Forfatter Emne: Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?  (Læst 2377 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline der-bulli

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Dato: 21. Januar 2013 kl: 11:14:00 »
Hej gutter!

Jeg har en camper, som tidligere har været en kassevogn. Så i kabinen er den udstyret med plastik/gummi, og det blanke metal om sædekasserne.

Har I et godt råd til, hvordan og med hvad man bedst betrækker? Nogen erfaringer?

Offline coldhawaii

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 82
    • Vis profil
Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2013 kl: 09:14:03 »
Jeg tænker det er noget man skal arbejde lidt med og danne sig sine egne erfaringer. I hvert fald hvis man starter fra bunden og selv skal skære til osv. Det ville være fedt med noget der var skåret og klar. Jeg står selv med de samme tanker i forbindelse med renovering af min gamle camper, så jeg kigger lige med på sidelinjen :)

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2013 kl: 09:59:02 »
Du skal vel bare finde nogle originale tæpper fra en multivan! Ellers kan man jo også købe et sæt hvor andre har gjort forarbejdet:

http://www.ebay.de/itm/VW-T3-Bus-Auto-Teppich-komplettes-Set-Schlingenware-schwarz-gekettelt-NEU-/370552831020?pt=DE_Autoteile&hash=item5646ab7c2c
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline der-bulli

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2013 kl: 15:44:40 »
Tak for input - synes dog 1300,- danske dollars er lige voldsomt nok.

Kan man ikke lave det selv, med en gang tæppelim og nålefilt? Eller bliver det noget jux, med rundinger osv.?

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Svar #4 Dato: 22. Januar 2013 kl: 16:08:18 »
Citat fra: "der-bulli" post=94471
Tak for input - synes dog 1300,- danske dollars er lige voldsomt nok.

Kan man ikke lave det selv, med en gang tæppelim og nålefilt? Eller bliver det noget jux, med rundinger osv.?


Det er nok smag og behag - man skal nok være lidt fingernem, hvis det skal se ordentligt ud. Det er jo forskelligt hvilket udtryk man er til. Men ordentligt filt er dælme heller ikke billig. Vi vil gerne se nogle billeder når du går i gang ;o)
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Beklæde førerhus med tæppe – hvordan?
« Svar #5 Dato: 23. Januar 2013 kl: 23:19:15 »
Jeg gjorde øvelsen for snart 25 år siden i en af mine forældres Land Rovere pick ups.

Det foregik med at lime/klistre noget gulvtæppe med "gummibagside" fast på alle metalplader.
Det var ret nemt og den kunstneriske udførelse var helt i top, også selvom det var første gang for mig.
Man kan selvfølgelig altid diskutere farvevalget af lyserød til en grøn Land Rover  :whistle:

Men det holder stadigvæk fint selvom Land Roveren bruges mere som hverdags traktor på gården fremfor en bil man passer godt på.

Man kan også lime skumgummi på, det virker også fint.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk