Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Jes

Sider: 1 ... 8 9 [10]
136
Generelt / Fra gule plader til hvide plader ( billig )
« Dato: 19. Februar 2010 kl: 21:08:31 »
Nogle her inde der har spurgt på en T3 ?
Der skulle være brand udsalg hos skat  :shock:
Forstår ikke altid om det er en svensker, med fri adgang til finsprit der laver reglerne ved skat ( undskyld til vores svenske venner )  :D
Se vedhæftet link :

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1299392.ece

Mvh Jes

137
Generelt / Når nu sneen desværre er væk fra vejen
« Dato: 18. Januar 2010 kl: 18:15:01 »
Så var der alligevel ikke så meget sne i indkørelsen.
Prøv at se fra 5:50 til ca 7:00
http://www.youtube.com/watch?v=GcJi5QE_cZA&feature=related

Mvh Jes

138
Generelt / Ingen problemer med snedriver
« Dato: 07. Januar 2010 kl: 09:25:42 »
Hvis nu syncro´en ikke skulle kunne komme frem, så se lige dette link.

http://www.youtube.com/watch?v=w_F7QrR4Ur8

Mvh Jes

139
Generelt / Undervognsbeskyttelse af udsatte steder
« Dato: 13. December 2009 kl: 20:06:06 »
Kan man lave en middelertidig undervognsbeskyttelse i hjulkasserne ,så- dan her i vinter /næsten frostgrader. Det kommer til at foregå ude.

1. Fjern det løse undervognsbeskyttelse( med hænderne )
2. Vask med varmt sæbevand
3. Skyl med alm. vand fra slange / evt højtryksrenser.
4. tører med varmepistol
5. Så må der sprøjtes :wink:  eller hva.
6. Skal jeg sprøjte med tyndt først.
7. Og så tykt oven på.

Det skal ses som en hurtig løsning, til vi når til sommer. Men har et par stede jeg gerne ville have dækket. Salt er jo ikke nogens bils ven  :twisted:

Mvh Jes
med ny indkøbt boggitrailer med høj gul ruf ( så farven passer til bilen )

140
Syncro Fora / Fra 2x2 til 4x4 kan det lade sig gøre ?
« Dato: 13. November 2009 kl: 19:14:41 »
Kan det lade sig gøre, at ændre en 2 hjuls trækker til 4x4 . Har nemlig fået mulighed for at købe en 2x2 doka benziner. Men har "lidt svært" ved at undvære 4x4  :D
Det skal siges, at jeg har en komplet 4x4 doka uden dieselmotor på lager.
Er alle hullerne til det ekstra, til 4x4, der allerede under bunden ??
Det mest synlige problem, jeg kan se , bliver tankstuds + tank , eller hva ?
Må hellere indskyde, at det er en rimelig rustfri doka.

Mvh Jes

141
Syncro Fora / Syncro tank remme til opmåling
« Dato: 28. Juni 2009 kl: 10:08:24 »
Er der nogen der har et sæt, af de remme, der holder tanken på en syncro. Ville nemlig gerne måle dem op, for at kunne lave nogle i rustfri.
Er der forskel på, om det er en kassebil eller en doka ?
 
Mvh Jes

142
Hvordan får man den der aktivere spæret af . Gik ok med de 2 M6 bolte ,der er skruet inde i gearkassen , men jeg kunne ikke rykke den ud . De skal begge af og smøres så at de igen kan bliv " aktive ".
Er der et " hemmeligt " trick for at få dem af .

Mvh Jes

143
Syncro Fora / God nok ikke en T3, dog i familie
« Dato: 13. Januar 2009 kl: 18:01:54 »
Så er det lige før en T5 ,ville gå an som familietransport.
Der er en pæn frihøjde , opnået med portalaksler :-)
Der vil jeg skí´ kalde en lækker ombygning.
http://www.youtube.com/watch?v=E5ln_uZ5HFk&feature=related

Mvh Jes

144
Diverse / Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD
« Dato: 08. Januar 2009 kl: 20:55:25 »
Har en fornemmelse af at min toppakning er gået.Så for at have tingene hjemme til lidt weekend hygge ( toppen af og på ),vil jeg køre en tur til howdiaudi og hente følgene :

Bolte til topstykket antal ?
Varmeskjold til dyser ( så kan dyse trykket blive justeret )
tandremssæt med strammehjul + 12.9 bolt ( har de 12.9 bolt howdiaudi?)
termostat 80 grader
Toppakninge ( alle 3 tykkelser )
Et komplet pakningssæt uden toppakning. Skal jeg gå efter en gummipakning istedet for en kork pakning til topdækslet ?

Boltene til udstødningsmanifolden hvor fås de ?
Er der andre bolte der kan knække , som jeg skal have hjemme?
Er der nogle studser til vandet, som knækker let ved afmontagen?

Er der noget jeg har glemt , eller er der nok til at jeg kan få det sat sammen igen.

Det ville jo være frygtlige ikke at være kørende ,hvis ( når ) der falder sne :-)

Mvh Jes[/b]

145
Syncro Fora / Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Dato: 10. December 2008 kl: 16:24:08 »
Hvad er årsagen til, at man ikke må trække en syncro ( over længere afstande ) før end man har pillet kardangakslen af ?

Mvh Jes

146
Diesel Fora / 2.4D T4 VS. T3 TD
« Dato: 15. September 2008 kl: 15:01:20 »
Har haft et par T4 2,4 syncro´er. De kørte "unden at man rørte en finger".
Har så skiftet til en T3 1,6TD syncro, og så må man jo sige livet glæder begyndte. I T3 bliver man glad med omkring de 40-50 km/t op ad bakkerne.
Hvorimod T4 holdt en 80-90km/t uden problemer. Men til gengæld var T4 ikke lige så fuld af charme.
Du skal regne med at komme til at skrue / vedligeholde noget mere.
Men smilet er til gengæld større når man kører( undtagen når den driller ).
De T4 jeg har haft har svinget mellem 10-14 km/l.T3 ?? den har et defekt speedometer som først skal fixes.Men et forsigtig gæt vil ligge på det samme som T4. Max hastighed i T3 80-90 km/t.I T4 kunne jeg sagtens holde en 110km/t på motorvej, uden at det føltes anstrengt.
Acceleration.     øh hvad. I en T3 er det bilen der bestemmer farten.
Man bliver ikke rigere af at køre T3, bare mere glad, og hvem kan gøre det op i penge.

Mvh Jes

Sider: 1 ... 8 9 [10]