Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aakerman

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 42
46
Syncro Fora / Finn´s gule syncro
« Dato: 22. September 2014 kl: 06:49:27 »
Flot, stort tillykke. :cheer:

Venlig hilsen
Bent

47
Træf / Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Dato: 20. September 2014 kl: 19:54:30 »
Hej SørenH

Under alle omstændigheder skal min bil kun være oppe i luften for en kort bemærkning max meget max 45 - 60 minutters tid, det er faktisk kun for en grundig inspektion, således at jeg kan få noteret ned, hvad jeg skal have anskaffet af dippedutter og taget nogle mål. Så jeg er hurtigt væk fra en lift plads hvis der bliver trængsel. Jeg ankommer til "arbejdstids begyndelse" :cheer:  og tager en ks coca cola med.

Og jeg vil gerne "hænge" og lære, måske hjælpe lidt til, eller bare feje lidt :)

Venlig hilsen
Bent

48
Dine Projekter... / Doka -hvide plader fra D til R4i
« Dato: 20. September 2014 kl: 18:27:49 »
Ved du hvad Erik ?
De billeder med alle ledningerne, gør et meget stærkt indtryk på mig :woohoo:
Jeg tror faktisk, jeg ville begynde at græde, sådan rigtigt. :huh:

Det ville jeg aldrig nogensinde indlade mig på, aldrig.

Men godt gået :)

Venlig hilsen
Bent

49
Om sitet / T3Klub Danmark medlemstal
« Dato: 18. September 2014 kl: 19:19:06 »
Selvfølgelig er der stemning for det Søren :P

Gryden skal vel også testes til Januar :cheer:

Venlig hilsen

Bent

50
Din bil... / Geologi Syncro\'en \"Geo\"
« Dato: 17. September 2014 kl: 21:40:34 »
Tak for de pæne ord. Dagen i dag hvor jeg skulle have skruet, blev forpurret af, at jeg kom til at tage et kritisk blik på mit pillefyr. Pillefyret står samme sted, som "chefen" anvender som tørrestue for vasketøj. Der var intet vasketøj, så "pille vennen", fik den helt store hyperomgang, i alle leder og kanter, så den fremstår som ny :cheer:

I går gik jeg lidt som "Katten om den varme grød", "Geo" har jo ikke oliekøler og det har jo fungeret fint, på den anden side set, er mit kørselsmønster jo nok et helt andet end Instituttets. Når jeg kører, så kører jeg langt og længe, fordi jeg bor langt væk fra stort set alt. Jeg har jo tidligere trawlet de fleste af Jarls gode skriverier igennem, hvilket fik mig til at montere oliekøler på "Guldklumpen", burde jeg så ikke gøre det på "Geo" ?

Da jeg så, erfarede at Jes havde en sådan til salg, så blev der skruet en handel sammen, og den skulle så arrivere her på matriklen i morgen.


[attachment=18294]hae228b6.jpg[/attachment]


[attachment=18295]h7374197.jpg[/attachment]


Så kan man jo rode lidt med det :)

Venlig hilsen
Bent

51
Generelt / Octavia eller Passat
« Dato: 17. September 2014 kl: 20:43:14 »
Tja overser du noget ?

I mit tidligere virke var jeg i en del år tilknyttet vor "Automotive group". Vi leverede "løsninger til sædefremstilling (skummet), støjdæmpning, kofangere, solskærme, dele til motorrummet og gud ved hvad.
Nu tager vi et eksempel og vælger så ikke lige VW, men en hedengangen fabrik, blot så man kan sætte sig ind i det tankesæt, der foregår hos bilfabrikker.
Vi vælger en fabrik som med succes laver en model som vi kalder 99. En virkelig kvalitetsbil som holder sig i markedet i mange år. Til sidst er det lykkedes at udvikle et sædeskum, der nærmer sig det perfekte. Et parameter er: "elongation at break" det vil sige at man trækker skummet i de tre akser, og stopper ved første brud, det gælder om at kunne trække det længst muligt, i faserne nyt frisk skum, døgn gammelt skum og så forskellige ældningsperioder (kunstigt skabte år). Et andet parameter er f.eks. "rådne egenskaberne" i.e. hvorlænge er skum om at nedbrydes ved varme og fugt over tid og så en masse bla bla.
Nu vælger vor fabrik så at lancere en ny model vi kan kalde den 900. Det perfekte skum fra 99 serien overføres så til 900 serien og så er den skid slået. Men man er jo ambitiøs der skal laves en "Kongemodel" den skal vi så kalde 9000. Man overfører så det gode skum fra 900 modellen til 9000 modellen, og samtidigt går der så et arbejde igang (det var til at tude over), og det skal gå stærkt, med at lave et sædeskum til 900 modellen, der har klart dårligere egenskaber på alle parametre, således at der er en kvalitetsmæssig forskel på 900 og 9000 serien. Det er marketing, for skumproduktet har nøjagtigt samme indkøbspris for fabrikken, samme produktionspris for producenten.

