Umiddelbart tror jeg ikke man kan, men det ville være nemt.
Min nuværende gearkasse er en ABN - uden spær
5. = 0,82 diff = 4,83 gearing = 3,96
Da jeg føler man næsten kan sidde fast på en våd græsplæne uden spær, og jeg gerne vil have en lidt højere slut gearing, når jeg skal have aaz motoren i, kunne jeg tænke mig at "parre" følgende gearkasser:
Gear:
7D / 8D / DV / DW
5. = 0,78 diff = 4,86 gearing = 3,79
DX
5. = 0,78 diff = 5,43 gearing = 4,24
Diff med spær:
AAR
5. = 0,82 diff = 4,57 gearing = 3,75
Diff uden spær:
4D / ABB / ASL / AST / DT
4/5. = 0,85 diff = 4,57 gearing = 3,88
AAP
5. = 0,82 diff = 4,57 gearing = 3,75
Højest mulige gearing:
5. = 0,78 diff = 4,57 gearing = 3,56
Dermed opnår man en gearing der er ca 10% højere end feks 3H / ABN
men er det muligt? Selvf skal bilen kunne slæbe sig selv, men vil hellere have et langt 5. til tom kørsel og så være nødt til at bruge 4. mere ved trailerkørsel.
og kan man flytte et spær over i denne konstruktion fra feks en firetrins ABS gearkasse?
Måske er det bare late night kuller :idea: men er det muligt ved jeg godt hvad der kommer på projekt listen.