Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jesman

Sider: [1] 2 3
1
Diverse / God vw mekaniker savnes i kbh området
« Dato: 14. December 2016 kl: 11:56:09 »
Kære med-entusiaster
Min mekaniker har sat en dieselpumpe på der vist ikke passer eller er rigtig justeret, for den får motoren til at larme som en gammel fiskekutter eller traktor. Han har selv givet op på at få et bedre resultat, så nu soørger jeg her for at høre om nogen af jer kender til problemet, eller kender til en god mekaniker med et bankende vw hjerte, som måske endda er glad for jyske dollars.

Jeg kunne også godt bruge lidt hjælp med generatoren - for den lader ikke på batteriet. Men måske det bare er en sikring eller ledning der er hoppet af, for problemet opstod ifm starthjælp fra en anden bil, da jeg havde glemt at slukke kabinelyset en dag.

Jeg glæder mig til at høre fra jer;-)

Bedste hilsner Jes

Det drejer sig om en T4 Camper 1991, 2,4 Diesel, 400.000 km
Og store undskyldninger, hvis det slet ikke er ok at spørge her, nu det drejer sig om en T4?

2
Biler.. / En falleret stjernes fremtid?
« Dato: 19. November 2013 kl: 20:02:25 »
Der er ikke blevet pillet ved noget siden den kørte sidst. grunden til at den står derude er at jeg ville ikke tage den hjem fra arbejdet, for jeg skulle gennem myldretid og hente min søn i børnehaven, og på vejen derud om morgenen oplevede jeg en ny ting jeg ikke har prøvet før. Lige omkring når motoren nåede 2000 omdr. så var det ligesom at kontakten fra speederen faldt ud, og den begyndte at motorbremse. Så sidder man jo og motionere speederen i undring, og pludselig tog den fat igen. så hoppede den ud igen, og fik fat og så kom vi over en 23-2400 omdr. og så forsvandt udfaldet. (jeg ved ikke om omdrejningerne har nogen relation, det var bare en observation)
Så jeg tænke at jeg lod den stå.
Fordi jeg skal bruge min bil dagligt ifm arbejde, så har jeg købt en anden, og derfor har den ståen uden at køre i 2 uger nu.

Jeg har ikke alle disse fine måleinstrumenter i snakker om, men god erfaring med at løbe (hvis det går nedad) eller trække bilen igang med en anden bil.
Det er dog ok for mig at den står på Amager lige nu, hvor man ikke betaler parkering, for jeg har parkeringslicensen på Nørrebro på den nye bil. (som ikke er ny;-)

3
Biler.. / En falleret stjernes fremtid?
« Dato: 18. November 2013 kl: 21:06:28 »
jae, den står derude, og starter ikke med nyladt batteri, selvom kold nu..

4
Biler.. / En falleret stjernes fremtid?
« Dato: 18. November 2013 kl: 11:14:52 »
Tak pladesmed, og tak gunner for forklaringen. Kan man få målt dette goller tal ved en alm mekaniker?

5
Biler.. / En falleret stjernes fremtid?
« Dato: 17. November 2013 kl: 16:28:38 »
Hej kære T3 elskere
Jeg har haft for travlt til at kunne passe ordentligt på min bil, så nu er standen desværre alt for langt under hvad bil og ejer er tjent med. Min kære camper står parkeret på Amager, ude af stand til at starte, og det er derfor jeg skriver til jer, for at høre om i har en god ide, til hvad man kan gøre her fra.

Standen er som sådan:

udvendig: ridset, bulet og meget rusten

indvendig. alt ok, camperudrustning fungerer, og der er mange gode ture tilbage dér

undervogn plejer at få gode ord med fra synshallen, men jeg ved at der skal skiftes støddæmpere på forhjul, og måske også en sporing (det ser ud som om at højre forhjul spiser mest på ydersiden af dækket)

motor: Der ligger en Golf II 1,6 TD i bagsmækken, og den har på det seneste plaget mig med ikke at ville starte når motoren er varm! - ja, det lyder skørt ikke, men ikke destomindre er det næsten sikkert at hvis jeg har kørt mere end 10 min i den, så skal den helst stå nogle timer før den vil starte igen.
Starteren drejer og drejer, men uden at det synes at imponere motoren. Jeg fik skiftet gløderør uden at det gjorde noget nævneværdig forskel.
Desuden drypper der olie fra motoren, måske fra turboen, måske et andet sted - måske begge steder.
Den ryger meget fra udstødningen, og jeg tænker topstykke som det første - men der er ikke olie på kølevandet..

Så, der er virkelig noget at gå igang med, hvis min camper skal i form igen til at gøre alt det den er bedst til.


Ideelt set kører jeg den på et billigt værksted (et i Polen måske?) for at få den gennemrenoveret. Jeg tænker umiddelbart at det godt kan betale sig, hvis den salgpris man finder på lignende campere i dba og bilbasen er realistiske. Det ser ud til at de veludrustede campere fra slutfirserne med en 1,6 td moter ligger på omkring de 40-50.000 kr

Alternativt kan jeg sælge den til en "hjemme-magger" der får sig et projekt hvor ærmerne skal smøges op, men der kan virkelig komme en fantastisk all-round / camper ud af det
Hvad ville jeg mon kunne sælge den for?

Eller er der en tredie eller fjerde mulighed som jeg ikke har overvejet endnu??

Bedste T3 hilsner
Jes

NB: sidder der nogen derude og tænker om det er den samme bil der fik skiftet motor i Frankrig for nogle år siden med kyndig og vedholdende hjælp her fra dette forum, så er svaret et rungende JA!

6
Diesel Fora / et godt dieselværksted
« Dato: 06. Februar 2012 kl: 14:24:26 »
joe, men står der også at det er normalt at den drypper 3 forskellige steder fra?

7
Diesel Fora / et godt dieselværksted
« Dato: 06. Februar 2012 kl: 13:49:59 »
Kære T3-venner

Av av, vinteren har sat sig på vores biler, og forvandlet vores stolte køretøjer til en lidt mere ydmyg skikkelse der lader sig knægte når barometeret går i kælderen.

ja, min myre gør i hvertfald!  

Jeg har i nogen tid villet have et tjek på motoren, som jeg synes drypper/drikker for meget olie ( ca 1L/800km)
Der synes også at være en motormislyd i tomgang (eller hele tiden - men kun hørbar i tomgang?)

Strøm:
for 2 uger siden var jeg i sverige på jagt, og havde mulighed for at sætte camping strøm på bilen. Alstå 220 v lige i maven på den. Det skulle efter min overbevisning lade motorbatteriet helt op og dernæst lade forbrugsbatteriet op. Men da jeg skulle hjem var der slet ingen strøm på batteriet, og myren måtte jump-startes af en venlig volvo..

Kørte så hjem (350km) og bare 2 dage senre var batteriet fladt igen. Pillede det så ud og opladede det natten over med min batterilader.

Det hjalp!!  - i 2 dage igen, og så var det frem med startkablerne igen. Det er ligesom der er sket noget med det elektriske system efter det har været tilkoblet via camping stikket.

Jeg har ikke regnet det for vildt akut, men nu hvor strømmen opgså er røget, har jeg vist ikke længere så mange valg. Den skal på værksted. Et værksted hvor de kan klare diesel og højt tag. Kender vi et godt værksted i T3 regi - helst i Kbh's området.

Er der nogen der har erfaringer med værkstedet i Sydfyns Autocamper?

Snefyldte T3 hilsner
Jes - og en vintersløj myre

8
Generelt / knust siderude og en gps der forduftede..
« Dato: 12. April 2011 kl: 21:30:33 »
incl montering.. jamen så må jeg vist forbi dit hood, JJ

..eh, hvorfor vil du sælge den?

;-)

9
Generelt / knust siderude og en gps der forduftede..
« Dato: 01. April 2011 kl: 12:27:31 »
ruden er nu monteret. Nok ikke efter bogen.. Skinnen mellem trekantsruden og den store rude var jo rustet fast. virkelig fast!, så jeg fik ruden listet ind, indvendig fra, og ned og lirket lidt, og vupti så kom røven med ind. Og så skal der helst ikke skiftes mere der, for alle kantlister, med og uden metal, sidder nu vist kun på en vis herres nåde..


Hvor billig er en billig alarm Jensjakob?


Tak Mølle for hurtig respons og levering downtown;-)
Hvis der stadig skal sparkes dæk i morgen, vil jeg prøve at komme også.