Skal vi nu følge denne logik, hvilket vi sikkert mellem os godt kan ;)  så er sorteringen følgende:1 Audi,2 VW, 3 Skoda og 4 Seat. Inden nogen nu farer i cyberblækhuset og siger: "Jamen delene er jo forskellige i størrelse etc" så er det jo ganske rigtigt, men grundmaterialer er nu engang grundmaterialer, og der er grænser for hvor mange "potter og pander" råvareleverandører kan stille til rådighed for en branche, specielt autobranchen, som er et volumenmarked, hvor fortjenesten er latterlig lav.

Så for at komme til sagen :cheer: som man skal på et tidspunkt :lol: så ville jeg med min baggrund, når jeg skulle vælge "en vinterbil der bare skal trille" fravælge Seat og sikkert også Skoda og så enten vælge Audi eller VW.

Det var bare det jeg ville sige.

Med venlig hilsen
Bent

52
Din bil... / Så fik man T3 igen,cs motor,køre super.
« Dato: 17. September 2014 kl: 19:44:37 »
Den ser fin ud, tillykke.

Venlig hilsen
Bent

53
Diesel Fora / TDI motor i T3
« Dato: 17. September 2014 kl: 16:47:51 »
Verner, jeg gade vide om "den hvide Syncro fra København" du refererer til, var den hvide 16" Syncro, der kom dampende hen foran mig ud for byggemarkedet i Stubbekøbing i fredags. Vi fik os en lille sludder (dækspark) manden var på ferie hernede (surf). Han havde været lidt aktiv herinde på boardet for ca 3 år siden. Der var en TDI motor i og den fungere sådan set godt nok, men han havde et problem ved gas givning i fjerde gear, han mente at kunne løse problemet ved indbygning af elektrisk gaspedal.

Venlig hilsen
Bent

54
Din bil... / Geologi Syncro\'en \"Geo\"
« Dato: 16. September 2014 kl: 17:11:07 »
Så kom DHL forbi, med de nye støddæmpere, vejret er fint, så skal der skrues  :cheer: :


[attachment=18266]hca209fb.JPG[/attachment]


Venlig hilsen
Bent

55
Din bil... / Nybagt T3 camper-ejer.
« Dato: 15. September 2014 kl: 22:24:10 »
Det ligner en glad familie, tillykke med camperen.

Venlig hilsen
Bent

56
Din bil... / Geologi Syncro\'en \"Geo\"
« Dato: 15. September 2014 kl: 22:14:32 »
Velkommen til Falster, "Geo" :) .

"Ja du så jo lidt anderledes ud, end da Jeppe "fandt " dig i Universitetsparken

[attachment=18265]h1736b04.JPG[/attachment]


, men skal jeg være ærlig, så var du alligevel blevet bygget om. For sagen er jo den, at jeg er jo mest bare mig alene når vi skal ud at køre, af og til vil der også være min bedste ven, "en 55 kg firebenet kødhakker, der forstår at drage omsorg for, at det der er mit forbliver mit, hvis han er i nærheden". Ham skal du ikke være bange for, han skal nok passe på dig.
Af og til vil du møde min kone, men det vil nok høre til sjældenhederne".
"Fra nu af, må du nok forvente at være et "rullende projekt", det er det der sker når man bliver gammel, bare se på mig :cheer:

Men kære Geo, jeg lover dig, højt og helligt, jeg vil passe godt på dig, og jeg vil ikke spare på kvalitet, du skal få din originale identitet igen, du skal få "nye" fine Trialmaster "knæ" i denne uge, masser af Fluid Film, frisk olie og oliefilter, og dit vanddrypperi kommer vi også til livs.

Medens du var på Universitetet mistede du denne:

[attachment=18262]h33d522a.JPG[/attachment]

i førersiden

[attachment=18263]hb448c1d.JPG[/attachment]

men så havde den flinke onkel Rabundus en skæm på lager som han skar en "skive" af

[attachment=18264]h13a0394.JPG[/attachment]

Den skal lige have en tur i gammel coca cola med en opvasketablet, så skulle det være til at få fra hinanden, så du kan få en ny kant på din bagskærm.

