Forfatter Emne: Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang  (Læst 3051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Dato: 09. December 2009 kl: 03:35:30 »
Sidder lige og skiller en starter ad, der ikke rigtigt ville trække ordentligt, og inderst inde i vidunderet på den roterende aksel sidder der en lille planet gearkasse med en "plastic-tandkrans"   :twisted:  som de tre små planethjul gerne skulle løbe i,  der desværre viser sig at være knækket, så en trediedel af omkredsen ligger løst og giver knas i den. Et makværk af ting der ikke vil sammen, et meget vellykket design der naturligvis SKAL knække efter et par år eller tre  :lol:   Den plastic-tandkrans vil jeg lige høre om nogen her inde har købt i reservedel, og om den som sædvanligt, kostede to nye startere.... ?  

Mvh.  Leif

Ps.  Det var en af de lange tynde startere,  føj... er der også plastic-tænder i den kraftigere type der er lidt mere rund om bugen  :lol:   ?
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Mølle

  • Gæst
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Svar #1 Dato: 09. December 2009 kl: 10:25:11 »
Den fede type har ikke noget gear. Den trækker bare nogle fede amp. og så kører den rundt. Den er også god til AAZ.

Jeg har stadig renoverede startere liggende til 600,- (magen til din)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Svar #2 Dato: 09. December 2009 kl: 14:27:40 »
Tandkransen kan du købe hos enhver autoelektro. Det er piece of cake at skifte den, og så har du fred i mange år endnu. Der findes forskellige størrelser, men VW's er meget udbredt, og den passer til både højre og venstredrejende startere.

Sidst jeg tuskede mig til sådan nogle, gav jeg en halvtresser stykket til kaffekassen.

Desuden har Mølle ret: Den fede starter er bare klasser bedre end den lille usling med planetgear - og så er der den sidegevinst, at når den store har tørnet 3 omdrejninger, så er der varmt i motorrummet, og kablet mellem batteri og startmotor kan ses i mørke... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Svar #3 Dato: 10. December 2009 kl: 02:04:39 »
Tak for diverse info ,

Så vidt jeg kan se, skal det hele på den aksel afmonteres  i den retnng hvor den lille onde stopring af stål er presset på i en rille, den er fa.... ikke nem at pille af,  hvis den skulle give op for overmagten på et tidspunkt, skal man så have en ny presset på med hydraulik tang eller hvad Jarl ?  

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Svar #4 Dato: 10. December 2009 kl: 02:18:48 »
hvis det er den lille klem skive ved startkransen du mener?!, skal den bare lirkes af med et par skruestrækkere og når den skal på finder du en langtop der passer og slår den ind over akslen igen :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Svar #5 Dato: 10. December 2009 kl: 07:00:23 »
Hej Niels,

Jeg har godt nok givet den en del med diverse ting og sager uden at den slap, den er totalt kvæstet at se på. Der er ikke nogen slids i den og den er jo så vidt jeg kan se krympet ind i rillen, men så må jeg jo volde den ydeligere. Kan man bruge et par låseringe i rillen hvis den originale er kaput efter afmonteringen  ?

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Starter Reservedel er der nogle der har købt sådan en engang
« Svar #6 Dato: 10. December 2009 kl: 07:44:49 »
Så kom den endelig af..... Til oplysning er der først en lille rund låsering der sider om akslen nede i sporet og derefter er der en lille metal-slid-ring der kan glide ned over låseringen. den yderste lille ring skal have et par dask i retning mod rotoren så den glider væk fra låseringen der så kan fjernes med en skruetrækker...  Ja man bliver lidt mere handy hver dag Ho ho ho .

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!