T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: gunnar6690 efter 18. September 2012 kl: 14:10:31
-
Er der nogen der kender til et problem med "bivoks" i disse ? En bekendt har fået at vide at de motorer med disse karburatorer ikke må lægges ned fordi de bliver ødelagt/motoren kommer aldrig til at gå ordentligt ?
-
har googlet lidt, her kommer lidt help ->
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
aner intet ...
-
Tak Jens :) , håber dog også at andre evt. kender til dem i praksis
-
Dg motorer som kører med nævnte karburator er i sagens natur ikke så lette, at lægge om på siden. Ligesom med gamle motorplæneklippere, kan benzinen blive til en underlig tyk substans ved længere tids opmagasinering. Om det kaldes bivoks eller honning kan for såvidt være ligegyldigt, da det vil tilstoppe dyser m.v. og afgjort ikke er noget, der skal i de ædlere dele. Jeg har hørt noget lignende om Mercedes 5 cylindrede diesel maskiner: Hvis de lægges på siden vil de aldrig komme til, at gå ordentligt.
Spørgsmålet er så, om det er udløb fra en karburator, eller motorolie der sætter sig på ventilstyr m.v. der bevirker dette ? Jeg har ikke svaret, men tror mest på forklaringen om motorolie, der finder vej ind i ventilstyr m.v. da benzin antageligt vil fordampe, eller forblive i svømmerhuset, hvorfra det relativt let kan renses ud .
-
Det drejer sig om en Golf 2 1,6 med motorkode PN
-
min plæneklipper får honning i karburatoren, såfremt jeg ikke tømmer tanken inden vinterens start. Og så skal der meget til for at starte op igen næste forår ... ligner lidt af Gunnars pierburg problem, det med at motoren ligger skævt kan jeg ikke bedømme, jeg tuner ihelst kke rundt på plæneklipperen.