Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jesman

Sider: 1 2 [3]
31
Diesel Fora / Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 16. November 2009 kl: 10:18:58 »
Nå, nåede ikke at få fat på Mølle, så venter på han kommer tilbage, medmindre der er andre som ligger inde med en top i nærheden af Kbh, til en hurtig handel?

Mvh jes

32
Diesel Fora / Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 15. November 2009 kl: 21:58:52 »
Hej Mølle.

Er det muligt at komme forbi i morgen, eller er du kørt allerede?

Mvh jes

33
Diesel Fora / Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 15. November 2009 kl: 19:40:55 »
Tak svarene.
 Det lyder som om at E2 og motorskift er udenfor diskution, i forhold til at få en ny top og en billig mekaniker.

Jarl: hvor lang tid tager det mon at flytte det hele over fra den gl top?

Mølle: den top med resevedels toppe, du har til salg, er det en hel top, som den Jarl snakker om til 500€, bare i brugt stand?
(ja, jeg kører diesel. 1,6 TD)

Og hvis jeg har en mekaniker til 300 i timen, er det så ikke bare den vej jeg skal?

venlige hilsner Jes

34
Diesel Fora / Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 15. November 2009 kl: 16:41:47 »
Kære T3venner

Min dejlige Myre kører ikke. Topstykket er flækket, og den står pt. hos en hjemme mekaniker, som afventer svar fra mig om hvad der skal gøres..
Jeg har læst en del indlæg om miljøtiltag og andre tråde mht. økonomi og brændstof, og jeg erkender ærligt at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre. Er der nogen der har et topstykke liggende, eller en god motor - og når vi snakker motor kan vi vel ligeså godt indrage muligheden for at lægge en e2 i den eller hvad?? - Jeg er helt åben i valget mellem en benzin eller dielsel. For mig er det mere bilen, og dens muligheder for mig der betyder noget end lyden af motoren.  
Jeg skal dertil sige at jeg har ikke noget overblik over hvad udgifterne ligger på mht: topstykke, ny (brugt?) motor, eller en E2 i stedet - og hvordan er det med omregistrering og vægtafgift osv..

Jeg bruger Myren, som arbejdsbil (jeg er tømrer) og privatbil og eventyrstransport (regner med at skulle til Portugal i den i jan og februar.) Jeg kan ikke pege på en anden bil jeg kan forestille mig ville glæde mig mere, for hvad den kan og hvad den er, end min nuværende, så jeg kigger på alle muligheder for at kunne beholde den, og nu hvor jeg står ved en potentiel skillevej, vil jeg gerne kaste alle bolde i spil.

Hvis der er nogen derude der har lyst til at byde ind med ideer til hvad jeg kan/bør gøre nu, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Venlige hilsner
Jes og Myren

35
Diverse / Lidt ligesom jj...???
« Dato: 20. Oktober 2008 kl: 22:15:56 »
Har nu læst de 3 siden med problemformuleringer og løsninger, og jeg ved ikke helt om der er svar på mit problem.
Status. Drejer nøglen halvt, og den forvarmer og alt ser normalt ud. Drejer så nøglen helt, og der sker ikke noget. Jeg kan se på kabinelyset at der bliver trukket en del strøm, og jeg kan høre en meget svag lyd, der lyder som en lille blæser eller lign. Det gør jeg så x-gange og lige pludselig tager starteren fat, og starter uden problemer. Jeg og en kammerat skiftede for ikke så lang tid siden musikanlæget og har ved den lejlighed rodet med nogle ledninger, og det var umiddelbart derefter at den begyndte på sit uforudsigelige "starter-starter-ikke" spil. Kan det have noget med problemerne at gøre monstro??

Mvh Jes

36
Diesel Fora / vintersutter på 14 ell 15 fælge
« Dato: 12. December 2007 kl: 11:50:00 »
Hej Mads. Tror ikke der er noget i vejen med låsene (andet end at de er nemme at bryde op og/eller åbne med hvilken som helst T3 nøgle!) men kan de erstattes med andre der er mere sikre?

Mvh Jes

37
Diesel Fora / vintersutter på 14 ell 15 fælge
« Dato: 12. December 2007 kl: 11:13:30 »
Tak for jeres gode svar. Det kan jeg bruge til noget - der er dog stadig et par spørgsmål der melder sig
Citér
hvis jeg var dig, ville jeg op i 185/14 C, 195/14 C eller 205/14 C
(fuldprofilsdæk er for øvrigt 82 og ikke 80, hvis skal være helt korekt   )

Hvad er det lige fuldprofilsdæk er? - jeg ved godt at jeg spørger meget, en jeres svar indikerer at jeg bør vide mere. Og nu i er så gode...

mine 14 tommer fælge kan man vel ikke putte hvilken som helst tykkelse dæk på eller hvad?

