Forfatter Emne: ECU til MV...  (Læst 2938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hannibalen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Caravelle, SYNCRO - 2.1 MV
  • By: 1660 København V
ECU til MV...
« Dato: 10. Marts 2019 kl: 20:17:26 »
Hej alle - jeg har forsømt t3nettet lidt, så jeg prøver også lige her.
Jeg leder efter en ECU til MV. Jeg har brug for at få testet om der er nogen forskel hvis jeg prøver med en anden.
lige nu kæmper jeg lidt med dårlig motorkultur (og jeg har haft mange forskellige mekanikere til at kigge på den uden held)
Seneste melding er, at jeg skal have ECU'en undersøgt - men en tur hos Bosch løber hurtigt op i 2-3000 kr. bare i opstart og diagnosticering, så jeg tænker jeg lige vil prøve at låne en MV ECU og se om der er forskel.
Jeg har endnu ikke gravet den originale frem, så jeg er ikke sikker på koden men antager det er en 037 906022 eller 025 906022.
Bilen er én af de allersidste - den er indregisteret i '92 (Syncroerne fortsatte jo et par år sideløbende med T4'eren).
2.1 WBX MV med katalysator - (pt. med DJ stempler i)
mvh Anders
Anders Buhl
----------------------------
T3 Syncro, 1992 - 2.1 MV - Hannibalen
...nu med Westfalia pop-top
----------------------------

tlf 71747260

Offline stefanandr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Camper 1987
  • By: 3060
Sv: ECU til MV...
« Svar #1 Dato: 11. Marts 2019 kl: 07:31:48 »
Jeg har en MV og altid en ekstra ECU i bilen så hvis du kommer til Espergærde er du velkommen til at prøve den.
Jeg har haft en T3 camper med MV motor i 27 år så jeg har en del erfaring med fejlfinding også.
Min erfaring er at det sjældent er ECU der er i stykker, faktisk enten virker den eller også virker den ikke.
Jeg ville checke tomgangsstyringsenheden der sidder bag højre baglygte, men her skal du jo så også have en anden at teste med.
Jeg ville også check stel ledningen, både den fra gearkasse til chassis, samt den fra motor i motorrummer.
Endvidere kan det være luftmassemåleren, den har jeg haft en del problemer med.
Jeg har stort set dubletter af alt der kan gå i stykker.
Hilsen
Stefan, mobil: 22306465

Offline Hannibalen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Caravelle, SYNCRO - 2.1 MV
  • By: 1660 København V
Sv: ECU til MV...
« Svar #2 Dato: 11. Marts 2019 kl: 08:41:18 »
Hej Stefan,
Det lyder godt...
Jeg havde problemer i Norge med, at bilen mistede kraft efter et stykke tid op ad bakken - pludselig falder omdrejningerne - mørk røg ud af  udstødningen - olietrykslampen blinker og så var det bare ind til siden -
efter at holde ind og slukke et minuts tid - og starte igen - så var der ingen problemer. Jeg tror det er pga. det, at mekanikeren tænker ECU - eftersom den på en måde resetter efter tænd/sluk.
Jeg kunne godt forestille mig, at det er blandingen der er noget galt med - om det er ECU eller luftmassemåler, så kløjs den lige pludselig.
Jeg troede det var ECU'en der sad ved baglygten - men det er altså tomgangsstyreenheden... den har du vel ikke også en anden jeg kunne låne for test?? Jeg har lokaliseret ECU'en under sædet men den er i boksen, så jeg har endnu ikke fået den ud.
I øvrigt så er CO'en dobbelt så høj som den skal være - så der er ét eller andet den ikke mikser rigtigt pt.
Lige nu står bilen i Gerlev - hos en kammerat som hjælper med at få den igennem periodesynet. Jeg snakker lige med ham om at vi kan låne en ECU og teste det af.
(Han er på jagt efter stelforbindelser også)...
Jeg vil lige ringe til dig lidt senere på ugen, når jeg har styr på bilstatus :-)
Hilsen Anders,
71747260
Anders Buhl
----------------------------
T3 Syncro, 1992 - 2.1 MV - Hannibalen
...nu med Westfalia pop-top
----------------------------

tlf 71747260

Offline stefanandr

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 34
    • Vis profil
  • T3 model: Camper 1987
  • By: 3060
Sv: ECU til MV...
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2019 kl: 08:57:17 »
Hej igen
Med det du skriver der, er jeg næsten sikker på det IKKE er din ECU.
Jeg tror det er din luftmassemåler der er slidt, og dit problem vil være at du ikke umiddelbart kan reproducere fejlen.
Læs bl.a. her: https://www.gowesty.com/tech-article-details.php?id=75
Eller her: http://www.westfalia.org/community/showthread.php?82-Vanagon-Syndrome-Air-Flow-Meter-fix/page3
Du kan prøve denne reperation: http://www.benplace.com/vanagon_intermittent_syndrome.htm
Og eller denne reperation: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=620434
Det kan også være din tændspole. Hvis man ikke køber den dyre originale Bosch, så kan de fejle når de bliver meget varme.
Begge problemer ovenfor (massemåler og tændspole) er problemer jeg selv har haft der har haft den effekt du skriver.
Du ringer bare.
Hilsen
Stefan



Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: ECU til MV...
« Svar #4 Dato: 11. Marts 2019 kl: 17:30:48 »
Hej lige et indspark herfra de sidste t3 fra 92 køre med SS motor som har noget ekstra emmisions noget ,ved ikke hvordan det virker , men kig lige om det er en Mv  du har i så i snakker om det samme .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hannibalen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Caravelle, SYNCRO - 2.1 MV
  • By: 1660 København V
Sv: ECU til MV...
« Svar #5 Dato: 12. Marts 2019 kl: 22:56:28 »
@Poul
Den står registreret som 70kw i papirerne - og SS'eren har 68kw - så jeg skulle mene det er en MV'er
Jeg har ikke rigtig kunnet finde nogle billeder af et SS motorum, men jeg tænker min er standard MV
Anders Buhl
----------------------------
T3 Syncro, 1992 - 2.1 MV - Hannibalen
...nu med Westfalia pop-top
----------------------------

tlf 71747260

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: ECU til MV...
« Svar #6 Dato: 13. Marts 2019 kl: 08:19:42 »
Det står på den hvide mærkat til venstre under sikringsboxen ,prøv at skille stikket på tomgangsboxen ad et par gange der kan komme ir  så der ikke er kontakt ,luftmasse måler også godt bud ,og slidt gasspjæld .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700