Forfatter Emne: K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon  (Læst 5628 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #15 Dato: 18. December 2013 kl: 11:27:48 »
Citat fra: "jensjakob" post=105941


@Jeppe - kan man være medlem af T3 klubben uden en T3 på plader?


det er der da et par stykker der er , mig selv iberegnet
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #16 Dato: 18. December 2013 kl: 15:57:31 »
maks er 9 personer her i landet, kender ikke andet.

husker der før i tiden var tale om maks. 8 ... men det var så passagerer. På den måde fikser det sig med 9 pladser i bussen.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #17 Dato: 18. December 2013 kl: 23:17:33 »
Citat fra: "jensjakob" post=105941

@Jeppe - kan man være medlem af T3 klubben uden en T3 på plader?


Det mener jeg da... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #18 Dato: 18. December 2013 kl: 23:18:09 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #19 Dato: 19. December 2013 kl: 18:07:50 »
Fra vedtægternes paragraf 1, Navn og formål:

Stk. 1 Foreningens navn er ”T3 Klub Danmark” og dens adresse er: Formandens adresse.   

Stk. 2 Foreningens formål er: 
.. at bevare motorkøretøjer af mærket Volkswagen T25 (T3)
 .. fremme interessen for disse køretøjer
 .. at indsamle og bevare enhver form for historisk og teknisk materiale vedrørende T3.   

Formålet er desuden at fremme den venskabelige og kammeratlige ånd blandt alle, der interesserer sig for T3, blandt andet ved at afholde møder samt arrangere udflugter og træf, hvor gæster er velkomne.   
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #20 Dato: 19. December 2013 kl: 21:05:21 »
Citat fra: "jbjerrum" post=105960
Citat fra: "jensjakob" post=105941

@Jeppe - kan man være medlem af T3 klubben uden en T3 på plader?


Det mener jeg da... ;-)


Jeg er da stadig medlem og er smidt på endnu, selvom jeg ikke har en t3 på plader
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #21 Dato: 19. December 2013 kl: 21:30:05 »
Da vi var på jagt efter et køretøj til vores jordomrejse fandt jeg både en kort og en lang T4 syncro indregistreret som bus (dvs billig afgift).
Men sikke dog en stor venderadius at den lange havde (næsten 50km)  ;)

Og så fandt vi Mary, som jo kan vende på en tallerken (når hun ellers kan køre  :(
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #22 Dato: 20. December 2013 kl: 00:02:08 »
14.5 meter for lang T4 versus 9.5 meter for T3.

Det er en verden til forskel.

Men, vi har set på vores ferier, og 2 gange har det været kritisk med kort venderadius.

Den ene gang i Monaco, hvor vi endte på en bjergvej, hvor hårnålene var så snævre, at vi skulle frem, bakke, frem, bakke, frem for at komme rundt. Og der var ingen autoværn!

Og den anden gang da GPS'en havde ledt os ind på en cykelture i Dolomitterne, og vi endte med at vende rundt med hjælp fra en sidevej, og Ida som gik udenfor og guidede mig så hjulene var lige på kanten....

Men, vi er villige til at tage chancen med 14.5 meter venderadius
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
K: Lang T4 10 pers 2.5 TDI med aircon
« Svar #23 Dato: 20. December 2013 kl: 08:09:23 »
I 1998 arbejdede jeg på en institution på Ydinge Skovhøj, hvor vi havde 2 stk. splinternye 8 +  pers. T4 busser med 150 hk.

Det er rigtig at den lange hjulafstand gav nogle udfordringer, især på P pladser.

 Både med selve længden og når man skulle svinge ind i en bås. Men når det er sagt, så er det et fedt køretøj at køre i.

Set i bakspejlet, var den lange akselafstand ikke noget egentlig problem, heller ikke i bykørsel, og den gav en fin retningsstabilitet på de lange stræk.

Selv fuld af unger, havde den stadig en formidabel acceleration op af Ydinge Skovhøj, og når jeg kørte på E45, røg den nemt op på 150 km/t, hvis jeg ikke var opmærksom, noget der aldrig har været et problem i Arnold ;)

Jeg synes at du skal gå efter en med 150 hk maskine, for jeg har også kørt i en lang T4 bus med alm diesel og den var fandenme sløv. :huh:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen