Forfatter Emne: Varmemåler virker ikke?  (Læst 646 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ørnens_venner

  • Gæst
Varmemåler virker ikke?
« Dato: 12. Marts 2012 kl: 12:31:33 »
Kære T3net

Vi har lige fået lavet en del el på ørnen, men pludselig er varmemåleren helt død?

Det skete efter at en ven havde kørt i den. Jeg havde ikke lige tjekket vandet, og da jeg fik den tilbage var den helt tør.

Kan det have noget med dette at gøre? Kan termostaten brænde af ved overophedning?

Jeg har også oplevet, at den ene baglygte tænder og slukker af sig selv.

Har i nogle fifs til at fejltjekke for disse problemer?

De bedste hilsner

Alexander - Ørnens venner

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Varmemåler virker ikke?
« Svar #1 Dato: 12. Marts 2012 kl: 12:37:06 »
Varmemåleren får signal fra studsen på bagsiden af topstykket (ind mod kabinen)...
Der sidder 2 ens følere overfor hinanden, den ene giver signal til måleren - den anden giver signal til gløde-kredsløbet...

Hvis begge ledninger sidder på, så prøv evt. at bytte rundt på ledningerne, det kan jo være en defekt føler...

Men nu skriver du helt tør...For vand?? I den forresten beholder (den inde ved batteriet)?? Det er noget skidt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

ørnens_venner

  • Gæst
Varmemåler virker ikke?
« Svar #2 Dato: 12. Marts 2012 kl: 12:59:18 »
Hej og tak for svaret.

Jeg har kun tjekket påfyldningsbeholderen, og den var tom. Men bilen kører fint, jeg kan bare ikke se hvor varm den bliver - og det er bekymrende. Jeg kigger på de ledninger, du talte om. Kan det være fordi måleren ikke får strøm fra batteriet?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Varmemåler virker ikke?
« Svar #3 Dato: 12. Marts 2012 kl: 14:25:39 »
Hvis en ledning er faldet af eller knækket, giver måleren ikke udslag...

Er føleren defekt kan den give 0 udslag eller fuldt udslag, med mindre den bare giver fejl informationer...

Den beholder bagi (lige bag nummerpladen) er ikke helt så kritisk, hvad angår tørkørsel (selvom det stadig er en skidt ide)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan