Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jesman

Sider: 1 [2] 3
16
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 10. September 2010 kl: 12:47:42 »
JJ, nej jeg har ikke set direkte ned i topstykket, men vi startede bilen, og der blev peget i røg og damp på hvor det efter sigende skulle være galt. Der blev tegnet motorrum og opdelinger og peget hvor stemplet skulle bevæge sig, men sad fast. Jeg er slet ikke motor kyndig til at kunne tage stilling i denne sag, og må sætte min lid til at de folk der er på sagen ved hvad de laver. Og trods sund jysk skepsis, er jeg ikke i tvivl om at det jeg får at vide er sandt, og de gør det bedste de kan.

Sidst dan var gal, skiftede vi topstykket, som jeg købte af Mølle. Det var hos en fyr der hedder Peter på vej 10 i sydhavn. Mit gæt er at der ved udskiftningen ikke er blevet forbundet de rigtig ledninger til sensorer, da jeg ikke havde nogen som helst advarsler på instrumentbrættet om at olien eller kølervæske var lav eller varm. Nålen for motorvarmen stod kun en anelse over normal temp.

Bedste hilsner
Jes

17
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 09. September 2010 kl: 19:15:25 »
tak for link og kommentarer Jarl.
Denne test af dyser, er det noget en alm mekaniker kan gøre, eller hvordan foregår det?

mine nye venner i baguette-land synes det er en fantastisk ide at få fat på en golf 1,9 og selv pille 1,6'eren ud og gøre alt det arbejde vi glade amatører kan, inden vi overlader isætningen til den rigtige mekaniker. de har også en fransk version af det tyske dokument du linkede til. - hvis altså mekanikeren synes det er en ok arbejdsfordeling. Det ser vi i morgen.

Hvad synes du om sådan en ide? - jeg er lidt nået dertil hvor jeg overgiver mig til omgivelsernes kræfter, så hvis du ikke synes det lyder langt ude, er jeg tilbøjelig til at lege med på 1,6 til 1,9 ideen.

-og, hvad gør jeg registreringsmæssigt når jeg kommer hjem med en anden motor i rumpen? - bliver den mon ikke dyrer i vægtafgift, diesel-straf ect. og koster om-registreringen ikke penge?

De bedste hilsner
Jes

18
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 09. September 2010 kl: 17:19:23 »
ja, så fik mekanikeren dykket lidt længere ned i motorrummet, og fandt desværre at motoren ikke stod til at redde. pejlstang.. udeblivende olie (trods olieskift for 1000km siden) ...

øv øv øv

så nu leder jeg faktisk efter en anden motor. Jarl har ladet mig forstå at de findes i golf2 og jetta og Passat fra 90-91.

Så lige nu står myren hos mine nye venner i Orléans, og der kan den stå noget tid. Indtil der er en løsning.
Så signe og jeg hopper nok på flyveren (hvis de lader hende ombord i højgravid tilstand?) om et par dage, og må lige tage hånd om en menneskefødsel, inden myren kan genfødes.

Charlie, der allerede har været en uvurderlig hjælp kan måske få fingrene i en Golf3 1,9 TD  -Er der nogen der ved om man kan smække sådan en i transporteren, og så lade som ingen ting ved syn, (han siger at set ude fra ligner den en 1,6 TD)  eller skal man igennem en masse papirsnadder og omregistrering osv?

masser ar hilsner i det franske
Jes

19
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 09. September 2010 kl: 12:11:24 »
hej Igen Venner

jarl, tak for nummer, og igen stor tak til JJ for en fantastisk indsats.
Sagen har nu udviklet sig som følgende:

Charlie, en lokal franskmand, som reagerede på mit indlæg i t3zone, kom sammen med kæresten sophie, og vi kiggede på motor, lyttede på den skamskudte fiskerkutter og prøvede at finde ud af røgen igen, og vi blev enige om at trække den om til et værksted han kendte for så at få en proffesionel diagnose i morgen (idag, nu) når værkstedet åbner.

Charlie er ivrig T3-nyder og entusiast (mere end end en gør-det-selv-mekaniker), og på hans 4. transporter nu, og mekanikeren er ham han selv bruger. Så blev Signe og jeg invitere hjem til charlie og kæreste, og en anden kammerat dukkede op, som viste sig at være en kammerat han havde fået gennem t3zone. En super hyggelig aften havde vi med vin og portvin vi havde med fra Portugal, og Charlie bød på hjemmelavet øl (a la guinness) Super!!

Nå, så kom morgenen, og vi spurgte mekanikeren, og dommen var som de fleste nok havde forventet: ødelagt topstykke, som nok kan fixes. Han ville også sende den til slibning/planing for at være sikker på at den kunne samles perfekt igen. Dertil kommer det han kalder en obligatorisk skiftning af tandrem.

Han kan starte på lørdag, og vil være færdig med det hele torsdag. Prisen havner mellem 800 og 1000 €

Og jeg har sagt ok for jeg ved ikke lige hvor dan næste løsning er.
nu skal mine venner her bruge internettet, så jeg sender dette og vender snarligst tilbage.
Tilbuddet er da ikke helt skævt vel?