(jeg vil iøvrigt godt dele en erfaring omkring skydedøren. Det virker som om at alle T3 nøgler virker til låsen. Det mærkede jeg med 2 indbrud i bilen på 3 dage i Berlin, hvor indbrudstyvene selvfølgelig render rundt med en VW nøgle og prøver alle de fremmede biler af! - så husk at sætte noget ind i hullet over låsetappen, så den ikke kan komme op, via en nøgle udefra)

Mvh Jes

38
Diesel Fora / vintersutter på 14 ell 15 fælge
« Dato: 11. December 2007 kl: 20:02:32 »
hej T3venner
vil gerne høre om der er noget vigtigt at overveje i forhold til at jeg skal skifte dæk. Jeg er pt i berlin på vej til Polen, og mine nværende dæk fik øjenbrynene helt i vejret på den værkstedssagkyndige hos ATU ( ala Thansen) Ikke kun er de slidt, men de er alt for små, fik jeg at vide, da han igen fik vejret. Direkte farlige fik han vist også sagt! De hedder: 175/65 R 14 82T, så med andre ord triller jeg i øjeblikket rundt med 14 tommer fælge, men jeg ved ikke om det vil være en god ide at få 15 tommer på (det har mine sommer dæk) for jeg er på vej en tur gennem østeuropa her igennem vinteren. Så jeg vil gerne høre om jeg bare skal få noget nyt gummi på, eller om der er resonament i at købe 15 fælge?? - og om der er nogle dæk der vil være specielt interessante i forhold til denne tur?

På forhånd tak
Jes (og den røde myre)

39
Diverse / Gør det selv værksted med expertise i t3
« Dato: 14. September 2007 kl: 21:05:21 »
Hej t3 venner.
Jeg har en forespørgsel på et værksted hvor man selv kan gå at lave sagerne der skal repareres, og hvor der samtidig er mulighed for at stille en masse "dumme" spørgsmål omkring motor og mekanik. Jeg har ikke haft bil før denne skønne røde myre som skal huse min tur ned i det mørke østeuropa om en god måneds tid, så jeg vil enormt gerne lære "the basics" inden jeg drager afsted. Er der nogen af jer som kender til sådant et sted, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Mvh Jes Saatterup

40
Diesel Fora / Kølerlampe blinker
« Dato: 27. April 2007 kl: 10:01:57 »
Jeg har måske fået byttet rundt på de to tanke. Jeg troede ikke at den ved nummerpladen var expansionstanken. Den er faktisk altid fyldt til over max, lige til kanten af skruelåget - men jeg har ikke set om der er oliefilm i overfladen. Gør det strax! - Hvis det nu er dette, hvad kan det være at den kører upåklageligt, og symptomfrit, altså lige på nær lampen der blinker?.

Kære venner, auf der Cyberstrasse.
Ha en skøn dag
Jes

41
Diesel Fora / Kølerlampe blinker
« Dato: 27. April 2007 kl: 00:21:11 »
hov, jeg havde nær glemt at spørge hvor meget i mener det haster med en  udbedring, hvis vi antager at det er et flækket topstykke eller en utæt føler. For jeg regner med at skulle køre en 150km i weekenden - eller vil i direkte fraråde det?

Mvh Jes

42
Diesel Fora / Kølerlampe blinker
« Dato: 26. April 2007 kl: 19:46:55 »
tak for svarene allerede. Jeg har skrevet nogle bildata i underskriften - de var det du mente ikke? - ellers spørg igen om det du gerne vil vide, for at kunne hjælpe mig. Det sætter jeg virkelig pris på! Ved i iøvrogt hvor, og for hvor meget, jeg kan få fat i en værkstedshåndbog for min model?

Mvh Jes

43
Diesel Fora / Kølerlampe blinker
« Dato: 26. April 2007 kl: 14:32:08 »
Hej alle.
Jeg har et problem med min Vanagon (89) Autocamper. Efter noget kørsel 20-30 min begynder kølerlampen at blinke, men jeg har mærket på tanken (bag nummerpladen) og efterfyldningstanken og de er ikke særligt varme, og der er rigeligt væske i den begge.  Motoren lyder helt normal når den blinker, og temp viseren er lige i midten. Er der nogen der har oplevet noget lignende, og endda har en løsning på problemet?

Bedste ud-i-det-fri hilsner
Jes

Sider: 1 2 [3]