Mvh Jes

10
Generelt / knust siderude og en gps der forduftede..
« Dato: 29. Marts 2011 kl: 22:31:12 »
Hej Venner.
ja, så skete det mine forældre troede ville ske hver dag efter jeg flyttede til N.bro. at min bil ville blive et stort tag-selv-bord. jae, nu gik det ikke så galt, men jeg blev ringet op af politiet klokken halv i alt for tidligt søndag morgen for at få at vide at de stod ved min bil og førerruden lå i fragmenter på vejen, og hvis jeg havde haft en gps i handskerummet, så var den der ikke længere...
Så jeg vil høre om i kender en hugger eller to der kunne tænkes at ligge ind med noget glas - og om der er noget man skal være opmærksom på/forsigtig med ved skiftning?

De bedste hilsner
Jes

11
Diesel Fora / Siden motorskift i Frankrig er der lige... et par ting
« Dato: 26. November 2010 kl: 12:33:13 »
Jarl:
tak for alle info og forslag. Men kassen er tom, så der bliver ingen ny turbo eller lydpot. jeg tænker noget med at pøse noget udstødningstætningsmasse på revnen, en lap metal ovenpå og to spændebånd rund om maven på det hele balladen. Og hvis Mølle har de mellemlægslasker du snakker om, så vil jeg prøve det før en anden turbo kommer i spil.

Mølle:
Det er oliepinden.
mellemlægslasker?
vandpumpe, og så er en af ledningerne røget ud af kontakten. (den ledning man ser til højre for pumpen (ved det orange tape))
Har du også et luftfilter?

Det lyder spændende med træf på søndag - hvor??  

bedste hilsner
Jes

12
Diesel Fora / Siden motorskift i Frankrig er der lige... et par ting
« Dato: 25. November 2010 kl: 15:58:22 »
Kære T3venner
Som nogle af jer har læst tidligere fik Myren nyt hjerte i Frankrig og kom sikkert og velkørende hjem. Der er dog et par (små?)ting der stadig mangler at blive fixet.

1   en ny (brugt?) oliepind (den knækkede lige som vi kom hjem)

2   en ny (brugt?) extra vandpumpe (se billede 1)
   -kan det måske være pga den, at den generelle motortemp er lidt for høj? Nålen stabiliserer sig altid midt mellem normal temp og max temp. Eller kan det skyldes at thermostaten er sat for højt?

3   Der er kommet en ret speciel metalisk rungen - mest hørbar i 2. og 3. gear. Jeg har fundet en samling tæt på turboen, som ikke er tæt, ja, den rasler når man tager fat i den. Den ser ikke umiddelbar ud til at kunne strammes yderliger, så måske mangler der en pakning i samlingen eller noget? se video her: http://dl.dropbox.com/u/14423469/MOV00080.MP4

4   jeg har opdaget en revne i lydpotten. kan man tætne det på en eller anden måde? (se billed 2)

Varme hilsner
Jes

13
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 06. November 2010 kl: 13:05:35 »
Igen stor TAK.
Tusind tak for opmærksomheden og alle lykønskningerne.

kh de nye 3 og myren

14
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 04. November 2010 kl: 20:01:04 »
kære venner
ja, så tror jeg sgu endelig vi har fået os nosset sammen til at prøve at dele denne meget fine oplevelse med alle jer som har været med til at gøre det muligt overhovedet.
Min kæreste Signe startede på beskrivelsen og så gjorde vi den færdig sammen, og lavede en samling billeder til at gå med. Billederne er i et slideshow, som man kan se via linket under alle ordene.

Vi håber i vil nyde fortællingen
Kærligst Silas, Signe, Myren og Jes


---


Dette er en beretning om et uheld der endte med at blive en fed oplevelse som jeg ikke ville have været foruden, en oplevelse af at være så fantastisk, forbandet heldig at møde helt overvældende venlighed og hjælpsomhed,  blot fordi en gruppe passionerede mennesker deler den samme interesse og kærlighed for en helt særlig type gamle biler...

Min kæreste Jes og jeg har netop kørt rundt i Portugal i halvanden måneds tid i hans gamle T3-camper fra 1990 ved navn Myren. Det er min første ferie i autocamper og jeg er solgt, - hvor er det fantastisk at have sit hus på ryggen, at kunne køre hvorhen man vil, bare derudaf, total frihed. Vi er på vej hjemad på de franske motorveje. Jeg ligger på bagsædet og sover da jeg bliver vækket af en høj bankelyd som desværre viser sig at stamme fra motoren hvorfra der også oser tyk sort røg. Jes får hurtigt manøvreret os over i nødsporet og nu vælter det ud med damp fra kølervæsken der er kogt over og nærmest eksploderet.

