Forfatter Emne: Renovering/ombygning til Camper.  (Læst 11219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #15 Dato: 02. Oktober 2006 kl: 10:37:49 »
Jeg har lige set på min reg. attest, på Syncroen, at den vejer 1600 i egenvægt... Så skal der så pilles div. beskyttelsesgrej, reservehjul, kardaner, fortøj, hele skillerumsvægen og dobbelt sædet foran erstates af et enkelt sæde.
Men der skal vel stadig noget i bilen, for at kalde det en personbil ik, jeg tænker på en række sæder eller lign.?

Så må man vel konkludere at det højst opnåelige kan være under de 1500 kg + lastevne 900-1000 kg.

Totaltvægten er nemlig sat til 2500 kg.

Det er søreme en jungel det her...  :oops:  :roll:

Kkrogsgaard

  • Gæst
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #16 Dato: 02. Oktober 2006 kl: 10:38:42 »
Nogen der har linket til de grønne afgifter?

Jeg kan ikke finde det på skats HP.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #17 Dato: 03. Oktober 2006 kl: 20:19:25 »
Hej noget af et projekt  :D

Jeg vejede min autocamper på DLG, 1840 kg. kun normal ustyr med hævetag.  OG JA jeg betaler over 10k om året i afgift.  Hvis det skulle blive for pebret. kan man da bare aflevere pladerne. og så få nye, når den skal bruges, det koster ca 1200 kr har jeg fået oplyst. og det periodiske syn gælder jo 2 år uanset hvad.

Mht. til vægt kravet på min. 2 t. Så fandt bilforhandlerne ud af, at pille et sæde ud af busserne, og erstatte det med et komfur. For kun at skulle betale 60 % i afgift. Staten satte så min. vægt kravet op.  :(  Nå bilforhandlere har jo altid været fiffige. så de begyndte at lægge jernplader i bunden, (ballast)  :lol:

Kilde: min svoger kører biler for kalundborg autotransport..

forøvrigt. Kan i forestille jer, alle de bagsæder, der skrottes, for at lave gulpladebiler :cry:

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #18 Dato: 03. Oktober 2006 kl: 20:56:55 »
Nåe jo jeg glemte at sige.

min autocamper blev ombygget fra transporter i 1990 og blev pålagt de 60 % afgift.  på registreringsattesten står at den er registreret første gang 11-1 88

jeg tror nok man kikker på hvornår bilen er født. og det man betaler i vægtafgift må være det som bilen må bære total.  min må veje 2450 kg total.  + 1500 kg på krogen. stakkels TD 1.6  :lol:

men var det ikke i 97 man gik over til at bruge grøn afgift som beregnes ud fra bilens brændstofforbrug. og da var det at gulplade biler blev pålagt den såkaldte missundelses afgift.

men under alle omstændigheder så betaler jeg rigeligt .


hilsen poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #19 Dato: 03. Oktober 2006 kl: 21:08:14 »
med hensyn til at have en synet bil stående uden nr plader så kan jeg sige at den ikke må stå mere end 6 mdr
står den mere end 6 mdr skal den til syn igen uanset hvornår den er synet

 sådan var det da jeg handlede med biler for et par år siden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #20 Dato: 03. Oktober 2006 kl: 22:56:14 »
Citat fra: "bos1"
med hensyn til at have en synet bil stående uden nr plader så kan jeg sige at den ikke må stå mere end 6 mdr
står den mere end 6 mdr skal den til syn igen uanset hvornår den er synet

 sådan var det da jeg handlede med biler for et par år siden


Jeg fik oplyst på motorkontoret i frederikshavn at jeg bare kunne aflevere pladerne og købe nye næste år. Ikke noget med 6 måneder og det har heller ikke været et problem. plejer at aflevere pladerne til min bus omkring 1 sept. og hente dem igen engang i april/maj måned.

Lennart

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #21 Dato: 03. Oktober 2006 kl: 23:13:06 »
det kan da godt være de har lavet det om (det ville da bare være rart)
men sådan var det bare før i tiden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Kkrogsgaard

  • Gæst
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #22 Dato: 03. Oktober 2006 kl: 23:55:13 »
Jo det var også et link til de tabeller, de står på samme side som grønne afgifter, så vidt jeg husker...
Citat fra: "poot"


men var det ikke i 97 man gik over til at bruge grøn afgift som beregnes ud fra bilens brændstofforbrug. og da var det at gulplade biler blev pålagt den såkaldte missundelses afgift.

men under alle omstændigheder så betaler jeg rigeligt .


hilsen poul

Mads-kaa

  • Gæst
Renovering/ombygning til Camper.
« Svar #23 Dato: 04. Oktober 2006 kl: 10:35:20 »
Grønne afgifter er ligegyldige i sammenhæng med T3'erne, de er for gamle til at gå ind under den ordning.
@Jarl
Jeg ved ikke hvordan reglerne var engang, men som de er nu kan man i hvert fald ikke slippe med 60% afgift på en T3-camper uden at blive straffet på vægtafgiften. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre at få en "ny" camper indregistreret under de gamle regler selvom vognen er registeret første gang tilbage i 80'erne.

I øvrigt skal I lige huske at en bil faktisk skal til omsyn hvis man ændre vægten mere en 50kg på den! Hvad det betyder i praksis ved jeg ikke rigtigt, men jeg kunne forestille mig at forsikringen kunne finde på ikke at dække hvis de fandt ud af vægtforøgelsen i forbindelse med et uheld el. lign.????

/Mads