Forfatter Emne: justering af pumpe!  (Læst 3172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

  • Gæst
justering af pumpe!
« Dato: 12. December 2008 kl: 09:46:17 »
nå efter en lang kamp med udskiftning af toppakning på min vogn er det vist endelig lykkedes!

jeg har lånet et måleur og fået gennemgået, hvordan det skal gøres!

inden justeringen viste uret 0,67

efter endt justering viste uret 0.89

jeg har herefter haft den startet og vupti, den lød meget bekendt, som en spand møtrikker, så den er nok som den skal være nu...


jeg har kørt en lille tur i bilen. nej hvor er styretøjet skønt efter jeg skiftede den kardan til tandstangen! bilen trækker fint og kører som den plejede, MEN da jeg kom hjem begyndte den at står højt i tomgang i cirka 10 sek inden den faldt til  de oprindelige igen. det gør den nu hele tiden, hva fanden er nu det?

gode råd! jeg tænker falsk luft, men hvor skulle den da få det?

jesper

Claus N.

  • Gæst
justering af pumpe!
« Svar #1 Dato: 12. December 2008 kl: 11:16:02 »

Bluestar

  • Gæst
justering af pumpe!
« Svar #2 Dato: 12. December 2008 kl: 11:38:46 »
problemet er muligvis blot mængdeskruen, nu har den jo pludseligt fået LLK og dette giver måske mindre luft i forhold til ladettrykket og derfor for meget diesel!

så jeg vil prøve at justere den lidt!

Bluestar

  • Gæst
justering af pumpe!
« Svar #3 Dato: 12. December 2008 kl: 13:58:06 »
SÅ kører den sgu!

 lod den blive driftsvarm og skruede den lidt ud på mængdeskruen og lidt ned i tomgang, nu kører den! så håber jeg bare at den bliver ved med det!

det ser ud som om, at den kører noget koldere end før, nu står min føler nøjagtig ovenpå dioden, før stod den viser tykkelsen over dioden, koldt eller varmt!

nu håber jeg blot at få mine stumper fra maleren tilbage, så jeg kan få den samlet færdig og få den synet!

jesper

PS : jeg vil gerne sige tak for al den hjælp jeg har fået her og pr. sms osv... også en stor tak til folk som har tilbudt at hjælpe uden det dog har været nødvendigt, det er flot... TAK

og en speciel stor tak til Casper og Jarl for deres motorkundskaber : )