Forfatter Emne: Dækplade bag bremseskiver.  (Læst 1880 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline biavler1

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
  • T3 model: Panelvan 1,6 td jx 5gear 3H
  • By: Kolding
Dækplade bag bremseskiver.
« Dato: 09. Maj 2011 kl: 22:57:33 »
Skal have nye bremseklodser og pladen bag bremseskiven udskiftet!
Er det en stor operation at skifte denne plade,der er rimelig hullet :(
vw transporter 1,6td 1990
5 gear,ksv.
Volvo 940 2,3 stc. 1994

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil

Offline biavler1

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 242
    • Vis profil
  • T3 model: Panelvan 1,6 td jx 5gear 3H
  • By: Kolding
Dækplade bag bremseskiver.
« Svar #2 Dato: 10. Maj 2011 kl: 13:48:17 »
Tak for informationen,så kan jeg bare gå igang :D
vw transporter 1,6td 1990
5 gear,ksv.
Volvo 940 2,3 stc. 1994

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Dækplade bag bremseskiver.
« Svar #3 Dato: 10. Maj 2011 kl: 19:27:48 »
jeg har lige skiftet skive på mit ene forhjul. det håndterede rysteriet når jeg bremsede og den anden side skal have samme omgang.

det er altså ikke svært.

af med bolten, og af med kaliberen. så kommer hele moletjavsen ud, så du kan komme til at skifte pladen

hvis jeg er forkert på den, så skrig endelig op, i andre

jeg vil tro det tager et par timer per side, hvis man har lidt held med i sprøjten
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Mølle

  • Gæst
Dækplade bag bremseskiver.
« Svar #4 Dato: 10. Maj 2011 kl: 19:47:21 »
Citat fra: "ottokrog"
jeg har lige skiftet skive på mit ene forhjul. det håndterede rysteriet når jeg bremsede og den anden side skal have samme omgang.

det er altså ikke svært.

af med bolten, og af med kaliberen. så kommer hele moletjavsen ud, så du kan komme til at skifte pladen

hvis jeg er forkert på den, så skrig endelig op, i andre

jeg vil tro det tager et par timer per side, hvis man har lidt held med i sprøjten


Enig.. Egentligt spøjst at tænke på at alle må rode med bilbremser mens det kræver et dyrt og skrapt kursus med eksamen for at grave kloakrør ned... Begge dele kan gå i lort hvis det ikke laves ordentligt, men kloak-problemet udsætter ikke andre for fare...

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Dækplade bag bremseskiver.
« Svar #5 Dato: 10. Maj 2011 kl: 20:50:21 »
Citat fra: "Mølle"

Egentligt spøjst at tænke på at alle må rode med bilbremser mens det kræver et dyrt og skrapt kursus med eksamen for at grave kloakrør ned... Begge dele kan gå i lort hvis det ikke laves ordentligt, men kloak-problemet udsætter ikke andre for fare...


Det er fordi det nok i virkeligheden mest handler om økonomiske interesser.
Inden for VVS og EL bruger man så sikkerhed som alibi.

Ala laugsvæsnet:
http://www.leksikon.org/art.php?n=1547
"Laugene søgte at regulere al håndværksvirksomhed indenfor en by. I første række ved at opnå monopol på fremstilling og salg af håndværksprodukter. Folk som producerede til salg udenfor lauget (såkaldte «fuskere» eller «bønhaser») blev forfulgt. Adgangen til lauget blev strengt kontrolleret gennem en række komplicerede mekanismer: lang læretid på stramme økonomiske vilkår hos en etableret håndværker (mester), optagelse i lauget som svend, med efterfølgende pligt til at foretage rejser udenlands for at lære fagets færdigheder hos andre mestre (vandretvang), og aflæggelse af en speciel prøve (mesterstykke) som bevis for at man besad de kundskaber og de færdigheder, som krævedes for at blive mester."