Forfatter Emne: Vægtafgift.  (Læst 3515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Vægtafgift.
« Dato: 18. Maj 2009 kl: 19:24:36 »
Tror da nok det skulle være muligt. Du kan ihvertfald nedsætte din forsikring fra kasko/ansvar til stilstands forsikring (husk at få inkl brand, tyveri)

Hvordan det er mht syn har jeg desværre ingen viden om, men mon ikke skat kan hjælpe med det ? Post gerne svaret her i tråden.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Eva

  • Gæst
Vægtafgift.
« Svar #1 Dato: 18. Maj 2009 kl: 19:59:38 »
Man afmelder bilen, altså afleverer nummerpladerne.

Så får man  det der evt. er for meget indbetalt i forsikring og vægtafgift tilbage.
Bilen følger bare periodesynet, medmindre den kommer til at stå i mere end et år uden plader, for hvis den gør det så skal den synes igen.
Når der så skal plader på igen, skal man bare igen tegne forsikring på den og hente pladerne efterfølgende...men de koster jo altså 1180,-

men ved den fremgangsmåde har du jo ikke noget forsikring på den om vinteren medmindre du kan tegne en tyveri/brandforsikring på et uindregistreret køretøj.....det er jeg ikke sikker på er muligt, og hvis, bliver det sikkert så dyrt, at det alligevel ikke kan betale sig at pille pladerne af om vinteren.

Wilson, er du sikker på det med stilstandsforsikring??
Det mener jeg ikke bruges mere, men hvis det gør, kræves der under alle omstændigheder, at der er plader på køretøjet.
Tidligere (for mange år siden) kunne man spare forsikring ved at deponere nummerpladen i vinterhalvåret, det kan man heller ikke mere.
På motorcykler kan man underskrive en tro-og loveerklæring, om at man ikke benytter køretøjet i 4 måneder om vinteren, og så kan man spare en lille %del i præmie...tror ikke det gælder for biler.

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Vægtafgift.
« Svar #2 Dato: 18. Maj 2009 kl: 20:28:49 »
Jeg stilstandsforsikrer vores hver vinter når pladerne afleveres, og prisen hos Lærerstandens Brandforsikring androg forige vinter kr. 1248.000 pr. år.
Når jeg får plader på reguleres bebøbet og det ikke anvendte returneres.
Nu uden T3

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Vægtafgift.
« Svar #3 Dato: 18. Maj 2009 kl: 21:14:57 »
Det  samme her. Jeg har min T 3'er forsikret ved Alm. Brand. Det koster små 600 kr., for stilstandsforsikring med brandog tyveri. Pladerne bliver afleveret hvert efterår. Det har dog givet lidt problemer ind i mellem, fordi  ikke  alle medarbejdere er lige godt inde i reglenerne.

Hilsen Fynboen
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Eva

  • Gæst
Vægtafgift.
« Svar #4 Dato: 18. Maj 2009 kl: 23:45:50 »
Når I skriver plader afleveret, er det så på motorkontoret, så bilen i realiteten er helt afmeldt?

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Vægtafgift.
« Svar #5 Dato: 19. Maj 2009 kl: 00:29:25 »
Det er hos forsikrings selskabet de lægges ved kortere stilstand .... På motorkontoret skal du nok ikk´ aflevere dem med mindre det er et år eller mere den skal stå i skyggen, så sparer man jo også vægtafgiften, så kan det godt betale sig at hente nye nummerplader.

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Vægtafgift.
« Svar #6 Dato: 19. Maj 2009 kl: 20:38:27 »
Hvis der skal spares vægtafgift er det på motorkontoret, pladerne skal afleveres. Hvis  køretøjet er afmeldt merer end et år, skal den synes før den kan registreres igen. For midt eget vedkommende er et sæt nummerplader tjent ind efter ca. 1 måneds stilstand.

Hilsen Fynboen
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Offline tikøbVWBUS1982

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 38
    • Vis profil
Vægtafgift.
« Svar #7 Dato: 20. Maj 2009 kl: 10:47:22 »
1 ting er meget vigtigt her - det er når man aflev. pladerne, så skal de hentes igen inden 1 år efter sidste synsdato, ellers skal man til syn igen !!! Så husk det endelig - Min plan er at jeg syner min i april/maj måned og aflev. så pladerne til efteråret, og så hentes nye plader igen lige inden sidste synsdato.

Min halvårlige vægtafgift andrager ca. 3500 kr. og det spares ved at pladerne afleveres, og så hentes der nye - besparelsen blir således ca. 2500 kr. :-)

Chr.M.

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Vægtafgift.
« Svar #8 Dato: 20. Maj 2009 kl: 12:19:32 »
Hej Kasper.
Godt at du fik taget din beslutning, men er det nu klogt at undlade stilstandsforsikring? Jeg har selv min vogn stående godt og tørt på en landbrugsejendom og netop derfor er den forsikret.
Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt gården brænder, men et spørgsmål om hvornår og det var grunden til at mange forsikringsselskaber for ca. 15 år siden opsagde brandforsikringerne på disse ejendomme.

Mvh. Bjarne
Nu uden T3