Forfatter Emne: slim i cylinderhatten  (Læst 4954 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Dato: 17. Juni 2009 kl: 11:53:51 »
hej, jeg fandt dette gråskummende halløj i cylinderhatten.
Det må være olie og vand i skøn forening, og jeg håber at det kommer hernede fra et hul i luftindsuget, hvor jeg netop har lappet et hul med gaffa.
Nu skifter jeg det lige ordentligt ud, og ser ad...

any comments?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
slim i cylinderhatten
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2009 kl: 11:58:09 »
hvordan ser olien ud, feks. på oliepinden og vandet i ekspansionsbeholder i motorrummet?

Det ser sgu ud som en kapitalmotorskade, eller også er dækslet fra én.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Herr_Jensen

  • Gæst
slim i cylinderhatten
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2009 kl: 12:47:05 »
Hvis det er lidt kakao/kaffe skums agtigt så er det vel bare olie blandet med lidt kondensvand. Jeg har konstant lidt skum i toppen på min Volvo og den kører fint : ). Selvom vi alle sværger til Gaffa så kunne det da godt tænkes at der blver lukket lidt kondens ind der?

 : )

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2009 kl: 13:19:44 »
-jo kakao/kaffe skum klister med vand i, bare temmelig gråt...
Og olien og vandet er super og hver for sig!
Så jeg kører vel bare videre som om jeg ikke havde set det...

Meningen er vel at den tager luft ind gennem denne slange, ik?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
slim i cylinderhatten
« Svar #4 Dato: 17. Juni 2009 kl: 13:21:33 »
Citat fra: "rcb"
-jo kakao/kaffe skum klister med vand i, bare temmelig gråt...
Og olien og vandet er super og hver for sig!
Så jeg kører vel bare videre som om jeg ikke havde set det...

Meningen er vel at den tager luft ind gennem denne slange, ik?


Og den slange skal være tæt, da den har direkte adgang til indsugning uden filter.

Jeg ville tage mit ventildæksel af og se ned til knasten og rense det.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #5 Dato: 17. Juni 2009 kl: 13:43:44 »
det vil jeg også!

ps, ventildæksel=cylinderhat?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #6 Dato: 17. Juni 2009 kl: 13:48:35 »
De sidste to tråde.

 slim i cylinderhatten
by rcb on 17-06-2009 13:43:44

» rust i revnen
by rcb on 17-06-2009 13:42:30


Lyder som en pornofilm titel.  :lol:  :lol:

Ups tony var hurtigere i den anden tråd.

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #7 Dato: 17. Juni 2009 kl: 13:51:36 »
nu skal i ikke lade det rende af med jer.
ER det den blå fætter jeg skal skrue af og kigge i?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Mads-kaa

  • Gæst
slim i cylinderhatten
« Svar #8 Dato: 17. Juni 2009 kl: 14:14:42 »
Citat fra: "rcb"
nu skal i ikke lade det rende af med jer.
ER det den blå fætter jeg skal skrue af og kigge i?


Ja

/Mads

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #9 Dato: 17. Juni 2009 kl: 17:48:44 »
I daglig tale kaldet mayonaise. Slam fra Olie Vand blandingen.

Må ikke forefindes i større mængder. En lille smule må findes da kondens også frembringer lidt.

Bemærk det stopper oliekanaler = Kapital motorscaden.

Er der meget, kan toppen eller pakningen være død.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #10 Dato: 10. Juli 2009 kl: 10:31:23 »
Jeg vil gerne skifte indsugets gummipakning, slange osv på ventildækslet.
hvor får jeg mon fat i det?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #11 Dato: 11. Juli 2009 kl: 19:25:29 »
Hos din lokale reservedels pusher eller vw. Hvis du siger, at du skal bruge en ventildækselspakning til en 1,6 td er der nok en vaks ekspedient der ved hvad det drejer sig om. (Dem finder du ikke hos T.Hansen )

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #12 Dato: 13. Juli 2009 kl: 17:17:14 »
Citat fra: "KHSalvesen"
I daglig tale kaldet mayonaise. Slam fra Olie Vand blandingen.

Må ikke forefindes i større mængder. En lille smule må findes da kondens også frembringer lidt.

Bemærk det stopper oliekanaler = Kapital motorscaden.

Er der meget, kan toppen eller pakningen være død.

Kurt


Men det kommer ikke hvis slangen ikke er i, men så sviner det jo i motorrummet... ka der på een eller anden måde komme vand ind i den anden ende?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #13 Dato: 13. Juli 2009 kl: 21:40:21 »
Citat fra: "Aran"
Hos din lokale reservedels pusher eller vw. Hvis du siger, at du skal bruge en ventildækselspakning til en 1,6 td er der nok en vaks ekspedient der ved hvad det drejer sig om. (Dem finder du ikke hos T.Hansen )


Hverken THansen eller Biltema kan anbefales når vi snakker pakninger til ældre VW. (Erfaring) Prøv Mekonomen der fik jeg alt uden at blive flået.

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #14 Dato: 06. August 2009 kl: 14:40:05 »
Nu er sagen lidt en anden:
Jeg havde meget "creme" i ventildæksel+gummislangen deri.
Bilen brugte meget vand og olie.
Søndag aften gik den i stå, og vil ikke starte.
Den havde drukket flere liter olie på omkr. 100 km.
Den har vel sat sig, og er død?
-Rasmus
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina