Forfatter Emne: Et juleventyr....  (Læst 3490 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Arentoft

  • Gæst
Et juleventyr....
« Svar #15 Dato: 17. December 2008 kl: 08:45:34 »
Citat fra: "Jarl"
Hej Jens Jakob

Olien pisser ikke ud af motoren, men grundet en bearbejdningsfejl fra fabrikken pisser olien ud af en oliekanal i topstykket og løber derfra INDE i motoren ned i bundkarret igen. Altså kan man ikke se noget, før motoren bliver lukket op.

Dernæst: Peter har snakket med Jarl. Jeg synes, at det er sørgeligt, at der er den fejl i toppen, men jeg kan ikke komme efter Motorensuche.com i Köln, der har solgt toppen nu efter så lang tid.

Forløbet i dette her har været sådan, at jeg efter motorens montage blev kontaktet af ejeren mhp. rådgivning vedr. olietrykssensorer, da bilen blinkede for olietryk. Jeg sagde til ejeren, at han skulle få verificeret, om olietrykket faktisk var ok vha. en måling med et manometer. Vi drøftede forskellige fejlkilder, dre kunne bevirke for lavt olietryk. Ejeren fik trykket målt, og jeg fik en melding om, at trykket var ok. Derpå meddelte jeg ejer, at han skulle få sig nogle ordentlige sensorer. Efter lidt bøvl med det fik jeg en SMS om, at ejeren havde købt nye sensorer hos VW og nu virkede det hele. Med afsæt i den melding glemmer jeg alt om den historie.

Hvis den tidligere ejer læser dette ser jeg meget gerne, at han kommenterer korrektheden af denne fremstilling.

den fremstilling er stort set korrekt, den melding der kom efter køb af føler ved vw var at det var blevet bedre....
og jo olietrykket blev målt med mannometer, og meldingen var at det så ok ud, men at det blev målt med et mannometer der ikke var så fint skaleret....

men jeg ser ingen grund til at tæve en død hest, det er sgu godt at hører at der er en der har haft tålmodighed til at finde fejlen...



Nu har bilen så skiftet hænder, og Peter konstaterer nu - mere end et år senere, at der faktisk var en fejl i toppen. Den viden kunne have været brugt til noget, mens man stadig kunne gøre krav gældende overfor Motorensuche, men nu er løbet kørt.

I øvrigt kan jeg blot til almindelig orientering meddele en beslutning fra min side om ikke fremtidigt at udbyde overskud fra min fritdsinteresse til salg.

der er da ingen grund til at stoppe pga en misser, du har jo bare fået konstateret at dem der støber toppene godt kan lave fejl....

Arentoft

  • Gæst
Et juleventyr....
« Svar #16 Dato: 17. December 2008 kl: 19:31:50 »
:jarl: havde ikke lige læst det næste indlæg du havde skrevet, det er da så absolut en fornuftig beslutning på rette grundlag, og tillykke med drømme jobbet  :)