Forfatter Emne: Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?  (Læst 2245 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Dato: 18. Marts 2013 kl: 11:17:26 »
Kære alle,

Der er en lille junior T3 passager på vej - ankomst til august.

I den forbindelse skal der jo et barnesæde i bussen.
Jeg har 3 x hofteseler på bænken bag førersæderne, og det fungerer så vidt jeg ved ikke med en barnestol.

Jeg har 2 stk 3-punktseler til at ligge et sted, og dem tænker jeg at montere. Der er så vidt jeg ved gevind i stolperne inde unde beklædningen(?) Hullerne har jeg lokaliseret.

Jeg efterspørger erfaringer med børn i T3.
Synes det er en jungle med godkendte stole, isofix beslag osv osv.

Hvad gør i?

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2013 kl: 12:10:31 »
På Gogge monterede jeg originale trepunktsseler i hver side bagi, taget fra en Caravelle, og der lader sig sagtens gøre, også i venstre side bag skabet, jeg skar et lille hul i bagvægen til skabet for at få plads til det øverste ophæng, og jeg har ikke haft problemer med at selen ikke glider frit bag skabet eller ikke låser ved ryk.
Idag, når de to yngste er med kan de nu sidde i de større stole, og bruge de originale seler akkurat som i andre biler.
Da børnene var mindre kunne vi fastgøre de mindre stole med indbyggede seler ganske på samme måde som alm. biler.
Selv har vi aldrig prøvet at eje en bil med Isofix.
Så fandt jeg, til at montere i midten, en Klippan sele, som selv kan spole og låse, som på nyere biler, og det er simpelthen sagen, til ham den store på 10, år altså, for det er nemmere at få ham til at bruge den uden vrøvl, og vi er fri for at justere længde ustandselig. (mange Klippan-seler passer til VW`s selelåse, jeg fandt ud af at en spole fra et trucksæde kan bruges, især de svenske)

Men jeg kan godt forstå Jesper, når han synes det er en videnskab med barnestole og al den mærkning.

Og så skylder jeg at bemærke, at børnebørnene elsker at køre i Gogge, især de to yngste, den store er ved at få andre interesser.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2013 kl: 12:12:58 »
tillykke :)

Jeg har en barnestol spændt fast med en hoftesele på den brede siddebænk foran i midten. Den sidder MEGET fast. Lovmæssigt ved jeg ikke om det ok.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2013 kl: 12:34:35 »
Er selv "vokset op i en T3" det eneste sted hvor barnesædet kunne monteres var på passagersædet i for, så der sad jeg hele min barndom  :lol: dette fungere så ikke så godt hvis i har dobbeltsæde i for, men har i pilotsæder i for, er det en fin løsning, og at jeg sad oppe foran ved far og min søstre sad nede i bag med min mor, gjorde at vi aldrig kom op og slås når vi skulle på langtur, så det er da oss en fordel  :silly:
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2013 kl: 13:33:02 »
Originalt er der monteret et beslag bag beklædningen til montering af selerullerne både til bageste sæderække, men også
 til den mellemste sæderække. Disse beslag findes i handelen hvis man leder lidt. Mener Tony har noget liggende.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #5 Dato: 18. Marts 2013 kl: 22:44:31 »
jeg har erfaret at de bagerste seler i cavellen ikke kunne nå om den barnestol vi har. måske nogen har monteret nogle længere?
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #6 Dato: 19. Marts 2013 kl: 13:16:37 »
De er forhåbentlig ikke byttet om med forstoleseler ?

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Barnesæde i T3 - muligheder og erfaringer?
« Svar #7 Dato: 19. Marts 2013 kl: 21:16:16 »
Barnestol på forsædet, i.e. forreste række bør ikke være noget problem, under den forudsætning, at det er monteret, så barnet kikker på føreren af bilen, altså bagudvendt.

Hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"