Forfatter Emne: Hjælp! Slange søges...  (Læst 3309 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Oerstrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
  • By: 3500 Værløse
Hjælp! Slange søges...
« Dato: 29. September 2020 kl: 20:41:29 »
Jeg er søger med lys og lygte efter en erstatning til den tykke, armerede slange der går ud fra venstre side i min motor og ind igen lidt længere nede.Jeg tror det er til turboen, men da jeg er fuldstændig ny i T3 og diesel verdenen kan jeg ikke engang oplyse hvad den hedder. Vedhæftet er et billede af hvor den sidder. Det er der hvor der pt. sidder lidt lækker grøn plast.
Bilen er en vandkølet fra 1989.[attachment id=1 msg=133562]
« Senest Redigeret: 29. September 2020 kl: 20:44:56 af Oerstrup »

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sv: Hjælp! Slange søges...
« Svar #1 Dato: 29. September 2020 kl: 22:13:57 »
Hejsa.

Nu er det lidt svært at se hvilken motor det er 100% men den er ikke original..

Men jeg vil tro du skal have en slange med flg reservedels'nr 028129628A

Evt så kig her https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf/go/1994-121/1/129-129038/#15


Mvh Rasmus

Offline Oerstrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
  • By: 3500 Værløse
Sv: Hjælp! Slange søges...
« Svar #2 Dato: 29. September 2020 kl: 22:24:43 »
Hej Rasmus.

Tak for hurtigt svar.
Frygtede godt at motoren ikke var original.
Til trods for sælgers udsagn. Men hvad ved en bonde om agurkesalat!?
Må finde ud af hvad det er for en Svend.

Offline soekris

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 210
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1.6Td Jx Syncro Panel Van 1991, T3 1.9DG Caravelle 1990
  • By: 4871, Moseby
Sv: Hjælp! Slange søges...
« Svar #3 Dato: 29. September 2020 kl: 23:09:35 »
Om den er original eller ej det går jo nok.. en 1.9 er en del mere solid.. og gir gerne nogle flere km/l..

Jeg vil tro det er en aaz det er hvad de fleste smider i sådan en når jx'en er træt af livet. :D


Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Hjælp! Slange søges...
« Svar #4 Dato: 03. Oktober 2020 kl: 17:40:18 »
Enig med Rasmus. Der er nok en AAZ, dvs en 1,9 TD motor. Udfordringen med motor-ombygninger er, at de kan laves på mange måder, med udgangspunkt i, hvad man har til rådighed. De fleste laver ombygningen med den gamle 1,6 som donor, dvs. bruger ind- og udstødningsmanifold og turbo, samt motorophæng. Det kræver ikke det store at tilpasse. Eneste forskel på de to blokke er højden, hvor 1,9 er ca. 20 mm højere. Det betyder, at bl,a. olietryksrøret til turboen, og returrøret fra turbo til manifold skal have lidt opmærksomhed. Fordelen er, at turbo og udstødning passer sammen med motorophæng, så der ikke skal opfindes noget der.. I dit tilfælde, har man i hvert fald valgt, at bruge det originale indsugningsmanifold, og dermed formentlig også den originale slange, under forudsætning, at man også har brugt AAZ motorens udstødningsmanifold og turbo. Har man det, løber man ind i udfordringer med at tilpasse motorophæng og udstødning. Inden du investerer for meget, så ku det være fint med et par billeder "nedefra", hvor man kan se turbo og motorophæng. Så bliver det mindre gætværk.. vh Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...