Venlig hilsen
Bent

57
Din bil... / Geologi Syncro\'en \"Geo\"
« Dato: 15. September 2014 kl: 21:41:28 »
Jeppe fortæller: "Jeg så bilen på en gåtur i uniparken i starten af februar 2012. Da jeg kom hjem, skrev jeg en mail til geologisk institut og spurgte, om den var til salg. Det var den ikke, men sekretæren gemte min mail og vendte tilbage 4-5 måneder efter. På det tidspunkt var den gået i stykker for dem. De havde sat nye dæk i for, men beholdt de gamle i bag, hvilket havde gjort visco'en stiv og spist fordifferentialet. Jeg fik den hjem på en trailer og fandt efter en del søgen et brugt differentiale, der passede. Visco'en blev lavet (60.000 olie) og bilen fik nye hjul osv."

[attachment=18260]h71284d1_2014-09-15.jpg[/attachment]

Jeppes tanke er at holde den så original som muligt.

I August 2013 bliver bilen solgt videre til Stig i København. Han har ganske andre planer med bilen og laver den om til en rejsebil, indmaden bliver hevet ud og allerede den 23 August 2013 får den "den store tur" hos Sydfyns Autocamper, med blandt andet: Ny tandrem,rustarbejde,afdrejede skiver, nederste bærekugle, klodser, renoveret kardan, kilerem m.m
i September 2013 monterer Sydfyns Autocamper decoupler, bøjlespejle mm.

Stig monterer også et Refleks skibsoliefyr, hvilket gør bilen strømuafhængig ved overnatning:

[attachment=18261]h7314bb6.JPG[/attachment]

Stig sælger så bilen videre til Søren 6 Juni 2014.

Søren sætter ISRI forsæder i, køber en 16" Mumi Syncro og sælger Geo bilen videre til mig ca den 20 August 2014.

Nu starter "Geo" så livet hos mig.

Venlig hilsen
Bent

58
Din bil... / Geologi Syncro\'en \"Geo\"
« Dato: 15. September 2014 kl: 21:11:59 »
Her på "Min Bil" afdelingen vil jeg nu søge efter bedste evne at dokumentere, denne bils tilværelse, med lidt billeder og småsnak.

"Geo" blev leveret til Aarhus Universitet, Geologisk Institut af SMC-Biler, Skandinavisk Motor Co A/S, Grenåvej 347, 8240 Risskov den 18 September 1991. Servicekontrollen gik den igennem inden levering den 17. September 1991, hvor de anbefaler 1 service ved 7500 km.

[attachment=18257]hf93fcaf.jpg[/attachment]

Det var jo også en rigtig fin bus indvendigt:

[attachment=18258]h4de0298.jpg[/attachment]

Bilen bliver brugt, flittigt, men ikke altid lige fornuftigt iflg. Universitetets ledelse:

[attachment=18259]ha90c3ce.jpg[/attachment]

Service bliver løbende overholdt til punkt og prikke herunder kompressionstest den 23 April 1996 ved kilometerstanden 120096 km.

Servicebogens forløb er komplet frem til  19 Januar 2014 ved kilometerstanden 295.000

Man får ikke skrevet i Servicebogen den 13 Maj 2014 ved kilometerstanden  300377 km da der bliver skiftet olie og oliefilter samt ny vandpumpe ved H:H: Auto i Stenløse.

Bilen er løbende blevet undervognsbehandled, inledningsvis med SUWO, derefter PAVA. Sidste PAVA behandling var den 10 September 2013 hvor den fik en komplet 2 lags behandling gr. 8, næste behandling skal ske September 2015.

I dag står den ved mig og i skrivende stund den 15 September 2014 med kilometerstanden 309324 km.

Venlig hilsen
Bent

59
Generelt / Geo har fået pakke og så et æv.
« Dato: 14. September 2014 kl: 20:11:08 »
Jeps Rabundus, der er en meddelelse i postkassen om at der ligger en pakke til afhentning på postkontoret Mandag :P

Tak
Venlig hilsen
Bent

60
Generelt / Geo har fået pakke og så et æv.
« Dato: 12. September 2014 kl: 21:58:37 »
Tak for svar Jens Jakob. Og du har ret, på Mandag vil jeg gå det område ordentligt efter. Jeg skal alligevel have chikanepladeriet af i den side, for at få en hypergenstridig bundkarsprop ud.

Venlig hilsen
Bent

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 42