Forfatter Emne: ved du noget om maling?  (Læst 6252 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Dato: 18. August 2011 kl: 20:31:22 »
jeg skal snart igang med at male min panelvan på den der helt lavbudget-agtige måde med en rulle og pensel, (dem der har set bilen vil ikke syntes det er synd) men jeg vil lige høre først om der er nogen der har styr på maling der ved om denne grunder:

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/maling-og-lak/Rustbeskyttelsesprimer/

-kan bruges sammen med denne maling:

http://phenixx.dk/product.asp?product=129

umiddelbart ville jeg gætte på et ja da der ikke står noget om alkydmaling, men bare for at være sikker spørger jeg lige her, vil sgu nødigt stå med en stor T3 der skal slibes helt ned igen.. :roll:  

så hvad siger eksperterne, kan jeg bruge dem sammen?

thomasfyn

  • Gæst
ved du noget om maling?
« Svar #1 Dato: 18. August 2011 kl: 20:45:12 »
Med skoletavlelak kan du ikke holde bilen ren.. Når den er så mat er sen super svær at vaske..

Iøvrigt har jeg (dårlig)erfaring for at malingen ikke er særlig smidig, og kan knække i samlinger m.m.

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #2 Dato: 18. August 2011 kl: 20:50:38 »
Jeg ville vælge Esbjerg Maskinmaling. Sæt med grunder og lak kan fåes for ca. 700-800 kr, så kan det vist ikke gøres billigere !

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #3 Dato: 18. August 2011 kl: 20:55:55 »
Citat fra: "ronja6"
Jeg ville vælge Esbjerg Maskinmaling. Sæt med grunder og lak kan fåes for ca. 700-800 kr, så kan det vist ikke gøres billigere !


for hvor mange liter?

jeg regner med at bruge ca 10 liter af hver på hele bilen så hvis det er for en enkelt liter tror jeg nu min måde er billigere :)  (nok ikke ligeså holdbar men så har jeg jo lidt at lappe med)

thomasfyn

  • Gæst
ved du noget om maling?
« Svar #4 Dato: 18. August 2011 kl: 20:58:37 »
10L  ????

Det svarer til 70-80 kvm - det er enten en temmelig storbil, eller osse skal den fanme ha mange lag ???

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #5 Dato: 18. August 2011 kl: 20:58:45 »
eller det er måske lidt overdrevet, hvor meget maling tror i egentlig der skal til hvis jeg vil give den 1 lag grunder og 2 lag matsort maling? altså med pensel/rulle?

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #6 Dato: 18. August 2011 kl: 21:08:30 »
Jeg vil tro du skal bruge 2,5 l grunder og 4-5 liter maling, det er i hvert fald de mængder min maler har fundet frem til. Prisen på de 800 kr er for hele "pakken".

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #7 Dato: 18. August 2011 kl: 21:27:02 »
Citat fra: "ronja6"
Jeg vil tro du skal bruge 2,5 l grunder og 4-5 liter maling, det er i hvert fald de mængder min maler har fundet frem til. Prisen på de 800 kr er for hele "pakken".


hmm det må jeg vist lige checke lidt mere op på, hvor kan man købe det maskinmaling henne?

edit: nå jeg fandt det selv, det ser ikke umiddelbart ud til at de laver det i matsort, tilgæld har tante hansen noget primer der kan bruges med alkydmaling så det må blive det. et styk matsort T3 coming up 8)

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #8 Dato: 18. August 2011 kl: 21:37:24 »
Det kan du købe det hos den lokale maskinforretning og hos et firma som hedder Lindberg, de sælger udstyr til landbruget.

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #9 Dato: 18. August 2011 kl: 21:39:53 »
nå nu nåede du lige at svare mens jeg rettede det, jeg har hittet ud af det men tak for hjælpen

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #10 Dato: 18. August 2011 kl: 21:44:19 »
Da jeg malede den grønne, gik der ca. 2,5 l og ca. det samme i grundmaling - det var ikke med pensel, men du kunne jo overveje at leje en kabine

Her var det også uden tag
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #11 Dato: 18. August 2011 kl: 21:44:20 »
den her som grundmaling:
http://www.biltema.dk/da/bad/Kemikalier/Maling-og-Lak/Primer-plast-og-metal/

og dernæst den her:
http://www.biltema.dk/da/bad/Kemikalier/Maling-og-Lak/2-komponent-polyurethan/

Jeg mener jeg malede hele bilen undtagen taget med 1 liter.

Det er god korrosionsbeskyttelse.

Jeg malede for 5 år siden en bagklap med Biltema-primeren, og derefter spraymaling fra harald nyborg til 20 kr/dåse.
Det holder stadig fint, og der er ikke en rustplet. (men forarbejdet var også iorden).

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
ved du noget om maling?
« Svar #12 Dato: 18. August 2011 kl: 21:52:12 »
købte 3 liter maling, har givet den 2 gange, og har stadig 1,5 liter stående. (malet med rulle)
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
ved du noget om maling?
« Svar #13 Dato: 18. August 2011 kl: 22:08:55 »
Citat fra: "elmo"
købte 3 liter maling, har givet den 2 gange, og har stadig 1,5 liter stående. (malet med rulle)


cool, så sparede jeg lige 14 liter maling der hehe. det må være det jeg gør så, jeg køber 3 liter af hver så har jeg også lidt at lappe med hvis/når det falder af. tak for hjælpen alle.

elmo, har du iøvrigt nogle billeder af din bil herinde? ville godt lige se lidt nærmere på de fælge du har på, hvad str er de og dækkene, og skraber de på nogen steder? (jeg prøver at finde ud af hvilke jeg skal have på min)