Vi besigtiger skaden  med tilbageholdt åndedrag og prøver at starte motoren igen efter at den er kølet lidt ned, men opgiver hurtigt da det blot resulterer i mere sort røg og denne helt forkerte bankelyd. PIS !  
Jes ringer og snakker med Dansk Vejhjælp, men får at vide at de ikke kan gøre noget da de franske motorveje er private. I stedet  får vi besked på at ringe på nødtelefonen men det er næsten umuligt at høre noget over larmen fra de forbipasserende lastbiler og vedkommende som endelig besvarer vores opkald taler kun fransk - hvilket ingen af os desværre gør..  Til vores held er der nogle vejarbejdere der netop er ude for at sætte nogle skilte op, dem får vi  på spansk, gjort forståeligt at vi behøver hjælp og de tilkalder et fejeblad som tager sig godt betalt for at hejse Myren op bagpå og dumpe os ved det nærmeste VW værksted som åbner kl 8 næste morgen. På dette tidspunkt er vi stadig rimelig optimistiske og håber på at det måske ikke er helt så galt som først antaget... Men efter at have taget et hurtigt blik på Myren ryster den venlige mand på værkstedet opgivende på hoved,  der er intet de kan gøre når det er sådan en gammel dame der er tale om - motoren er kaput, finish, over.
 
Jes får alligevel startet kutteren og får hende kørt bankende og osende ud af værkstedet og parkeret udenfor, men det er tydeligt at den er helt, helt galt og hvad gør vi nu?

Vi er strandet i nærheden af Orleans lidt syd for Paris, mindre end to dages kørsel fra København. Desuden er jeg gravid i niende måned med vores første barn og der er kun to uger til min termin, så vi har ikke alverdens tid da jeg helst ikke vil føde hverken i Frankrig eller på en belgisk rasteplads...  
Vi får lov til at låne Internettet på et trucker motel i nærheden. Jes sender et nødråb ud på T3 nettet hvor han før har hentet hjælp når Myren har haft problemer og der går ikke længe før hans indlæg bliver besvaret.  I løbet af meget kort tid er hele netværket mobiliseret og der bliver ivrigt udvekslet forskellige løsninger og gode råd. Jeg følger forbløffet med fra sidelinien og kan næsten ikke fatte al den entusiasme og hjælpsomhed som brugerne af dette forum udviser for at komme os til undsætning. Vi skal nok få jer hjem. Jes får bl.a. et link til T3- Zone, som er den franske pendant til T3 nettet og får via Google oversætning postet et indlæg om at vi behøver hjælp. Et par timer senere modtager vi en sms fra Charlie, en ung lokal T3 entusiast som bor i Orleans og som tilbyder sin hjælp.
Vi får fat i ham og tyve minutter senere dukker han op i sin bil sammen med sin kæreste Sophie.  På trods af vores begrænsede sprogfærdigheder får vi nogenlunde forklaret hvad der er sket og Charlie siger at han har en ven som er lidt af en T3- ekspert og ellers kender han en mekaniker der måske kan fixe det. De kører igen og kommer tilbage sammen med vennen Paul, og en bugseringsstang og tager os med på slæb. Myren bliver slæbt hen og parkeret foran Pauls lille hus i udkanten af Orleans da han bor i nærheden af mekanikeren. Det er blevet sent og vi bliver inviteret med hjem til middag og Charlies hjemmebryggede øl og får også et tiltrængt brusebad.

Næste dag bliver vi bugseret hen til mekanikeren, der bliver snakket og gestikuleret ivrigt på fransk og Paul, som taler bedst engelsk oversætter så godt han kan.
Oui, han siger at han godt kan fikse den. I første omgang mener han at topstykket skal pilles ud og sendes til et andet sted hvor den skal slibes ned og så sendes retur. Men da han lidt senere har fået kigget rigtigt på motoren lyder beskeden; at motoren er fuldstændig færdig, cest mort, død.
Der skal en ny motor i, han har nogle andre opgaver først, det vil tage i hvert fald halvanden uge - hvis han altså overhoved kan skaffe en motor og det vil koste 600 euro, bare i arbejdstimer..
Den tygger vi så lidt på, problemet er jo bare at vi ikke rigtig har tid til at vente så længe og vi begynder at overveje hvordan vi så skal komme hjem. Jeg kan ikke flyve da jeg som sagt er i niende måned og jeg har heller ikke lyst til at efterlade Jes i Frankrig sammen med bilen.  

