Forfatter Emne: Erfaringer med Passat 35i B3 søges  (Læst 797 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Erfaringer med Passat 35i B3 søges
« Dato: 20. August 2012 kl: 22:15:21 »
En af mine venner, som tidligere har haft 2 Corolla'ere tidligere, citat: "De var nu hyggelige, men det var på tide vores veje skilles".
Har måtte indse at hans søgen efter en T3, hvideplader diesel, nok ikke stemmer så godt overens med at han er på SU, så han har købt en VW Passat Turbodiesel fra 1990 i stedet. (Der skal skrives "Når jeg bliver stor vil jeg være en T3'er" bag på den 8)  )
Så derfor bad han mig lige høre herinde om der er nogle der har lidt erfaringerne med sådan en bil og lige den motor der ligger i den.
Vi har konkluderet at det må være en SB motor, da den har en intercooler der sidder under batteriet, og jeg mener ikke JR motoren har det.

Bilen er rimelig flot, den har lidt rust i dørkanterne, og i bagklappen som er typisk for den model, motoren har gået næsten 500.000, men den køre rigtig godt.
Den skal dog nok ha nye gløderør, og hvis den skal forkæles lidt, nogle nye dysser.

Men han vil gerne prøve at få den til at køre lidt længder på literen, så er der nogle forslag til hvordan man monterer en frontmonteret intercooler på sådan en, og hvad man skal gøre ved turbo'en og pumpen? og hvad skal man eller gøre ved sådan en?
Og hvor svært det ville være at eftermontere en aftermarket omdrejningstæller.

Og det ville være fedt lidt råd til hvordan man får sådan en motor til at holde sig godt og hvordan man får resten af bilen til at holde i lang tid.

Men håber der er nogle der kan hjælpe, og komme med nogle gode råd, og forslag til hvordan hans Passat skal udforme sig. :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)