Forfatter Emne: Erfaringer med AAS gear -den med 30% spær.  (Læst 3843 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Eva

  • Gæst
Erfaringer med AAS gear -den med 30% spær.
« Svar #15 Dato: 01. Maj 2009 kl: 15:38:05 »
Citat fra: "Mads-kaa"
I øvrigt står jeg uforstående over for din kritik af spærret, jeg kører også med spær, og klart mest i byen. Jeg synes overhovedet ikke det mindsker komforten, tvært i mod. I de skarpe sving har man fuldt bid hele vejen rundt, og ikke en eller anden flydende fornæmmelse af speeder responsen. Jeg ved ikke om du kører med servostyring, men hvis ikke kunne jeg godt forstille mig spærret trak lidt i rattet når det tager ved.

/Mads


Jeg er helt enig med dig.
Da jeg fik en gearkasse med spær (bilen var uden servostyring) , syntes jeg ikke at kunne mærke den store forskel, og i hvert fald ikke noget negativt.
Kun hvis det var glat og speederen blev sluppet lidt hurtigt, så var det som om hjulene blokerede  og bilen ville skride ud.
Jeg har ikke helt gennemskuet hvorfor det var sådan

Mads-kaa

  • Gæst
Erfaringer med AAS gear -den med 30% spær.
« Svar #16 Dato: 01. Maj 2009 kl: 23:07:57 »
Citat fra: "Eva"
Kun hvis det var glat og speederen blev sluppet lidt hurtigt, så var det som om hjulene blokerede  og bilen ville skride ud.
Jeg har ikke helt gennemskuet hvorfor det var sådan


Mon ikke det er spærret som gør at begge hjul bremses samtidig, og derfor skrider lidt??

/Mads

T3Anders

  • Gæst
Erfaringer med AAS gear -den med 30% spær.
« Svar #17 Dato: 02. Maj 2009 kl: 11:12:45 »
jeg kører også rundt med omtalte spær, og jeg har nu heller ikke oplevet nogle gener ved det. På den anden side har jeg heller aldrig rigtig haft prøvet andet i en T3......Men jeg har vist den rigtige olie i, som Rasmus skriver er det noget specielt olie når der er det spær i. (Hedder det GL4 eller sådan noget -husker det ikke helt længere)

Jeg fik på et tidspunkt kontrolleret oliestanden hos VW i Birkerød, og mekanikeren vidste godt besked om hvilken type olie der skulle i. Men han havde så også haft lavet rigtig mange af den slags biler. Høvelte Kaserne ligger kun et par kilometer oppe af vejen......

pawel

  • Gæst
Erfaringer med AAS gear -den med 30% spær.
« Svar #18 Dato: 05. Maj 2009 kl: 00:14:25 »
Ja, i dag fik jeg skiftet gearolien..
Lige efter skiftet var der ikke rigtigt nogen forskel, men efter at have drønet på djursland og tilbage til århus, så blev det hele åbenbart smurt, for nu opfører den sig ikke længere som en gammel stiv kampvogn når jeg drejer rundt.. :D
Aftenen endte med at jeg med fornøjelse kørte rundt i ottetaller i 1 og 2 gear på en stor tom p-plads -og det rumlede ikke fra bagtøjet! Hurra!

Men jeg må indrømme at jeg altså har påhældt vw-gearolie i dag. Det var lidt ment som et eksperiment, hvor jeg først og fremmest ville finde ud af om det havde nogen effekt at skifte olien.. og det havde det så sandeligt! Så nu har jeg sat Nordisk Olie import i århus til at finde en olie som opfylder specifikationskravene til AAS (ZF TE-ML 05C eller 12C -tak Jan! :wink: ) og så er planen at hælde vw-gearolien i en 3H-kasse som skal på den rustne sølv-transporter, imens AAS-kassen skal på en forhåbeligt snartkommende camper.. -og camperen skal forhåbelig være BLÅ. 8)