Men så tager vores nye franske venner over, de forslår at de da bare selv kan gøre det. Charlie er på sin fjerde T3, Paul solgte sin camper for noget tid siden og savner den tydeligvis. De er begge mekanikere på hobbyplan, og Paul har været med til at skifte et par motorer før, de vil i hvert fald lige se hvad de kan gøre. Myren bliver kørt tilbage på plads foran Pauls lille hus hvor han bor med sin kæreste, der i øvrigt også hedder Sophie. Og så går Paul og Charlie i gang med at finde en motor til os. De skriver indlæg på T3-Zone, ringer rundt til diverse autoophuggere og checker den franske Blå Avis, hvilket resulterer i at de dagen efter har opstøvet en brugt Golf motor der har kørt 250000 km, men som er i fin stand.

Drengene henter motoren i nærheden af Paris, vi får købt olie, kølevæske, tandrem og hvad vi ellers mangler. Til sammen har de det meste af det nødvendige værktøj og så går arbejdet i gang med at afmonterer den gamle ødelagte motor. Kommunikationen består af en god blanding af engelsk, spansk, fransk og dansk, tilsat en masse smil og fagter. Det er til tider temmelig frustrerende, men alle fordomme om arrogante, uforskammede franskmænd bliver gjort til skamme, og vi bliver mødt med en helt fantastisk gæstfrihed. De åbner deres hjem for os, laver mad til os og hjælper os på alle måder og de følgende dage forvandler indkørslen sig til et interimistisk autoværksted.
Jeg ser forhåbningsfuld til mens Charlie, Paul og Jes går i krig med at skifte motoren. Den første milepæl er da den gamle motor endelig er afmonteret og pillet ud, dernæst skal den nye motor skilles ad og gøres klar og de eksterne dele fra den gamle motor bliver flyttet over på den nye. Myren er klodset op og den ser lidt slukøret, men håbefuld ud. Hele scenariet minder lidt om en hjertetransplantation og jeg krydser fingre for at operationen vil lykkes. Det er tydeligt at Paul og Charlie nyder muligheden for at stå og rode med motordele. Det er også tydeligt at de indimellem er temmelig meget i vildrede, det er en kompliceret operation.. Diverse manualer bliver konsulteret og heldigvis får de løbende råd og kyndig vejledning fra vennerne på T3- Zone. Over weekenden dukker et par af disse folk endda op langvejs fra for at hjælpe til et par timer.

Alt i alt er vi strandet i frankrig i en uge. Udskiftningen af motoren tager tre hele arbejdsdage. Drengene knokler dybt koncentrerede fra tidlig morgen og indtil det bliver for mørkt til at se. Entusiasmen fejler stadig ikke noget, men som dagene går, begynder de efterhånden at se mere og mere trætte og olieindsmurte ud. Jeg håber selvfølgelig på det bedste, men indimellem ser det hele temmelig absurd ud og jeg er bekymret for om vi når det, eller om vores baby ender med at blive fransk statsborger..
Det er vildt at skulle stole på at det virkelig kan lykkes et par glade amatører at samle og skifte motoren korrekt, noget helt andet er, at den nye motor helst også skal få os hele vejen hjem de sidste ca. 1300 km på sin jomfrutur. Og vi har jo kun sælgers ord på at den er ok og faktisk kan køre!
Om aftenen, den tredje dag, er det store øjeblik endelig kommet hvor den sidste slange er monteret, den sidste møtrik er strammet og der er fyldt kølervæske og olie på. Den nye ombyggede Golf motor er på plads i Myren, og det er blevet tid til at dreje nøglen, og se om den vil starte. Vi holder alle sammen vejret, spændingen er næsten uudholdelig og jeg tør dårligt nok tro på at det virkelig kan lykkes. Men motoren starter med en dyb brummen i første forsøg, og aldrig nogensinde har lyden af en tøffende dieselmotor lydt så sødt.
DET VIRKEDE!
I GJORDE DET!
VI KAN KOMME HJEM!

