Forfatter Emne: Upload af fotos til t3nettet...  (Læst 2746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Upload af fotos til t3nettet...
« Dato: 06. November 2013 kl: 17:03:24 »
Indledningsvis skal det understreges, at der ikke er foretaget nogen ændringer efter, at sitet er flyttet.

Bestyrelsen vil gerne orientere om, at den fremtidige (foreløbige) aftale med vores nye "vært" betyder, at der afregnes efter den datamængde, der kører ind og ud af sitet. Sammenholdt med, at der ikke "caches" betyder det, at hver gang, man går ind på en tråd, bliver alle billeder downloadet påny og det betyder selvsagt, at det giver myldretid.

Til forskel fra tidligere, er myldretiden ikke ensbetydende med, at trafikken bliver langsom eller går i stå - men det er jo kostbart at køre på en bredsporet motorvej og kan vi begrænse os til at benytte "de inderste spor", vil det både holde omkostningerne nede og gøre det muligt for flest muligt brugere - uanset indviduel opkobling til internettet - at få glæde af indhold og billeder.

Hvis man kan holde billederne i en rimelig opløsning (fx 1600x1200dpi) og rimelig komprimering, bør det være rigeligt til langt de fleste billeder.

Tilbage til underholdningen... ;-)

Skulle man have behov for superhøj opløsning, kan man jo rekvirere frit fra fotografen og modtage filen på sin egen mail.
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline woodhat

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 342
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #1 Dato: 06. November 2013 kl: 17:17:50 »
Det lyder til at være lige ud af landevejen Jeppe.
Godt man kører  T3.
[attachment=15985]hee65062.jpg[/attachment]
woodhat
8585  glesborg

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #2 Dato: 07. November 2013 kl: 08:43:36 »
Det var da i hvert fald en forståelig begrundelse, men kan du så fortælle mig, hvordan jeg nemmest formindsker almindelige nutidige billedfiler, med en Windows 7?

Det kan jeg ikke finde en funktion til, medmindre jeg kører billedet gennem en "send billede" funktion, og det er alt for besværligt.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #3 Dato: 07. November 2013 kl: 09:33:27 »
Citat fra: "porteren" post=104798
Det var da i hvert fald en forståelig begrundelse, men kan du så fortælle mig, hvordan jeg nemmest formindsker almindelige nutidige billedfiler, med en Windows 7?

Det kan jeg ikke finde en funktion til, medmindre jeg kører billedet gennem en "send billede" funktion, og det er alt for besværligt.


Prøv at se denne... Måske kan den hjælpe... ;-)

http://youtu.be/WENbAC1JGr8
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #4 Dato: 07. November 2013 kl: 10:47:41 »
@ Jeppe

Som din smiley også synes at antyde, er det en meget tung proces, der er vist.

Jeg har siden 1973 har fotograferet som dagbog og alle billeder er nu digitale.

PT er mit lille vandtætte kameras bedste optagelser på ca. 3Mb, og det benytter jeg mig selvfølgelig af til dagligt.
Mit problem er så, at når jeg nu skal lægge et billede ind på T3 Nettet, f.eks. fra en ferietur, så er mine billeder for store.

Hvis det er meningen, at det skal vedblive med at være en billedstørrelse under 1Mb, så må jeg have en løsning, så jeg kan komprimere mine billeder enkeltvis, når jeg vedhæfter til T3 Nettet.

Jeg synes at billederne er en meget vigtig del af T3 Nettet, og for mig betyder det meget, at der er detaljerede billeder,
hvor man kan zoome ind på detaljerne.

Jeg føler mig snydt, når jeg klikker, på et spændende billede, for at se nærmere, og det så ender i samme størrelse oppe i det ene hjørne.

Da Morten ændrede brugerfladen skete der det samme, så det er nok en standard, som det vender tilbage til, når sitet bliver overført.

På opfordring, ændrede Morten det til samme standard, som før.

Som sagt synes jeg at en god billedfunktion er meget vigtig, så når tingene kommer op at køre i samarbejde med T3 klubben, melder jeg mig gerne ind... igen.
Jeg betaler også gerne et kontingent i klubben, der kan betale at billedfunktionen ikke forringes, i forhold til da Morten kørte det.

[attachment=15992]h9bc7658.JPG[/attachment]

Ovenstående er taget med 2048x1536 = 709kb og det kan da forstørres lidt, men problemet er, at jeg ikke kunne drømme om at tage dagligdags billeder i den størrelse.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #5 Dato: 07. November 2013 kl: 12:52:10 »
3471*2311 - 116kb  - men ser nu, at der skrumpes til 1182*782 ved upload...??

[attachment=15993]h7093deb.jpg[/attachment]

Jeg brugte "save for the web" i Photoshop og kan selvom det er et tusmørkebillede både se, at lygterne er beskidte og at der er fine vanddråber på emblemet...

Det er nok svært, at tilfredsstille alle og jeg synes altså stadigt, at det er synd for mange brugere når download-tiden øges voldsomt, fordi enkelte mener at det er OK med unødvendigt store foto-filer...

