Forfatter Emne: Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?  (Læst 9253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #30 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:41:53 »
Nå men tilbage til dyserne, jeg ville nu lave de "andre" ting først, før jeg kiggede på custom-dyser.
Men skulle du alligevel vælge nye dyser(evt. bare for coolness faktoren) så må du bare sige til.
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #31 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:50:12 »
Citat fra: "casper"
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.



Jaaah... 1,5 bar. Så begynder det at ligne noget. Og så skrue pumpen helt op til røg-grænsen.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #32 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:53:30 »
Citat fra: "Bettemads"
Citat fra: "verner"
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?

IK :wink:
Jo orkede ikke lige at skrive det:P


Er der ikke utroligt megen turbotøven?? Eller er det en vandkølet, så luften forbliver bagi og det kun er vandet der cirkuleres ud foran??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bettemads

  • Gæst
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #33 Dato: 28. Januar 2008 kl: 21:57:11 »
Citat fra: "BlackChart"
Citat fra: "Bettemads"
Citat fra: "verner"
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?

IK :wink:
Jo orkede ikke lige at skrive det:P


Er der ikke utroligt megen turbotøven?? Eller er det en vandkølet, så luften forbliver bagi og det kun er vandet der cirkuleres ud foran??
Det er i en golf 2.. Meeen jeg må jo være kreativ og søge hvor folk ved noget om sådan nogle ting og så må man jo på t3nettet.dk :lol:

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #34 Dato: 28. Januar 2008 kl: 22:13:49 »
der er en golf II 1,6td i V-MAX nr.103

den har 123HK og 235Nm

der står ikke så mange detaljer om motoren, men den har bla. dyser fra en 1,9 tdi, større turbo, ny dieselpumpe og nyt topstykke.(hmm det har halvdelen af alle 1,6td vel  :wink: )
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #35 Dato: 28. Januar 2008 kl: 22:15:55 »
Citat fra: "verner"
der er en golf II 1,6td i V-MAX nr.103

den har 123HK og 235Nm

der står ikke så mange detaljer om motoren, men den har bla. dyser fra en 1,9 tdi, større turbo, ny dieselpumpe og nyt topstykke.(hmm det har halvdelen af alle 1,6td vel  :wink: )


hvor får TDI dyser i et forkammer topstykke........
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hvordan og hvem kan justere dyserne op i tryk?
« Svar #36 Dato: 28. Januar 2008 kl: 22:46:03 »
som sagt er det citat fra v-max!

jeg ved ik andet end det der står i bladet

ps. jeg blev inviteret til et debat møde med v-max, og der udtrykte jeg min store utilfredshed over de manglene detaljer i artiklen og bladet generalt :evil:  :twisted:
så må vi se om de tar det til efterretning :wink:

men der står jo også nyt topstykke, jeg aner ik om der er noget fusk i det eller om det bare er deres tendens til stavefejl mm.......
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D