Godt nok oser og ryger det lidt, og det fosser desuden ud med kølervæske fra en utæt pakning. Den får vi hurtigt tætnet med en gummiring fra et patentglas og lidt silikone og vi er klar til den første test tur som heldigvis går fint.
Vi er endelig klar til at begive os ud på sidste etape!!

Bedriften bliver fejret med kage og champagne den efterfølgende dag og om aftenen tager vi afsked med Paul, Charlie, Sophie og Sophie uden hvis hjælp, mørke og dystre billeder tegner sig på nethinden (noget med en myre efterladt i Frankrig og andre grumme scenarier)
Vi bliver sendt af sted med mange formaninger om at køre max 90 kmt og desuden huske at checke olien og kølervæsken løbende.

Hjemturen går over al forventning.
Vi lytter hele tiden opmærksomt efter enhver lille mislyd med største koncentration. Konklusionen er klar: Motoren spinder som en glad 1,6 TD-mis. Faktisk har den aldrig lydt bedre og aldrig gået så langt på literen (og aldrig kørt så langt uden et krydse 100 kmt...) Alligevel ånder vi først helt lettet op da Myren endelig er sikkert parkeret i Griffenfeldts gade.

Det har været en fantastisk tur - ikke mindst afslutningen, takket være vores nye franske venner og T3 entusiaster i Danmark, Frankrig, holland og tyskland.
Vi føler os super heldige og meget berigede af denne oplevelse der i  vores øjne er et pragteksempel på hvormeget vi kan hjælpe hinanden når hjertet sidder det rette sted. Og vores er helt sikkert krøbet længere ind under lakken på T3.

Et kæmpe TAK til Charlie og Poul for at redde os ud af en rigtig ærgelig lorte situation, for  at give Jes T3-mekanik for dummies, som han aldrig vil glemme. For hjemmelavet øl, gæstfrihed så fuglene står i kø for at synge sig hæse, og for hele tiden at tro på at "det gør vi sgu da bare"
Til Sophie og Sophie for at være med og lave dejlig mad og hænge ud til seent om aftenen, og fra start til slut at acceptere at deres mænd lige fik den der hyle-tone for ørene der gør at man ikke rigtig kan høre hvad kvinderne siger..
Til Jo, som lige kom forbi, og var overdoktor på implatationen af det nye hjerte.
Her hjemme til jer alle på T3 som var super vakse på tasterne med råd, erfaringer, ideer, og i helt specielt grad til JensJakob, som var helt fremme på www og sms, og hive i tråde alle steder fra.
Alt i alt en fantastisk dejlig og toptrimmet nødhjælp at modtage,  som gir den der følelse af at alt kan lade sig gøre.

Her er link til slideshow:
http://dl.dropbox.com/u/14423469/publish_to_web/index.html

Kærligst
Signe og Jes


Vores Søn Silas blev født 6 dage efter vi kom hjem.
 ..han elsker at være ude at køre.

..han skal hedde Vanagon til mellemnavn
--aj, ok..

15
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 01. November 2010 kl: 20:28:12 »
Kære alle gode kumpaner, indlægsskrivere og medlæsere.
Vi er kommet hjem i god behold. Vi er blevet 3 i familien siden sidste indlæg (eller 4, hvis myren tæller med, og det er jo lige før..) Derfor har vores gøren og laden stået på hovedet, og den fantastiske oplevelse i Frankrig er ikke fortalt her på nettet endnu, men historien er skrevet, billederne er sat i følge, og nu mangler jeg bare at vide hvordan jeg uploader et slideshow, før i alle kan få, ikke bare slutningen, men også et kig med under bagsmækken i procesen.

Jeg håber det er muligt at uploade slideshowet til t3nettets server? - er der nogen der ved hvordan? Den fylder ca. 20 Mb

Det er et slideshow lavet i et program der hedder "Soundslides" - og man kan se et eksempel her på hvordan man kan indsætte det i en almindelig side:
http://www.samvirke.dk/samvirke/arkiv/Sider/Mandømennesker.aspx
 - det er i øvrigt min fødeø i en smuk behandling af fotografen Hans Christian Jacobsen.

De bedste hilsner
Jes

Sider: [1] 2 3