Allerførst tak for de pæne ord. Jeg har sgu ikke de vises sten om, hvordan man holder liv i sådan et forum. Jeg tror, der er en hel serie forklaringer, og alle har sikkert deres gode grunde til at være mere passive. For nogle år siden var der nok nogle af os "veteraner", der oplevede en vis metaltræthed over at svare på de samme spørgsmål for 117. gang. For den nyankomne på T3nettet er det selvfølgelig urimeligt, men der er grænser for, hvor mange gange man orker at beskrive et tandremsskift eller en pumpetiming, når man ved, at der ligger adskillige indlæg, der forklarer det. En anden forklaring, der sikkert også gælder mange af os, er, at livet løber afsted med os - jobskifte, børn, alder osv - fokus flytter sig simpelthen. En tredje forklaring er måske, at det efterhånden er ret få, der har T3 som dagligt transportmiddel. De fleste af os har sikkert et projekt eller flere stående i værkstedet, men det er for mange kun noget, man har tid til at pille ved i overskudssituationer - i ferier osv.
For mit eget vedkommende har jeg stadig min elskede Carat stående i værkstedet - den står og venter på at fylde 35 år, så den kan blive veteran. Med tre andre daily drivers på vægtafgift og forsikring ville det nok være lidt luksus derudover også at have en T3 stående på fuld forsikring og vægtafgift. Men den kommer igen - det er sikkert, for det er jordens skønneste bil til lejlighedsvis kørsel, og det vil helt sikkert øge mit aktivitetsniveau på dette forum.
I mellemtiden er det superhyggeligt at kigge herind - møde gamle kendinge og og se inspirende projekter - det giver gejsten til selv at gå ud og svejse en skærmkant på. Derfor håber jeg meget, at T3nettet består, så man kan kigge ind og blive tændt en gang imellem.
Jeg tror aldrig, det kommer til at ske, at FB kan overtage den tekniske dybde, T3nettet har, når det er bedst. For mit vedkommende ligger begejstringen ved det tekniske - lidt frækt sagt, så er jeg ret uinteresseret i, om man nu har maltrakteret sin bil med en ny solskærm eller man har fået nogle fine vindafvisere fra en kinesisk provinsby - jeg er her for at snakke motorteknologi, gearkasser, bremser, styretøj, lejer, karrosserirestaurering og alt det, jeg oplever som væsentligt, men det er bare mine personlige særheder. Alligevel vil jeg tillade mig et ydmygt forslag til fremtiden: Back to basics - lad os også huske at snakke om det vigtige - teknologien - så det hele ikke bliver bling-bling og plastik-ekstraudstyr. Det ville være i T3-ånden og måske oven i købet interessant. Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke sigter efter nogle personer med dette - det er bare en generel opfordring, som man kan synes om eller vrænge af.