februar 2009 kl: 18:21:21 »
Et lille sidesprin hvodan trækker jeg ledninger til efterkøleren for det var der jo ikke på den gamle sugemotor ??[/quote]

Jeg ville nok foreslå at du fik fat i et komplet ledningsnet til en TD. Det er let at få fat i. Så har du det hele.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #16 Dato: 22. Februar 2009 kl: 19:18:01 »
Citat fra: "rabundus"

Et lille sidesprin hvodan trækker jeg ledninger til efterkøleren for det var der jo ikke på den gamle sugemotor ??


Pumpen skal have en +ledning direkte fra batteriet med en sikring på, og en stelledning fra føleren på vandstudsen.
Et andet lille sidespring : kan en vacumpumpe fylde rå mængder luft ned i krumtaphuset, hvis slangen til den f.eks ikke er monteret eller er knækket.  :?:  :roll:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #17 Dato: 22. Februar 2009 kl: 21:32:25 »
Citat fra: "TONY"

Et andet lille sidespring : kan en vacumpumpe fylde rå mængder luft ned i krumtaphuset, hvis slangen til den f.eks ikke er monteret eller er knækket.  :?:  :roll:

Tony


Ja! God pointe Tony.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #18 Dato: 22. Februar 2009 kl: 21:46:27 »
Om motorn blåser olja ur oljestickan måste det vara vevhusventilationen det är något galet med.
Jag har haft motorer fiat ducato som har varit så slut så dom blåser olja ur vevhusventilationen men inte ur oljestickan.
Hålet till vevhusventilationen är större än oljestickans o luft brukar villa ta den lättaste vägen ut.
När jag lekte med trimmade rallybilar förstorade vi vevhusventilationen för att undvika övertryck i motorn.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #19 Dato: 23. Februar 2009 kl: 17:15:54 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "TONY"

Et andet lille sidespring : kan en vacumpumpe fylde rå mængder luft ned i krumtaphuset, hvis slangen til den f.eks ikke er monteret eller er knækket.  :?:  :roll:

Tony


Ja! God pointe Tony.

Hvis det er vacumpumpen der er synderen vil det så ikke kunne mærkes på bremsekraften??
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #20 Dato: 23. Februar 2009 kl: 21:16:13 »
Jo, det vil kunne mærkes.
Min mistanke til slangen, kommer ud fra at motoren er nymonteret og sikkert opstartet indendørs, og jeg regnede derfor ikke med at han har været ude at køre med olien sprøjtende ud af motoren, inden problemet blev opdaget....  :shock:  .. så har det ihvertfald svinet voldsomt..

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #21 Dato: 24. Februar 2009 kl: 20:39:32 »
tak alle ja så tror jeg problemet er ved at være løst  dels var oliepinden knækket ? hvor skaffes der en ny   og toppen af olie udluftning har været af  og ja så må jeg være ærlig havde ikke tømt for olie inden skift så noget var løbet ud i udstødningen ved at motor var blevet holdt på skrå ved isætning. Nu har den kørt i 1 time uden mislyd og oliespild - men pye den oplevelse kunne jeg gerne have været foruden efter alt det arbejde og pesetas når så olien bare vælter ud i hovedet på en som på en MB 1619 der har gået en mille km ja så bliver man kold over hele kroppen og bliver trist i de øverste 20 cm. tak for hjælpen. oliepinden er stadig uløst  :D  :D  :D  :lol:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Olie underkompression på flyttet motor???
« Svar #22 Dato: 24. Februar 2009 kl: 22:28:26 »
.. :? .. syn´s nu ikke det lyder så rart at olien kan finde vej ud i udstødningen......  :shock:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.