T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: ottokrog efter 02. Juli 2010 kl: 23:34:52
-
Min nye T3'er er i hopla. Den fik justeret tænding idag, og det hjalp gevaldigt. Tak til Hinze og Solow for al deres hjælp i disse ferie tider.
Nyt problem.
Kørte ind på en tank, og den ville ikke starte. Selvstarteren kunne lige præcis få motoren til at dreje en kvart omgang, og ikke mere. Batteriet, tænkte jeg selvfølgelig og fik starthjælp fra en yderst venlig Mercedes ejer. Det hjalp ikke en dyt. Med tre batterier (jeg har selv to) kunne selvstarteren ikke flytte motoren.
Vi skubbede den igang og den startede da jeg slap koblingen første gang. Ingen problemer med at komme hjem. Da jeg havde parkeret prøvede jeg at starte igen. Død som en sild. Samme opførsel.
To timer senere gik jeg ud og startede den som den plejer.
Jeg kørte en lang tur til Vedbæk, og slukkede. Samme opførsel. Selvstarteren kunne ikke trække motoren rundt.
Efter en øl, og en kop kaffe (og noget fodbold) startede den fint igen.
Noget tyder på at selvstarteren sætter sig fast på grund af motorvarmen.
Har nogen haft samme problemer, og betyder det en ny selvstarter??????????
eller kan man gøre noget????????
Tak endnu engang for dette fremragende forum
mvh
Otto
-
det er maglende stel til motor/starter.. been there done that got the t-shirt. :0) sæt evt et start kabel på den store bolt starteren er skruet fast med og så op til batteri eller karosseri stel ved batteriet
-
så kan den.... det 99.9 % sikkert
-
Tak til Opelhajen
Jeg forsøger mig med det næste gang den gør knuder, noget lettere end at få starthjælp fra en Mercedes, og så må jeg jo se at få skruet det stel ordentligt på plads. Jeg forstår dog ikke at den kan dreje lidt. Der må jo være forbindelse når den kan flytte lidt rundt på motoren. Kan du give en forklaring?
-
Jeg har haft samme problem. Det viste sig at der var opstået brud ved en af boltene, der holder starteren på plads. Sommetider var der kontakt, sommetider ikke!!
-
Hov :shock:
-
Kunne også være startrelæet. Det lyder som om at styrekredsen fungerer ok, men måske er der en ustabil forbindelse på hovedkontakten......
-
....eller ved nærmere eftertanke, kan en ustabil styrestrøm også være årsag til at relæet ikke klapper ordentligt og dermed dårlig forbindelse på hovedkredsen...
-
Og endeligt kan det være, at tændingen står så tidligt, at startmotoren ikke kan dreje motoren op gennem forbrændingstrykket.
-
det er fordi den bare gnister ved stelforbindelsen på gearkassen. den kan ingen ampere trække så :0)
-
selve relæet kan self osse være blevet mæt af dage men det viser sig når du trækker en stel derned
-
Og når du nu er i gang med de stelforbindelser, så kigger du lige om kablerne er spændt ordentligt fast på batteriet, og om der er ordentlig stelforbindelse ved batteriet. Er kablet irret eller på anden måde dårligt, er der kun en vej: Nyt på.