20
Generelt / Motorskift i France, eller bugsering hjem - hvem kender vi?
« Dato: 08. September 2010 kl: 12:53:59 »
hvor er i seje og hurtige.
jeg er tilbage online, og tjekker de links i har nævnt her.
Mht solow's forslag, hvilken autohjælp er det han mener? - kan det lade sig gøre at oprette kasko online eller via tlf og så trække på den..??

Jeg synes jo selv at myren bestemt er bevaringsværdig, og vil allerhelst få en anden motor og så videre igen..

Stor tak allerede
Jes

21
Diesel Fora / Klargøring til langtur - much to do..
« Dato: 03. August 2010 kl: 17:37:23 »
Et lille sidste forsøg her...
nogen der kender et værksted et sted i tyskland på vejen mellem Tønder og Porto, portugal, som vil kunne lave vores nærlys???

Det vil være dejligt at kunne se om aftene også..

God sommer til alle
fra Jes og Myren

22
Diesel Fora / Klargøring til langtur - much to do..
« Dato: 02. August 2010 kl: 11:50:27 »
Hej Bos1
jo, det var også det som Jensjakob mente. Vi prøvede at skifte kontakterne rundt om rattet, uden resultat - eller også virkede hans heller ikke.. og så er der jo lige den med sikringsboksen. Det er nok den der står for tur nu.
Vi kører i morgen, så jeg tænker at trille ind på et værksted i myrens hjemland, og få skabt lidt kontakt igen.

Stor tak for de forskellige indlæg og en skøøn sommer til jer alle.

Mvh Jes og Myren

23
Diesel Fora / Klargøring til langtur - much to do..
« Dato: 29. Juli 2010 kl: 17:37:45 »
Så har jeg langt om længe fået lavet det by-pass og det fungerer helt perfekt - Tusind tak for hjælp og vejledning til Jens jakob!  Må du ha en dejlig ferie derude på vejene.

- men det efterlader mig stadig uden kort lys-nær lys, og det vil jeg godt nok savne på turen sydover.

Så jeg har en bøn til jer derud i VW land. Er der nogen der tror de vil kunne hjælpe med at fixe det i en af de kommende dage?? - jeg vil gerne betale hvad det skulle koste.

 Turen mod Portugal starter på tirsdag eller onsdag

Venligste hilsner
Jes og Myren

24
Diesel Fora / Klargøring til langtur - much to do..
« Dato: 14. Juli 2010 kl: 22:43:21 »
Ja, selv tak, og endnu engang tusind tak for din hjælpende ånd :) - skaffer delene og gir et kald i morgen.

Mvh Jes

25
Diesel Fora / Klargøring til langtur - much to do..
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 19:47:49 »
Hej JJ
Jeg bor på Stengade,  Kbh N

26
Diesel Fora / Klargøring til langtur - much to do..
« Dato: 13. Juli 2010 kl: 19:18:15 »
En del skavanker, fejl og mangler inden en nært  forestående tur til Portugal. Siden topstykket blev skiftet, har nålen til motorvarmen været død. En mekaniker har kigget og foreslår at skifte vandtemp føleren. Sådan en har jeg købt, men er ikke sikker på hvordan den skal skiftes?. Så er der også opstået en ny situation med lys og vinduesviskere. Den anden dag hvor jeg lige skulle vippe med lyset for at sige hej til en jeg kendte på vejen, så tog vinduesviskrene sig lige en tur over glasset.. Blev næsten helt forskrækket da jeg ikke ventede at de ville gå igang! Så begyndte andre ellers at vippe lys til mig, og jeg fandt ud af at kørelyset var røget, og jeg kun havde positionslyset tilbage. Og ikke nok med det - vinduesviskerene er også holdt op med at virke. Jeg har tjekket sikrigerne, og det ser ikke ud til at der er røget nogen. Er der nogen der har oplevet en lignende kobling af lys/viskere?
 
Endvidere mangler jeg et højre sidespejl - og helst med konvekst spejl, hvis det findes derude??

Håber der er nogen derude i det sommerramte land som som vil dele nogle svar med mig.

Mvh Jes

27
Diesel Fora / Et telefonnummer til Mølle??
« Dato: 20. November 2009 kl: 11:25:13 »
Selvfølgelig skal den gode Mølle have arbejdsfred, og jeg vidste godt at han var udenlands. Men jeg ved ikke hvor sent han kommer hjem, og ville gerne lave en forhåndsaftale om at hente toppen Lørdag formiddag, for min mekaniker vil gerne ordne myren hen over weekenden. "Hen over weekenden" - det kunne jeg jo ikke stå for.. ..og blev måske lidt utålmodig.

God weekend til alle

Mvh Jes

28
Diesel Fora / Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 19. November 2009 kl: 17:18:01 »
tak igen AJ.
Hvis jeg ikke får fat på Mølles top i morgen aften vender jeg tilbage til dig. Nu har jeg jo også dit nummer.

Mvh Jes

29
Diesel Fora / Et telefonnummer til Mølle??
« Dato: 19. November 2009 kl: 13:09:49 »
Er der nogen der ligger inde med et tlf nummer til mølle?

Mvh Jes

30
Diesel Fora / Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 19. November 2009 kl: 12:52:50 »
Hej AJ.
tak for tilbuddet, men det lyder som om Mølle har hvad jeg skal bruge, til den halve pris. ..du er vist også en anelse længere væk end solrød strand :wink:

Venlig hilsen Jes

Sider: 1 [2] 3