Forfatter Emne: Den (rust)røde Camper  (Læst 19403 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Den (rust)røde Camper
« Svar #30 Dato: 29. November 2011 kl: 10:33:08 »
Der er da snart skiftet alt imellem nummerpladerne på den T3 Andreas... ;-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Den (rust)røde Camper
« Svar #31 Dato: 29. November 2011 kl: 15:49:52 »
uffe, de bliver også skiftet  :lol:
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Den (rust)røde Camper
« Svar #32 Dato: 17. December 2011 kl: 14:21:53 »
Så er motorskiftet næsten fuldført, den starter perfekt! Mangler lige luftfilterkassen og placeringen af styreboksen, samt et længere speederkabel, hvor kan man få et længere gaskabel?
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Den (rust)røde Camper
« Svar #33 Dato: 18. December 2011 kl: 00:21:52 »
det ser rigtig flot ud glæder mig til at komme igang med syncroen.
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #34 Dato: 18. December 2011 kl: 00:35:25 »
Det ser godt ud.

Mht udstødning skal du nok sætte nogen flexstykker ind - det ryster fra hinanden ellers....

Mht gaskabel - så er der forskellige måder at forlænge kablet på.

Jeg mener at Jarl lavede en rigtig fin løsning ud afen stump rør som var flækket på langs, påsvejset en skive i her ende, skåret en slids i skiven så et gaskabel kunne gå ind - og så samlede han 2 stykker kabel deri.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-download-id-11923.html
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #35 Dato: 18. December 2011 kl: 12:01:31 »
galskaben er bedre og nemmer at lave på min måde. Det jarl har lavet er direkte er typisk perler mekaniker fusk:-) du mangler ophængning til katten og flex stykke imellem manifold og kat:-)
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Den (rust)røde Camper
« Svar #36 Dato: 18. December 2011 kl: 18:12:44 »
@jj, tak for linket, Øv, flexstykkerne er lige røget til skrot... mantacc, hvordan har du lavet dit speederkabel? jeg brygger på en måde hvor jeg bruger det originale plus en stump...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #37 Dato: 18. December 2011 kl: 19:28:42 »
Citat fra: "mantacc"
galskaben er bedre og nemmer at lave på min måde.


http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-135595.html

Du har du hængt katalysatoren op i karosseriet,
men både forrør og potte sidder jo på motordelen.

Det optimale er vel at hænge alt på motoren som det er originalt på dieselmodellerne.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #38 Dato: 18. December 2011 kl: 19:58:02 »
Jeg har købt wire her. ca 6 meter skal der nok bruges.

http://www.kj-klimateknik.dk/varegrupper/ventilation/wire-hjul-mm/rustfri-staalwire-15-mm.html

Nipler ved lokal maskinhandler til at sætte i vær ende. klemrør ved speeder og greb nippel ved ved mono.

1 meter ydre kabel.

Så klippet jeg simpelhen den orig. wire over og træk den igennem fra speeder siden,

Så tog jeg den ende krave der sider på orig. ydre kabel, den man fast gøre kablet på dielsels pumpen origenal.
Den fjenet jeg så den gammel ydre kabel ved at borde den ud.
Satte en nye 1 meter ydre kabel der i og gav den en let klem i skruestikket. så ydre kablet sidder fast.
Derefter samlet jeg ydre kablerne med en stykke 8mm benzin slange på 10cm.

Denne samling er dog ikke helt optimal.. men det var lørdag aften det blev lavet og konen kaldte...

Derefter tog jeg den nye wire og skubbet den hele vejen igennem kablet. satte klemrøret på wire op ved speeder.
Spændte wire fast i ydre pos. monter ydre kablet på mono. mont. nippel på wire løst. satte nippel med wire på gasspjældet og træk wire tilbage og spændte nippel lidt. om og kigge om speederen var i pos. det var den og derefter tog jeg nippel med wire ud af gasspjældet og spændte niplen hårdt.. derefter fin justeren af speeder vandring og enden nipler i begge ende af wire..

Men næste gang laver jeg det med en hel ydre kabel fra samling under bunden og op til mono. Da det er lidt for meget perlegrus med den samling midt på ydre kablet.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #39 Dato: 18. December 2011 kl: 20:01:36 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "mantacc"
galskaben er bedre og nemmer at lave på min måde.


http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-135595.html

Du har du hængt katalysatoren op i karosseriet,
men både forrør og potte sidder jo på motordelen.

Det optimale er vel at hænge alt på motoren som det er originalt på dieselmodellerne.


Det synes jeg det ikke er i dette tilfælde.

Forrør på deilsels vejer nærmest intet i forhold til benzin forrør med kat... derfor skal den ha en eller andet form for ophæng ved ydre punktet.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #40 Dato: 18. December 2011 kl: 20:07:30 »
Citat fra: "mantacc"


Forrør på deilsels vejer nærmest intet i forhold til benzin forrør med kat... derfor skal den ha en eller andet form for ophæng ved ydre punktet.


Det findes jo katalysator til diesel også, som sidder indskudt i forrøret,
og selv om de er ganske tunge, så har de ingen ekstra støtte:




Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #41 Dato: 18. December 2011 kl: 20:19:19 »
Ja det kan jeg godt se men... jeg vil ny heller ha en ophæng der ude på karossen for at aflaste bagpotte og manifold og for den vægt det er længst ude. jeg har bare en logik der siger mig at det er det bedste.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #42 Dato: 18. December 2011 kl: 21:17:50 »
Et ophæng på karossen slår sikkert udstødningen ihjel. En R4 vipper ret meget ved gasgivning - så hvis udstødningen har forbindelse til karossen medfører det ekstra stress.

Men jeg har overvejet at svejse en støtte fra katten over til motorophæng, så følger den motorens bevægelser.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Den (rust)røde Camper
« Svar #43 Dato: 19. December 2011 kl: 17:19:56 »
Så er der bestilt wire til gaskabel, overvejer også at svejse et støttebeslag fra kat til motorophæng...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Den (rust)røde Camper
« Svar #44 Dato: 20. December 2011 kl: 23:33:36 »
Citat fra: "andreas"
Så er der bestilt wire til gaskabel


De gaskabler er jo noget komplicerede:


Et langt stykke af vejen går vieren fri i et PEX-lignende rør under bilen,
og på dette stykke er stålvieren omgivet af en plastkappe.
Den kappe er der sikkert for at mindske friktionen,
så kablet kan trækkes tilbage af den lille fjeder.