Forfatter Emne: Turbo renovering  (Læst 1243 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Turbo renovering
« Dato: 17. Januar 2010 kl: 14:39:31 »
Har været ved at forsøge mig med turbo renovering, men kan ikke helt finde ud af om det er lykkedes eller ej...

Har fået samlet det hele igen, men synes at det virker somom at akslen går meget stramt, er der nogen tommefinger regel for hhv. hvor "løst" akslen skal gå samt hvor meget bolten (med normal gevind) skal strammes mod kompressorhjulet??

Kan man på en eller anden måde teste om turboen kan bruges, uden at skulle montere den på en motor??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Turbo renovering
« Svar #1 Dato: 17. Januar 2010 kl: 14:58:12 »
Akslen skal løbe helt frit.

Bolten skal bare have et moderat håndmoment.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Turbo renovering
« Svar #2 Dato: 17. Januar 2010 kl: 22:24:22 »
jeg har har det "lille" sæt just.bar hånd reifere, hvis du skal have "justeret" bøsningen ;)
hvilken diameter har akslen?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Turbo renovering
« Svar #3 Dato: 17. Januar 2010 kl: 22:27:40 »
Citat fra: "BlackChart"
Har været ved at forsøge mig med turbo renovering, men kan ikke helt finde ud af om det er lykkedes eller ej...

Har fået samlet det hele igen, men synes at det virker somom at akslen går meget stramt, er der nogen tommefinger regel for hhv. hvor "løst" akslen skal gå samt hvor meget bolten (med normal gevind) skal strammes mod kompressorhjulet??

Kan man på en eller anden måde teste om turboen kan bruges, uden at skulle montere den på en motor??


Tjek at de små stempelringe sidde rigtigt.  har prøvet at der var en der ikke var til at få på.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Turbo renovering
« Svar #4 Dato: 17. Januar 2010 kl: 22:58:27 »
Tror bare det er kompressorhjulet jeg har fået sat lidt for hårdt på, den løber fint hvis ikke det sidder på akslen..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan