Forfatter Emne: Købes: t3  (Læst 5996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hannibalen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 17
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Caravelle, SYNCRO - 2.1 MV
  • By: 1660 København V
Købes: t3
« Svar #15 Dato: 08. August 2014 kl: 06:44:49 »
Hej Magnus,'

Kan du ikke smide et billede på af dit fund?

Min syncro er også med Multivan indretning - og det har vi haft stor glæde af.
Egentlig var den med Caravelle Bus indretning - men jeg faldt over en super kabine fra Tyskland på eBay.de.
 I øvrigt et godt sted, at holde med, når behov for stumper dukker op - og det gør det....

Rigtig god fornøjelse med dit køb og god tur!

mvh
Anders
Anders Buhl
----------------------------
T3 Syncro, 1992 - 2.1 MV - Hannibalen
...nu med Westfalia pop-top
----------------------------

tlf 71747260

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #16 Dato: 09. August 2014 kl: 02:04:31 »
Godt gået!
Man kan godt købe fornuftigt og alligevel være kørende. Det der med forhandlere kan være meget godt, men ikke mange vil give garanti på så gamle biler, og så kan man lige så godt gå efter en privat handel.
Jeg har set eksempler på dyrt renoverede motorer hvor der alligevel smutter en pakdåse, eller et grelt tilfælde hvor motoren nok var renoveret men en gammel knastaksel genbrugt med katastrofale skader til følge.
Og så starter trængslerne og skænderierne om den påståede garanti, som ikke er det papir værd den er nedfældet på.
Så heller købe det billigere og have indflydelse på de reparationer der må komme henad vejen.

Offline Magnus

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #17 Dato: 09. August 2014 kl: 19:36:26 »
Hej.

Jeg kan godt lige forsøge mig med et par billeder på et tidspunkt, men lige netop denne bil er der vist et billede eller to af i forvejen, her på siden.

Det er den Bluestar, der i sin tid fik renoveret motoren (2.1 wbx, mener jeg det er) af Mads-Kaa. Den er ok pæn i forhold til rust og så kører motoren bare suverænt. Den har stadig problemer i de lavere omdrejninger, men så snart den kommer i 2. Gear, suser den derudaf!

Jeg tænkte netop også at jeg fik en over-all pæn vogn og så er smerten heller ikke så stor, hvis nu motoren skulle vælge at stå af. (Ift hvis den havde kostet 50-60000kr., med "ny" motor) Men hvorfor skulle den dog det. Ind til videre kan jeg også sagtens leve med at den hopper lidt i første, når den er kold. Den har jo massere af kraftoverskud ellers.  -derudover skal jeg have set på det (lidt) rust der er i samlingerne, inden det tager overhånd og så bare almindelig service.

Inden i bilen skal jeg have bygget et lille køkken med køl og gas, der kan sættes der hvor det  bagudvendte sæde (bag passagersædet) står. Det skal monteres på samme måde som sædet, således det hurtigt kan tages ud. Evt på skinner, eller en "svingarm" så det kan køres udenfor når det skal bruges. Det har jeg set (westfalia tror jeg) i en t3 camper (dog også med vand/vask) og det er sgu smart.
-Så hvis nogen har sådan et lille køkken til at stå. Eller bare "svingmekanismen", så er jeg muligvis interesseret.

Jeg har haft den i et par dage nu og jeg er helt vild med den. Hele bussen er fyldt med køreglæde! -Nu glæder vi os bare til den første tur med overnatninger, her i næste weekend.

Mvh Magnus

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #18 Dato: 09. August 2014 kl: 23:54:07 »
Ahr, den er ret velkendt og Mads har nusset og plejet den godt. Det er en ret lækker vogn, ingen tvivl om det.   :lol:

Offline Magnus

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #19 Dato: 09. August 2014 kl: 23:59:54 »
Det er en rigtig fin vogn og den kører godt lige nu. Resten må man vel bare tage oppe fra og ned, som det kommer. Sådan er det jo at have med ældre biler at gøre.  ;)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #20 Dato: 10. August 2014 kl: 00:48:20 »
Tillykke med den - det er en fin bil - og en rigtig god motor der ligger i.

Kører den med megasquirt?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Magnus

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #21 Dato: 10. August 2014 kl: 01:02:05 »
Mange tak. Ja, jeg er meget imponeret over hvor sund den føles i motoren, når man tager den ringe motorgang ved lave omdrejninger i betragtning. Den går som var den ny.

Nej, den kører med digijet mener jeg. Standart ihvertfald. Og det er jo lidt ærgerligt når nu motoren er bygget op omkring at skulle køre med MS. Men jeg går ud fra at den aldrig rigtig kom til at køre ordentligt, heller ikke med MS, hvorfor det blev pillet af igen. Sådan forstod jeg det ihvertfald.

Hvis man bare kunne få den til at gå lige så godt i feltet mellem 0-1500, ville det være en perle af en motor! Men jeg tror at dygtigere folk end jeg selv har brugt mange timer på at få den til det, uden held, så jeg gør mig ikke de store forhåbninger. Men som tidligere sagt, er resten af omdrejningsfeltet rigtig godt, så jeg kan sagtens leve med det!

Mvh Magnus

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #22 Dato: 10. August 2014 kl: 10:41:07 »
Jeg har en køkkensektion fra en joker stående, måske kan du bruge denne vha. lidt ombygning. Pris 300,00 kr.

Mvh Per 21583808

Offline Magnus

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
    • Vis profil
Købes: t3
« Svar #23 Dato: 10. August 2014 kl: 10:49:05 »
Hej Per.

Den vil jeg meget gerne købe.

Vi kan lige aftale nærmere ift afhentning. Den kommende uge er noget presset for mig arbejdsmæssigt, men det finder vi bare lige ud af.

Mvh Magnus