Men lad os endeligt holde tråden i live - det kan jo være, at der dukker foto-tekniske guldkorn op... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #6 Dato: 07. November 2013 kl: 13:14:14 »
Jamen Jeppe men når det nu har funket og kørt som det skulle og vi har været tilfreds, hvorfor kunne det så bare ikke blive ved det ? Og Q-chatten er jo også lukket den man skriver korte beskeder i hvad var der galt med den ?

 Og download tiden må da være den samme her, som på T3klub.dk  hvor man jo godt kan ligge de billeder ind som vi plejer her.


Og ja vi kan blive ved med at skrive om for og i mod. Så ja jeg vil lade det blive ved det.
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #7 Dato: 07. November 2013 kl: 13:29:24 »
Så - nu holder vi lige tungen lige i munden... Q-chatten har intet med denne tråd at gøre - og jeg ved ikke hvorfor den ikke virker... ;-)

Mht årsagen til at foto's BØR gøres mindre er vist rigeligt beskrevet ovenfor - men jeg gentager gerne: Store foto-filer tager lang tid for nogle at downloade og er mere kostbare at flytte rundt på. Hvis enkelte gerne vil ha' detaljerede fotos, er direkte personlig mail en mulighed... Kik igen på de fotos, jeg har lagt i denne tråd og fortæl, at de mangler detaljer, selvom de er relativt hårdt komprimerede...

Nu skal vi heller ikke sætte os så dybt i dyndet, at vi ikke kan komme fri, vel...?? ;-)
[attachment=15994]hef2b316.jpg[/attachment]
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #8 Dato: 07. November 2013 kl: 14:06:48 »
Jeppe, du missede tilsyneladende en vigtig pointe fra min side.

Når man tager fotos i normale 2013 størrelser er det, som det ser ud for mig nu, pissebesværligt og omstændigt at lægge billeder ind.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #9 Dato: 07. November 2013 kl: 14:11:57 »
@ jeppe Når du skriver at : Indledningsvis skal det understreges, at der ikke er foretaget nogen ændringer efter, at sitet er flyttet.

Så hører det også med til at vi her i tråden at vi skriver om billeder og Q-chatten. ( Hinze har skrevet her på sitet at Q-chatten er lukket på u/bestemt tid da jeg spurgte ind til det.) Så noget er der jo sket efter overflytning. Mindre upload af billeder og Q-chatten lukket.
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #10 Dato: 07. November 2013 kl: 15:14:48 »
[attachment=15998]heedd276.JPG[/attachment]

Her er en størrelse som jeg bedre kan leve med.

1,115MB = 2560x1920
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #11 Dato: 07. November 2013 kl: 15:18:52 »
@ Kim: Det er muligt, at det er besværligt lige nu - men der kommer en løsning på det, så alle parter bliver tilgodeset.
@ Frank: Denne tråd omhandler fotos og ikke andre ting. Vi er jo nødt til at knække én nød ad gangen.

Begge udfordringer (og flere andre) arbejdes der (frivilligt) på i klubbens bestyrelse og web-udvalget.
Jeg takker for jeres uddybende indlæg og håber, at jeres tålmodighed rækker lidt endnu.

Her er et par flotte forlygter, I kan se på imellemtiden... ;-)
[attachment=15999]hff5a520.jpg[/attachment]
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #12 Dato: 07. November 2013 kl: 15:28:20 »
Gode forlygter er altid en fornøjelse at se på ;)

Fair skal være fair. Når jeg zoomer 2 gange på dit VW mærke, får jeg en ganske god forstørrelse, og som nævnt ovenfor, kan jeg godt gå 1 hak ned i daglig billedstørrelse til 2560x1920, uden at det gør den store forskel. Og så funker det.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #13 Dato: 07. November 2013 kl: 15:35:13 »
Citat fra: "jbjerrum" post=104812
@ Kim: Det er muligt, at det er besværligt lige nu - men der kommer en løsning på det, så alle parter bliver tilgodeset.
@ Frank: Denne tråd omhandler fotos og ikke andre ting. Vi er jo nødt til at knække én nød ad gangen
@ Jeppe: Det er helt ok :-) Men du skrev jo selv : Indledningsvis skal det understreges, at der ikke er foretaget nogen ændringer efter, at sitet er flyttet.
,-) over and aut :-)

Begge udfordringer (og flere andre) arbejdes der (frivilligt) på i klubbens bestyrelse og web-udvalget.
Jeg takker for jeres uddybende indlæg og håber, at jeres tålmodighed rækker lidt endnu.

Her er et par flotte forlygter, I kan se på imellemtiden... ;-)
[attachment=15999]hff5a520.jpg[/attachment]
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Upload af fotos til t3nettet...
« Svar #14 Dato: 07. November 2013 kl: 17:13:04 »
*bling* øhh, Forlygter ????

Her er nogle i en god størrelse : http://www.youtube.com/watch?v=vevOWUe_x7Y
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug