Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - soerencarlsen

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13
166
Generelt / Er dette noget?\"Cairo til Cape Town\"
« Dato: 09. November 2008 kl: 11:11:30 »
Cairo to Cape Town

Hey All,
 
In June 2007 I posted the idea to do a trip from Cairo to Cape Town.
Some of you were interested and I am about to start with more detailed planning,
so I thought I will see who is still interested.
 
Dates:  Beginning of December 2009 till middle February 2010
               Roughly 2.5 months.
 
Main plan thus far:
 
1) Ship vehicles to Alexandria, Egypt
    (takes more or less 35-40 days, so needs to be shipped end of October 2009)
 
2) Drive from Egypt back to RSA following the East African Route including:
      Sudan, Ethiopia, Kenya, Tanzania, Malawi, Zambia, Botswana.
 
3) Also possible to include Uganda, Rwanda and Burundi.
 
 
Budget:
I will start to work on a budget.
 
To give you an idea of shipping costs:
The shipping of a 20 foot container for a single vehicle (including handling fees, etc.) is in the order of R20 000.
A 40 foot container for two vehicles is in the order of R35 000.
 
Then of course the fuel will be the other big expense.  Taking the shortest way from Cairo to Cape Town is
approximately 12 000 km, but venturing from the main roads from time to time will add to this.
I still have to get an idea of fuel prices in all the countries, but with the current state of the economy it might change
a lot in the next 12 months.
 
Other expenses includes documents such as a Carnet de Passage for the vehicles.
 
 
As far as I understand, South Africans do not need to apply for visas for East African Countries, but can get them at the borders.
It might however be better to apply for some countries, especially if the application forms at the borders are all in Arabic.
To help with visas, http://www.visaszone.co.za/  is apparently a good place to get all documents and tanslations done.
 
At the moment we are are two Syncro's and looking for more vehicles to join us.
If you are interested, let me know and I keep you up to date with plans, budgets etc.

167
Diesel Fora / Garrett turbo
« Dato: 09. Oktober 2008 kl: 18:35:29 »
Tak for tilbuddet men jeg kunne bare godt tænke at prøve en renovering af turboen
Hilsen Søren

168
Diesel Fora / Garrett turbo
« Dato: 08. Oktober 2008 kl: 19:41:01 »
Hej ! er der nogen der ved hvor man kan købe rep sæt til turboen (tdi)
Hilsen Soren

169
WBX/LBX Fora / Færdig med diesel
« Dato: 25. Juni 2008 kl: 20:27:12 »
polle955
hvis der er sådann er du seriøs vil bytte din afn til noget andet. vil jeg være intereseret ledningsnet og de forskellige følere som skal til for at få tdi-ern til at rulle elektronisk.
Hilsen Søren

170
Generelt / Skift fra gule til hvide
« Dato: 07. Juni 2008 kl: 20:15:30 »
Jeg har lige skifted farve det kom til at koste 15900
som man kan akseptere eller beholde de gule det er helt op til en selv.
søren

171
Diverse / Gearkasse og gearinger
« Dato: 30. Marts 2008 kl: 13:20:37 »
På følgene link (hvis det virker)kan man få et overblik over hvilken gearkasse den kunne være interesant
http://syncro.org/FinalDriveRatios.htm
hilsen Søren

172
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 01. Marts 2008 kl: 10:42:43 »
Til Jan! Ja, jeg har selv lavet hele molevitten.
Søren

173
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 01. Marts 2008 kl: 10:36:39 »
Tak Jarl.Det var lige det jeg jeg ville have sagt.jeg har arbejdet (praktisk) med det meste før det blev moderne.Det skal vel også lige siges at min hvertion
af en TDI konvertion har gået omkring 30-40t på nærværende.og syncroen har ca:430000 på bagen.I skal ikke være bange det er bare ud ad hulvejen og ha det sjovt og så lære man noget hver dag.
Søren

174
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 29. Februar 2008 kl: 19:57:35 »
hvis du mener oliekøler som den der er på oliefilteret så er den der selvfølgelig jeg kan ikke se der skulle være brug for noget extra køling undtagen et expedetions køretøj til en ørken et sted, da der ikke er noget som bliver varmt behøver man jo heller ikke at køle.
og videre så syntes jeg man begynder ligesom at tage fejl med at blande td og tdi sammen de er begge gode motorer men uden sammenligning udover volume og boltmønstret på blokken til gearkassen. Og hvis man ikke ligefrem vælter sig i penge så er der mest økonomi at vælge en TDI da de fleste tdèr har gået rigtig mange kilometer (på brugtmarkeder)
de venligste hilsener søren

175
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 25. Februar 2008 kl: 19:03:05 »
Jo Sønderby det er helt klart en fordel at køre med så store hjul som du kan få plads til. mine sommer hjul er 225x15.de passer faktisk med spedometret og pt."vinter"
hjul er ca:standart 14" med den misvisning som vi alle tror jeg kender til.men med de store hjul har jeg ikke haft gps.monteret, det er stadig ret nymodens for mig.
Og Jan. jeg har ikke rigtig fundet en god plads til intercooleren men det kommer nok og så skulle der være et par hk,er mere skulle jeg tro.og en disederet oliekøler tror jeg ikke der er brug for. det er temmelig svært at få ordentlig temperatur på en tdi.
jeg er af den overbevisning at det er derfor alle eftermontere et oliefyr når de køber en TDI, denne moter af min er iøvrigt monteret med 3stk.gløderør i studsen/slange til varmeapperat(originalt)jeg går ud fra for at få bare lidt varme i kabinen.Og ja termostaten virker rigtig,når den åbner en vinterdag kan man mærke nedkølingen med det samme.(køleren er nok for stor)
hilsen Søren

176
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 25. Februar 2008 kl: 18:43:39 »
God ide DT har faktisk gået og kikket på samme men kunne ikke rigtig findeud af om der var plads til JX manifold løsning da motoren jo er noget længere.
Søren

177
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 25. Februar 2008 kl: 18:40:14 »
jo Jarl, har du et dæksel som passer sætter jeg det på.Jeg gik og troede at jx dækslet passede.
Søren

178
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 24. Februar 2008 kl: 18:59:24 »
jeg skal prøve at svare på så meget som mulig.Bundkar er standart JX dysser er standard afn. gear kasse helt alm, JX som senere skal afprøves med en gearkasse fra en 2.1 bensiner fra en svensk nordland taxa
ophæng er hjemmelavet på den ene side og noget sammenbygget på den modsatte side hvor der "kun" er lavet en mellemstykke til det originale gummi ophæng.
mvh Søren

179
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 24. Februar 2008 kl: 12:25:08 »
Jeg kører ca 12-13 km/per/l

180
Syncro Fora / TDI konvertering
« Dato: 24. Februar 2008 kl: 12:22:43 »
Jo omd. er for højt pt, Jeg vil prøve en gearkasse fra en 2.1 bensiner, da den har et højere diff,ratio og se hvordan det kommer til at udarte sig.Kan pt.køre ca100km i timen på gps.derefter syntes jeg det er lidt vildt. Jeg har endnu ikke fundet ud af at få pålidelige omdr. måler på, jeg regnede med at en giver på krumtappen kunne give et godt resultat men det ser ud til at signalerne skal efterbehandles da de efter 2000 omdr.falder ud.Det er en 110 hk. AFN motor fra en 97 Passat.
søren [/b][/u]

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13